  • 11. Data: 2022-04-24 20:26:55
    Temat: Re: Spoina o konsystencji plasteliny
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.04.2022 13:38, heby wrote:
    > Jest jakiś inny materiał budowlany mający takie cech jak gęsty, lepki,
    > pozwalający się formować w palcach i doklejać jak plastelina i potrafi
    > przytrzymać kawałek gruzu?

    Zaprawa lub gips maszynowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2022-04-24 23:15:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.04.2022 o 13:38, heby pisze:
> [...]
    > pozwalający się formować w palcach i doklejać jak plastelina i potrafi
    > przytrzymać kawałek gruzu?
    >
    > Kiedyś, dawno temu, kupiłem "klej uniwersalny, szybkoschnący" w Leroy,
    > wygladał jak normalny klej do płytek a miał konsystencję plastelinową
    > i faktycznie, po kilku minutach, był twardy na tyle, że można było
    > kleiś następną warstwę. Niestety nie pamietam co to było, może ktoś na
    > podsatwie tego kiepskiego opisu podpowie?
    >
    > Kolesie w Hiszpanii budują dachy klejąc dachówki w powietrzu i używają
    > jakiegoś spoiwa "łapiącego" w sekundy. Ale nie wydaje mi się, aby o to

    Może prościej byłoby napisać co chcesz skleić i z czym i jak ma być
    mocne połączenie oraz czy ma być odporne na warunki atmosferyczne?.
    Kawałek pustaka? Czy coś do tego pustaka? Co to ma być przyklejone? Jaki
    to ma ciężar? Na zewnątrz, wewnątrz, narażone na słońce, niską
    temperaturę, wodę?

    Są kleje i fugi żywiczne do płytek. Są kotwy chemiczne, które wiążą w
    kilkanaście minut. Są cementy i zaprawy szybkowiążące np. CX5 CX15 CX20
    itp. Są kleje epoksydowe, także w formie plasteliny, które się ugniata.
    Są kleje hydrauliczne, które wiążą nawet w kontakcie z wodą. A może
    wystarczy klej termiczny z pistoletu? Może wystarczy klej gipsowy, który
    ma bardzo dobrą przyczepność do materiałów budowlanych, a do tego można
    rozrobić go nieco gęściej. Taki klej świetnie się sprawdza nawet do
    przyklejania stosunkowo dużych i ciężkich elementów sztukaterii
    gipsowej, także i na suficie.

  • 13. Data: 2022-04-24 23:34:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 24 April 2022 at 23:15:58 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > rozrobić go nieco gęściej. Taki klej świetnie się sprawdza nawet do
    > przyklejania stosunkowo dużych i ciężkich elementów sztukaterii
    i jest grupa budowanie
    a na niej spamerzy reklamowi, gotowi każdy kit wcisnąć i reklamować, aby kilka groszy
    zarobić

    Spamerów reklamowych należy unikać jak ognia, aby kasy nie stracić

  • 14. Data: 2022-04-25 00:09:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.04.2022 o 23:34, a a pisze:

    > i jest grupa budowanie
    > a na niej spamerzy reklamowi, gotowi każdy kit wcisnąć i reklamować, aby kilka
    groszy zarobić

    > Spamerów reklamowych należy unikać jak ognia, aby kasy nie stracić

    No to wypad stąd spamerze.

  • 15. Data: 2022-04-25 00:36:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 25 April 2022 at 00:09:22 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    sraj sie na żadko ze swoim spamem reklamowym dla niekumatych Zenków i Bolków

  • 16. Data: 2022-04-25 19:23:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/04/2022 23:15, Uzytkownik wrote:
    > Może prościej byłoby napisać co chcesz skleić i z czym i jak ma być
    > mocne połączenie oraz czy ma być odporne na warunki atmosferyczne?.

    Nie prościej. To pytanie ogólne. Na przestrzeni lat kilka razy trafiło
    mi się zagadnienie z tej okolicy i dopytuje ogólnie. Obecny problem
    "wymurowałem" klejem do płytek, ale pytam przyszłościowo, pewnie
    następny taki problem napatoczy się za rok i wtedy będę miał stosowny
    klej w przydasiach.

    > A może
    > wystarczy klej termiczny z pistoletu?

    Sąsiadowi tak cegły w ściance działowej pokleili ;) Trzyma, ale nie
    opierałbym się o to...

  • 17. Data: 2022-04-25 19:35:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 25 April 2022 at 19:24:31 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > klej w przydasiach.
    > Sąsiadowi tak cegły w ściance działowej pokleili ;) Trzyma, ale nie
    Jak się kto nie zna to niech znajdzie budowlanca, projektanta
    albo hurtowni dla budowlanców i tam szuka materiału dopuszczonego do użytku w
    budownictwie o oczekiwanych parametrach.

    Pytanie jest zadane wadliwie

    Spoina o konsystencji plasteliny

    bo plastelina niczego nie spaja, ponieważ nie ma wytrzymałości spoiny,
    a pelni funkcję miekkiego kitu typu wypelniacz,
    ale spoiny , spajającej 2 elementy, nie tworzy,
    gdyż nie spelnia żadnej normy.

    Przed laty uzywano do spoinowania akwariow kitu okiennego, czerwonego
    i raz przeciekały, a raz nie
    i wynaleziono silikon, który i uszczelnia, jak i pozostaje elastyczny
    i dzisiaj akwaria nie przeciekają

    I silikon już nadaje się do spoinowania bo ma wytrzymałość,
    ale gdy pozostawałby miekki jak plastelina, to znow nie nadawalby się do spoinowania,
    gdyz nie mialby wytrzymałości na rozciaganie.

    Czyli najlepiej znależć podręcznik branżowy technologii budownictwa
    i się naumieć, zanim się zada kolejne deluzyjne pytanie, aby bic pianę i generowac
    traffic

  • 18. Data: 2022-04-26 09:37:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 25.04.2022 o 19:23, heby pisze:
> [...]
    > "wymurowałem" klejem do płytek, ale pytam przyszłościowo, pewnie
    > następny taki problem napatoczy się za rok i wtedy będę miał stosowny

    Ja używałem do podobnych rzeczy kleju do plytek, konkretnie ATLAS GEOFLEX EXPRESS
    klej
    żelowy szybkowiążący wysokoelastyczny (2-15 mm), typ C2FT

    używam go do większości dziwnych, drobnych rzeczy, ale zaczyna być problematyczny w
    warstwach grubszych niż 2cm