    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Sorry, taki mamy klimat
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Thu, 23 Jan 2014 20:12:01 +0100

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:52:24 +0100, Jacek napisał(a):

    > Tia, a programy szkolne widziałaś? Czego w szkołach uczą? A grinpisów na
    > kominach elektrowni? Wydaje mi się, że ideologią globalnego ocipienia
    > jest zaszczepiona większość populacji Europy i USA. Czyżby Al Gore
    > dostał Nobla tylko za pochodzenie?

    Nie widziałam obecnych szkolnych programów, ale się ich domyślam. Włos się
    jeży.
    I powiem tylko tyle, że to wszystko zmierza w stronę uzależnienia
    energetycznego małych od dużych. Małych jest dużo, można się na nich nieźle
    obłowić, kiedy już się im każe pozamykać kopalnie i wykupi od nich licencje
    na wydobycie posiadanego gazu ziemnego (wcale nie w celu jego wydobywania,
    lecz blokowania tegoż). Tym samym mały staje się niewolnikiem energetycznym
    dużego, który lobbuje własne technologie energetyczne i sprzedaje ich
    produkty małemu na warunkach jakie tylko mu się zamarzą.

    Mądry człowiek w małym kraju jest za energią jądrową jako najczystszą z
    możliwych. A głupi daje sie manipulować katastrofą w Pierdziszimie czy
    innym tam Sraibaru, gdzie strefa wstrząsów sejsmicznych ma tyle wspólnego z
    jego położeniem, co wół z karetą, no ale glupiemu wszystko można wmówić - i
    głupi jak to głupi, cierpi pod wiatrakiem albo kupuje coraz to droższą
    energię od dużego i uzależnia się od niego na dziesięciolecia już nie tylko
    energetycznie, ale w efekcie też finansowo i politycznie.

    --
    XL