  • 1. Data: 2011-03-25 12:55:25
    Temat: Zamienię się
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    Mam

    1. 160 bezpieczników S-ek 16A KANIA
    2. Styczniki trójfazowe 4 polowe 3F+N (Styki NC) 25A Moeller chyba ?markowe
    na pewno/ z cewką na 230V kilka sztuk
    3. Kilkanaście różnicówek KANIA trójfazowych 25A

    Potrzebuję S-ki 6A i 10A otaz styczniki jednofazowe ale NO

    Chce się ktoś zamienić?
    Może coś wam zostało w nadmiarze ?

  • 2. Data: 2011-03-27 07:54:42
    Temat: Re: Zamienię się
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Chce się ktoś zamienić?
    > Może coś wam zostało w nadmiarze ?

    Z elektrycznych akcesoriów mnie nie zostało nic, bo wszystko 'dawali'
    majstrzy i to zostało zużyte...

    Ja jednak z innej beczki...
    Coś w tej nieszczęsnej Japonii nie za wyraźnie wygląda sytuacja z
    promieniowaniem jonizującym - jest jakby coraz gorzej, a jak wskazania
    Twojego Gajgera-Millera...?

    pozdr.
    Robert G

  • 3. Data: 2011-03-27 20:26:13
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie ma co sie truc na zapas...
    co sie stanie to nie zalezne od zadnego z nas.

    niestety ta tragedia to woda na mlyn pieprzonych ekoterrorystow i za nasza
    zachodnia granica juz robia dym z powodu elektrowni atomowych. boje sie ze u
    nas tez moze dojsc do tego...
    atom to - nie oszukujmy sie - obecnie najlepsza alternatywa dla paliw
    kopalnianych.
    Jedynie nalezy projektowac elektrownie z duza doza wyobrazni. japonczykom
    zabraklo 5 m (projektowali na 5 metrowa fale a przyszla 10).

    Podziwiam ten narod. ten jeden narod.
    czy wiesz ze wyczytalem, ze wiekszosc japonczykow popiera _PODNIESIENIE
    PODATKOW_ zeby pomoc poszkodowanym?
    wyobrazasz sobie cos takiego uy nas? nie watpie ze japonia podniesie sie w
    ultra szybkim tempie, ale mnie to po prostu powala. Albo wezmy ich kolejki
    po zywnosc czy inne materialy.... Nie bylo rabusiow i okradania zgliszcz,
    nikjt sie nie przepycha, kazdy pomaga... w sklepach obnizaja ceny (w polsce
    odwrotnie plus pojawiaja sie cwaniaczki sprzedajace podczas powodzi chleb po
    10-20pln) i wprowadzaja reglamentacje by kazdemy starczylo.

    co do skazenia - zdazylo sie... ale nie oszukujmy sie - proby jadrowe wcale
    nie byly mniej szkodliwe niz ta awaria. a nadal mowimy o terenie o promieniu
    ok 30-40km...

    sirapacz

  • 4. Data: 2011-03-27 21:22:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:

    > co do skazenia - zdazylo sie... ale nie oszukujmy sie - proby jadrowe
    > wcale nie byly mniej szkodliwe niz ta awaria. a nadal mowimy o terenie o
    > promieniu ok 30-40km...

    Zobaczymy jak Japończycy zaczną... 'tfutfu', wymierać jak muchy za kilka
    lat.

    Co do energi jądrowej... Ostatnio przetoczyła się tu dyskusja na ten
    temat. Stanęło na tym, że nie jest to wcale tak tania energia jak się
    powszechnie uważa, a z odpadami radioaktywnymi nie wiadomo co tak na
    prawdę zrobić.

    Ja wolałbym, żeby wspierano inne rodzaje elektrowni w zamian za tę atomową.
    Np siłownia wiatrowa przy domu jednorodzinnym jako wspomaganie ogrzewania...

    Teraz się nie da, bo przecież akcyzę od wytworzonego prądu trzeba
    płacić... Gdyby tak nie te utrudnienia, to ja bym chętnie rozważył taką
    siłownię i już węgla mniej bym spalił...

    pozdr
    Robert G

  • 5. Data: 2011-03-27 21:53:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 23:22:22 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Ja wolałbym, żeby wspierano inne rodzaje elektrowni w zamian za tę atomową.
    > Np siłownia wiatrowa przy domu jednorodzinnym jako wspomaganie ogrzewania...

    Jeszcze mniejszy zysk enegretyczny niż w przypadku atomówki, a do tego
    paskudzi krajobraz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2011-03-27 22:56:45
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    robercik-us wrote:
> [...]

    [ciach]

    > temat. Stanęło na tym, że nie jest to wcale tak tania energia
    > jak się powszechnie uważa, a z odpadami radioaktywnymi nie
    > wiadomo co tak naprawdę zrobić.

    Wiadomo, skonsumować w projektowanych reaktorach 4 generacji.
    Już teraz planuje się wykorzystanie obecnych odpadów jako paliwa.

    > Ja wolałbym, żeby wspierano inne rodzaje elektrowni w zamian za
    > tę atomową. Np siłownia wiatrowa przy domu jednorodzinnym jako
    > wspomaganie ogrzewania...

    el. wiatrowa też nie jest bez wad, kłopotem jest hałas i
    "mielonka"
    z ptaków przy pewnej prędkości obrotowej śmigieł. Wygląda też
    że farmy wiatrowe posadowione w morzu wywołują dezorientacje
    wielorybów..

    [ciach]

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 7. Data: 2011-03-28 02:52:19
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Coś w tej nieszczęsnej Japonii nie za wyraźnie wygląda sytuacja z
    > promieniowaniem jonizującym - jest jakby coraz gorzej, a jak wskazania

    0.11 uSv a nawet mniej chwilami. Nic sie nie zmienia.

  • 8. Data: 2011-03-28 02:56:01
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]

    > atomową.
    > Np siłownia wiatrowa przy domu jednorodzinnym jako wspomaganie

    Ja uważam, że jak u nas zrobią elektrownię - ci sami co nam budują domy i
    drogi i autosttrady - to będzie rozpacz.
    To już trzeba mysleć o wyprowadzce z 1000km dalej.

  • 9. Data: 2011-03-28 05:45:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał:

> [...]
    > z ptaków przy pewnej prędkości obrotowej śmigieł. Wygląda też
    > że farmy wiatrowe posadowione w morzu wywołują dezorientacje

    Jednak chyba dla myślących ludzi pozostanie priorytetem fakt, że to
    człowiek, jego zdrowie i bezpieczeństwo są tu priorytetem...?

    Co z tych mielonek ptaków, co z 'zeszpecenia' krajobrazów, co z
    dezorientacji wielorybów, kiedy po drugiej stronie mamy niby to czystą,
    ale koszmarnie drogą energię, a w dodatku w razie awarii stanowiącą
    śmiertelne zagrożenie dla milionów nie tylko ludzi, ale i całych areałów
    upraw, naturalnych lasów, a także dzikiej zwierzyny, także tej żyjącej w
    morzach...

    Czy to zużyte paliwo jądrowe, które miałoby być wykorzystane w
    reaktorach - jak to nazwałeś - czwartej generacji, się tam całkowicie
    zutylizuje i będzie można toto potem swobodnie składować na zwykłych
    wysypiskach śmieci, albo jeszcze lepiej... nawozić tym glebę, czy
    zutylizować to w inny ekologiczny sposób...? Jakoś nie chce mi się w to
    wierzyć. A poza tym, czy w Polsce będzie reaktor czwartej generacji? Też
    jakoś chyba nie.

    Niewielkie przydomowe siłownie wiatrowe w strefie, gdzie wieją wiatry
    mają sens, solary i takie tam :-), ale pod warunkiem, że nie jest to
    wszystko kuriozalnie drogie - niewiele powyżej kosztów produkcji. W
    obecnej sytuacji wszystkie te rozwiązania są bezsensowne ekonomicznie
    właśnie ze względu na głupie rozwiązania systemowe i horrendalne koszty
    inwestycyjne.

    pozdr
    Robert G

  • 10. Data: 2011-03-28 07:11:05
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]

    > reaktorach - jak to nazwałeś - czwartej generacji, się tam całkowicie
    > zutylizuje i będzie można toto potem swobodnie składować na zwykłych

    Paliwo można tam jakoś składować. W starych kopalniach zabetonować na
    głębokości ponad km. O to bym sie nie bał tylko boję się o tych ludzi
    pracujących za karę od 7 do 15-tej, których ta robota wali i byle do
    piętnastej i na piwo.
    Nie wierzę, że budowlańcy wybudują, a inspektorzy dopilnują kierowników.
    Przecież im też zależy żeby się wszystko zgadzało na papierze i ich też to
    wali.