    From: "Tomek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Stacja pogody ;)
    Date: Mon, 1 Jun 2009 20:57:19 +0200

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]
    > Więc szukam stacji pogody...
    >
    > Szukam jakiejś sensownej (dobrej, dokładnej, solidnej i niedrogiej)
    > stacji pogody sprzedawanej w jakimś sensownym (z miłą obsługą) sklepie. :)
    > Mam jedną stację pogody i kupiłbym jeszcze jedną taką samą, ale nie w tym
    > samym sklepie, a w innych sklepach tej stacji pogody nie widzę. :)
    >
    > Potrzebne mi takie mierniki:
    >
    > -- wilgotność wewnątrz mieszkania
    > -- temperatura wewnątrz mieszkania
    > -- temperatura za zewnątrz mieszkania
    > (oczywiście łączność radiowa, nie przewodowa)
    > -- czas i data (najlepiej odbierana radiem)

    poszukaj w tym sklepie, dosyc solidne stacje pogodowe - uzywam taką jedną od
    dobrych kilku lat.
    http://www.conrad.pl/

    > -- wilgotność za zewnątrz mieszkania niekoniecznie
    >
    > Dokładność pomiaru -- najlepiej temperatura z dokładnością
    > 0.1 stopnia Celsjusza i wilgotność z dokładnością 3%, ale
    > wiem o tym, że rzeczywista dokładność domowych urządzeń
    > jest mniejsza. :)

    pomiar z dokladnoscia 0,1 K to maja dobre termometry laboratoryjne, po
    stacji pogodowej mozesz sie spodziewać +/-1 K. Poza tym miejsce zamontowania
    czujnika zewnetrznego w przypadku temp. na zewnatrz, jak i postawienia
    stacji w mieszkaniu moze w znaczący sposób wpływac na pomiar temperatury.

    pozdrawiam
    Tomek