  • 11. Data: 2014-01-24 00:55:27
    Temat: Re: Sorry, taki mamy klimat
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:1l6bcr11ycclg.1vf46zsl12lxd$.dlg@40tude.net...
    > Mądry człowiek w małym kraju jest za energią jądrową
    > jako najczystszą z możliwych.

    Byle nie opartą na uranie - są lepsze i bezpieczniejsze
    metody uzyskiwania energii z rozszczepienia atomu!

  • 12. Data: 2014-01-24 12:38:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 17:55:27 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Byle nie opartą na uranie - są lepsze i bezpieczniejsze
    > metody uzyskiwania energii z rozszczepienia atomu!

    Tak czy inaczej.
    --
    XL

  • 13. Data: 2014-01-25 15:26:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tak czy inaczej.

    Różnica jest między nimi krytyczna i to nie jest wcale
    obojętne co użyjesz.

  • 14. Data: 2014-01-25 16:56:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 08:26:18 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Różnica jest między nimi krytyczna i to nie jest wcale
    > obojętne co użyjesz.

    Na obecnym etapie raczej obojętne, bo nie ma niczego...
    --
    XL

  • 15. Data: 2014-01-25 17:11:34
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    > Różnica jest między nimi krytyczna i to nie jest wcale
    > obojętne co użyjesz.

    To może napisz jakie, tak z przykładami :)

  • 16. Data: 2014-01-25 23:47:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Fazi" <F...@m...com> wrote in message

    > To może napisz jakie, tak z przykładami :)

    To chyba nie jest grupa na ten temat... Ale poczytaj sobie tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Thorium-based_nuclear_p
    ower

  • 17. Data: 2014-01-25 23:50:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na obecnym etapie raczej obojętne, bo nie ma niczego...

    Właśnie w tym rzecz, że nie ma niczego bo ludzie się boją
    i protestują - a boją się bo mają czego się bać: Czarnobyl,
    Fukushima i jeszcze parę innych przykładów elektrowni
    opartych na uranie.

    Gdyby nie powody militarne (proces rozpadu uranu jest
    korzystny dla wojska bo uzyskuje się w nim pluton) to
    elektrownie mogłyby działać bezpiecznie, bez uranu
    w oparciu o inne pierwiastki rozszczepialne i opinia
    publiczna byłaby inna na temat energii atomowej...

  • 18. Data: 2014-01-26 02:39:26
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    > To chyba nie jest grupa na ten temat... Ale poczytaj sobie tutaj:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Thorium-based_nuclear_p
    ower

    Trollujesz na wielu grupach więc czemu nie tu?....
    Przeczytałeś swojego linka? A może więcej?
    ...According to an opinion piece (not peer-reviewed) by a group of
    scientists
    at the Georgia Institute of Technology, considering its overall potential,
    thorium-based power "can mean a 1000+ year solution or a quality low-carbon
    bridge
    to truly sustainable energy sources solving a huge portion of mankind's
    negative environmental impact."...
    Badania trwają, podobnie jest z fuzją itd. Idealna opcja na dziś, dla Polski
    szczególnie :)
    A kompa i tv chcesz mieć, i ciepełko, i....
    No i te przykłady; gdzie to działa praktycznie, jakoś nie mogę trafić...
    No ale te spiski militarne...hamują postęp jak nic ;)

  • 19. Data: 2014-01-26 12:57:04
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    > Wyjątkowo ciepłe lato w epoce lodowcowej też się może zdarzyć
    > i niczego to nie zmieni w sednie sprawy że jest się w epoce lodowcowej :-)

    Tylko, że wyjątkowo ciepłe lato w epoce lodowcowej miałoby max +10 st. C :)
    a nie +40

    Ale do brzegu. Niedawno czytałem na onecie, że z powodu małej aktywności
    słońca grozi nam mała epoka lodowcowa, jak w czasie potopu szwedzkiego,
    kiedy przez Bałtyk śmigało się na saniach i stawiano knajpy na lodzie.
    Jedynym ratunkiem może być wysokie stężenie CO2 w atmosferze. Budujmy
    elektrownie węglowe. Będziemy mieć dotacje z UE za CO2 :)

  • 20. Data: 2014-01-26 13:00:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Gdyby nie powody militarne (proces rozpadu uranu jest
    > korzystny dla wojska bo uzyskuje się w nim pluton)

    Według regulaminu pluton we wojsku uzyskuje się biorąc
    kilkunastu poborowych.

    Jarek

    --
    Zanim skonał starszy sierżant