  • Data: 2018-12-09 22:18:14
    Temat: Re: Sprawność kotła gazowego, jak zmierzyć?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, December 9, 2018 at 9:24:11 PM UTC+1, Jacek wrote:

    > No tak, ale im gorętsze spaliny w kominie tym gorsza sprawnośc. Na pewno
    > jest tu jakaś zależność. Pytam, czy wzór Carnota ma tu jakiś sens, bo
    > temperaturę łatwo zmierzyć z ciepłem już jest trudniej.

    wzor Carnota zsensu raczej nie ma

    sa wzory na straty kominowe, np

    http://www.naukowiec.org/wzory/inzynieria/straty-kom
    inowe_2273.html
    https://zawijan.wordpress.com/poradnik-uzytkownika/s
    traty-kominowe/

    zalezy jaki "cug" w kominie ;) z samej temp. nic nie wyliczysz... trzeba wiedziec ile
    powietrza wchodzi do spalania - czesc tlenu sie wykorzystuje, reszta niepotrzebnie
    wychodzi, im wiecej tym gorzej (wiecej spalin do podgrzania)