  • Data: 2019-07-05 18:44:41
    Temat: Re: Stare budownictwo
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 5 lipca 2019 10:11:33 UTC-5 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > He, he, he. Nie kupi, nie kupi, ale znajomy robi na podobnych rzeczach
    > niezły interes. Ekipy jeżdżą po wsiach, patrzą gdzie tu jaka stara stodoła.
    > Idą do chłopa i mówią: ta stodoła trochę już stoi, wypadałoby deski na
    > nowe wymienić. Jak agrykulturysta zaczyna pytać co im do tego, dowiaduje
    > się, że remont może mieć całkiem za darmo. Chłopaki z najbliższego tartaku
    > biorą tarcice, odbijają stare dechy, przybijają nowe. Stare drewno w kilku
    > europejskich krajach ma cenę o rząd wielkości wyższą od nowego. Zwłaszcza
> [...]

    Szczegol tylko taki ze te deski to musza byc jakies sensowne.
    Pomazanymi olejem czy smola sosnowe dechami nikt sie interesowac nie bedzie.
    Podobnie z byle sosnina zdeptana czy nabita gwozdziami lub innymi przypadkowymi
    wtraceniami.
    Ostrugac to potem to makabra jest.

    A jakies debowe kloce czeste raczej nie sa, choc w stodolach szansa na to jakas tam
    jest i jak ktos znajdzie to sporo mozna z nich wystrugac.

    Ostatnio szukalem drzwi. Takich solidnych. I za 100pln kupilem drzwi pod Mragowem i
    przywiozlem na slask.

    Takie "PRL-owskie", cos w ten desen:
    https://as2.ftcdn.net/jpg/01/39/12/17/1000_F_1391217
    00_HKmwTHVbpvWPRsT7I7CdUG6HhMESlhCs.jpg

    Trza bylo je nieco poszerzyc bo framuge mam jakas kosmiczna.

    Sporo naszukalem zeby znalezc odpowiednie. Mozna powiedziec ze w calej polsce
    szukalem.