  • 1. Data: 2014-01-23 17:29:56
    Temat: Sorry, taki mamy klimat
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Miało w tym roku podobnież nie być zimy
    a dziś TVN Meteo prognoza minus 30 w styczniu i minus 35 w lutym.
    A wiele roślin zwiedzionych ciepłym grudniem i początkiem stycznia
    zaczęło się wybudzać z zimowego uśpienia
    :(
    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

  • 2. Data: 2014-01-23 18:13:53
    Temat: Re: Sorry, taki mamy klimat
    Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 17:29:56 UTC+1 użytkownik Tadeusz Smal napisał:
> [...]
    >
    > A wiele roślin zwiedzionych ciepłym grudniem i początkiem stycznia
    >
    > zaczęło się wybudzać z zimowego uśpienia

    U Ciebie nie będzie tak źle. U mnie znośnie, ale roślinki u Dirka będą miały
    przechlapane.

    Pozdrawiam minorowo
    skryba

  • 3. Data: 2014-01-23 18:21:03
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-23 17:29, Tadeusz Smal pisze:
    > Miało w tym roku podobnież nie być zimy
    > a dziś TVN Meteo prognoza minus 30 w styczniu i minus 35 w lutym.
    > A wiele roślin zwiedzionych ciepłym grudniem i początkiem stycznia
    > zaczęło się wybudzać z zimowego uśpienia
    Czytałem kilka miesięcy temu, że niejaki Habibullo Abdusamatow - ruski
    profesor od klimatu przewidział takie temperatury u nas. Facet twierdzi,
    że całe globalne ocieplenie to tylko biznes bez związku z rzeczywistymi
    zmianami klimatu (obserwuje równolegle temperaturę na Ziemi i na Marsie
    i jest korelacja - widocznie Marsjanie też za dużo palą węglem).
    Czyżby trzeba było zmienić kompozycję ogrodu?
    Jacek

  • 4. Data: 2014-01-23 19:12:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 18:21:03 +0100, Jacek napisał(a):

    > Facet twierdzi,
    > że całe globalne ocieplenie to tylko biznes bez związku z rzeczywistymi
    > zmianami klimatu

    Nie trzeba być profesorem, zeby takie oczywistości wiedzieć.
    --
    XL

  • 5. Data: 2014-01-23 19:33:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 17:29:56 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > Miało w tym roku podobnież nie być zimy
    > a dziś TVN Meteo prognoza minus 30 w styczniu i minus 35 w lutym.
    > A wiele roślin zwiedzionych ciepłym grudniem i początkiem stycznia
    > zaczęło się wybudzać z zimowego uśpienia

    Wiele razy tak było - taki klimat, nihil novi sub sole. I jakoś żyjemy.
    --
    XL

  • 6. Data: 2014-01-23 19:52:24
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-23 19:12, Ikselka pisze:
    > Nie trzeba być profesorem, zeby takie oczywistości wiedzieć.
    Tia, a programy szkolne widziałaś? Czego w szkołach uczą? A grinpisów na
    kominach elektrowni? Wydaje mi się, że ideologią globalnego ocipienia
    jest zaszczepiona większość populacji Europy i USA. Czyżby Al Gore
    dostał Nobla tylko za pochodzenie?
    Jacek

  • 7. Data: 2014-01-23 20:11:27
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyżby trzeba było zmienić kompozycję ogrodu?

    Hejka. Na to się zanosi.
    "Od końca dziewiętnastego wieku systematycznie rośnie temperatura powietrza
    w Polsce o 0,8 stopnia na 100 lat. Ponadto od 1982 roku obserwujemy coraz
    cieplejsze sezony letnie"
    http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/112805,coraz-ci
    eplejsze-miesiace-w-polsce

    Pozdrawiam zimowo Ja...cki

  • 8. Data: 2014-01-23 20:12:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:52:24 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > kominach elektrowni? Wydaje mi się, że ideologią globalnego ocipienia
    > jest zaszczepiona większość populacji Europy i USA. Czyżby Al Gore

    Nie widziałam obecnych szkolnych programów, ale się ich domyślam. Włos się
    jeży.
    I powiem tylko tyle, że to wszystko zmierza w stronę uzależnienia
    energetycznego małych od dużych. Małych jest dużo, można się na nich nieźle
    obłowić, kiedy już się im każe pozamykać kopalnie i wykupi od nich licencje
    na wydobycie posiadanego gazu ziemnego (wcale nie w celu jego wydobywania,
    lecz blokowania tegoż). Tym samym mały staje się niewolnikiem energetycznym
    dużego, który lobbuje własne technologie energetyczne i sprzedaje ich
    produkty małemu na warunkach jakie tylko mu się zamarzą.

    Mądry człowiek w małym kraju jest za energią jądrową jako najczystszą z
    możliwych. A głupi daje sie manipulować katastrofą w Pierdziszimie czy
    innym tam Sraibaru, gdzie strefa wstrząsów sejsmicznych ma tyle wspólnego z
    jego położeniem, co wół z karetą, no ale glupiemu wszystko można wmówić - i
    głupi jak to głupi, cierpi pod wiatrakiem albo kupuje coraz to droższą
    energię od dużego i uzależnia się od niego na dziesięciolecia już nie tylko
    energetycznie, ale w efekcie też finansowo i politycznie.

    --
    XL

  • 9. Data: 2014-01-24 00:52:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Marsie i jest korelacja - widocznie Marsjanie też za dużo palą węglem).
    > Czyżby trzeba było zmienić kompozycję ogrodu?

    Chwilowe i lokalne ekstremum temperatury nic nam nie mówi
    o trendzie w jakim zmienia się temperatura globalna na Ziemii.

    Wyjątkowo ciepłe lato w epoce lodowcowej też się może zdarzyć
    i niczego to nie zmieni w sednie sprawy że jest się w epoce lodowcowej :-)

  • 10. Data: 2014-01-24 00:54:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > powietrza w Polsce o 0,8 stopnia na 100 lat. Ponadto od 1982 roku
    > obserwujemy coraz cieplejsze sezony letnie"

    I to jest trend długoterminowy o którym pisałem obok.
    Jedno zimne czy gorące lato o niczym nie przesądza, tak jak jedna zima.