  • 1. Data: 2011-03-25 09:39:19
    Temat: Średnica rury instalacji wodnej
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    Rura na zimną wodę prowadzona w ziemi od studzienki wodomierzowej do
    domu jednorodzinnego (125m2 powierzchni użytkowej) została przewidziana
    w projekcie taka: PE100 SDR11 DN40-3,7. W związku z tym mam pytanie czy
    rura o mniejszej średnicy nie byłaby lepsza np. 1" ? (długość rury ok 50m).

    I drugie pytanie: chciałbym zamontować dodatkowy kran w ogrodzie - w
    którym miejscu najlepiej byłoby się wpiąć do sieci wodnej: w studzience
    zrobić rozdział na wodę "domową" i "ogrodową" czy też w każdym dogodnym
    miejscu między studzienka a domem ? Wydaje mi się, że konieczne byłoby
    spuszczanie wody z instalacji ogrodowej na zimę.

    --
    m.

  • 2. Data: 2011-03-25 09:55:17
    Temat: Re: Średnica rury instalacji wodnej
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-03-25 10:39, tataglia pisze:

> [...]
    > miejscu między studzienka a domem ? Wydaje mi się, że konieczne byłoby
    > spuszczanie wody z instalacji ogrodowej na zimę.

    jak to jest studzienka wodomierzowa to logicznie byłoby w niej - bo
    można tam dołożyć drugi licznik i nie płacić opłaty za ścieki dla wody
    zużywanej na ogród. Poza tym w takiej studzience można łatwo zrobić
    spust wody (w moim przypadku "instalacja ogrodowa" to będzie to co leci
    pionowo w górę do kranu nad studzienką + wąż. Z rury 1,7 metra wodę
    spuszczę na dno studzienki, z węża wyleję przy zwijaniu)

  • 3. Data: 2011-03-25 10:04:41
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-03-25 10:55, hk wrote:
> [...]

    > pionowo w górę do kranu nad studzienką + wąż. Z rury 1,7 metra wodę
    > spuszczę na dno studzienki, z węża wyleję przy zwijaniu)

    Chciałem rozprowadzić z 50m pod ziemią - bo nie chciałbym 50m węża za
    każdym razem zwijać i rozwijać.
    Z drugiej strony: gdyby nie było możliwości zrobienia drugiego
    wodomierza - to czy wypadałoby się jakoś zabezpieczyć przed cofaniem
    zanieczyszczonej wody z kranu ogrodowego?

    --
    m.

  • 4. Data: 2011-03-25 11:34:59
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 25-03-2011 11:04, tataglia rzecze:

    > Z drugiej strony: gdyby nie było możliwości zrobienia drugiego
    > wodomierza - to czy wypadałoby się jakoś zabezpieczyć przed cofaniem
    > zanieczyszczonej wody z kranu ogrodowego?

    Można dać zawór zwrotny.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-03-25 13:19:22
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2011-03-25 10:55, hk pisze:

    > jak to jest studzienka wodomierzowa to logicznie byłoby w niej - bo
    > można tam dołożyć drugi licznik i nie płacić opłaty za ścieki dla wody
    > zużywanej na ogród.

    Pod warunkiem że dostawca wody pozwala na takie coś - są gminy, które
    się nie zgadzają na rozliczanie bez ścieków wody dla celów
    gospodarczych. Warto zapytać u (nomen omen) źródła, żeby się nie okazało
    że drugi licznik kupiony i założony, a używać się go nie da.

    --
    Jacek Midura

  • 6. Data: 2011-03-25 15:13:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tataglia wrote:
> [...]
    > pytanie
    > czy rura o mniejszej średnicy nie byłaby lepsza np. 1" ? (długość

    przy takim długim podejściu to imho 40 jest minimum.

    na calówce mogłoby sie okazać że jak włączysz pralkę, zmywarkę i wodę z
    kranu to ci ciśnienie dynamiczne siada w domu.

  • 7. Data: 2011-03-26 07:25:15
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 25 Mar, 16:13, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > przy takim długim podejściu to imho 40 jest minimum.
    >
    > na calówce mogłoby sie okazać że jak włączysz pralkę, zmywarkę i wodę z
    > kranu to ci ciśnienie dynamiczne siada w domu.

    Zgadza się - ale 100mm to przesada - chyba że ktośto jako sieć
    traktuje, a nie przyłącze.

    muche

  • 8. Data: 2011-03-26 09:12:28
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "mucher" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 25 Mar, 16:13, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    Zgadza się - ale 100mm to przesada - chyba że ktośto jako sieć
    traktuje, a nie przyłącze.

    W poście pisze jak wół DN40. PE100 to klasa materiału, czy jako to tam zwać.

    J.

  • 9. Data: 2011-03-26 09:46:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mucher wrote:

    > Zgadza się - ale 100mm to przesada - chyba że ktośto jako sieć
    > traktuje, a nie przyłącze.
    a gdzie tam masz 100mm? tam jest dokładnie 40mm (efektywna średnica 32mm)

  • 10. Data: 2011-03-26 12:10:00
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 26 Mar, 10:46, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a gdzie tam masz 100mm?  tam jest dokładnie 40mm  (efektywna średnica 32mm)

    faakt... za malo spalem. Swoja droga ja przy tej dlugosci przylacza
    dostalem w warunkach rure 63 mm (no dobra, to juz troche przesada)

    mucher