    From: d...@d...abc.com.pl
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych
    Date: Fri, 27 Mar 2009 09:55:25 +0100

    On Fri, 27 Mar 2009, Bbjk wrote:

    > Grzegorz Szutka pisze:
    >
    > Montujemy opaskami samozaciskowymi płaskimi - nie wiem, czy tak się to
    > fachowo nazywa - w dwóch miejscach. Na wysokości, jak pisałeś. Przy pniu. Już
    > przymierzają się do nich sikory rozmaite i kowaliki. Zeszłoroczne budki
    > trzeba oczyścić.
    > Koty do nas nie zaglądają, bo ganiają trzy ON.

    Opaska jest do niczego, za dwa lata i tak wrośnie się w pień. Ja mocuje
    budki cienkim drutem ale pod drut podkladam pionowo 3 listewki o takiej
    dlugosci jak ta przymocowana do budki. Drut w zadnym miejscu nie dotyka do pnia.

    Trzeba pamietac, zeby dlugość korytarza wejsciowego wynosiła około 4 cm.
    Oznacza to, że ścianka przednia ma być zbita z dwoch desek.

    D.P.