  • 21. Data: 2011-10-17 20:18:36
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>

    > Nie dlaw przeplywow !! Po co to robisz? ;-) Daj pompe na "I" skoro
    > wyrabia i jedyne co korygujesz to krzywa grzewcza. Ty musisz
    > zmniejszyc temperature w obwodach a nie je zdlawic. Dlawiac je jedynie
    > zmuszasz pompe do wiekszego wysilku (i wiekszego zuzycia pradu), a
    > zupelnie nie o to chodzi. Przeplywy bedziesz regulowal na samym koncu
    > jak miedzy pokojami beda jakies wieksze rozbieznosci. I pamietaj ze to
    > podlogowka - jak cos zmienisz to temperatury mierz dopiero na drugi
    > dzien, wczesniej beda przeklamane :)

    Pompa działa na "1". Jedynie na 3 działała jak instalacja była odpowietrzana i
    przy rozruchu jakiś czas temu podłogówki ...
    Na "1" działa ok , przepływ jest wystarczający o czym świadczy łaźnia w domu :)

    Ok. Wszystkie "zawory" poodkręcalem na max ...

    Nie wiem czy wpływ na spadek temperatury w pomieszczeniach miało lekkie
    zdławienie przepływów czy zmiana histerezy z "40" na "35".
    Zobaczę jak jutro będzie to wyglądało ...

    Jak nie to zmniejszę histerezę do 30 ...

  • 22. Data: 2011-10-17 20:29:03
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    6g2000yqa.googlegroups.com...

    > Ale po co ja tak zameczac? A jezeli ma tam jakas sensowniejsza pompke

    Właśnie o to chodzi, że ona się tam nie męczy gdy jest "zdławiona". Jest jej
    obojętne, czy pompuje z ciśnieniem 40kPa 1000l/h czy z ciśnieniem 10kPa
    4000l/h. Dla rurek zwiększenie czterokrotne przepływu ma jednak znaczenie.
    Dlatego pompę bez falownika powinno się zdławić do minimalnego potrzebnego
    przepływu lub zaworem upustowym (bypas) ograniczyć przepływ przez obieg.