eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a kieszenie powietrzne › Re: Stary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a kieszenie powietrzne
  • Data: 2018-05-09 09:56:45
    Temat: Re: Stary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a kieszenie powietrzne
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2018 o 09:52, Bartosz Radwan pisze:
    > Cześć,

    > Pytania:
    >
    > - Czy mogę zostawić takie pustki bez żadnych negatywnych efektów?
    > - Czy zostawiając pustkę powietrzną powinienem jakoś ułatwić cyrkulację
    > w pustce stosując np. jakieś otwory wentylacyjne przy podłodze i pod
    > sufitem?
    Dobra wentylacja będzie potrzebna, bo zamknięcie drewna bez wentylacji
    spowoduje ryzyko grzyba. Widziałem podobną boazerię, gdzie są zrobione
    otwory wentylacyjne tak na oko 20 mm średnicy w co drugiej desce na dole
    i na górze (boazeria pionowa). Wyraźnie czuć z tych otworów stęchliznę,
    więc chyba taka wentylacja to za mało.
    Może przy poziomej boazerii zrobić pierwszą dolną deskę jakieś 8-10 cm
    powyżej podłogi i podobną wolną szczelinę zostawić na górze. Wtedy
    cyrkulacja powinna być dobra.
    Jacek