  • 1. Data: 2011-10-13 23:32:51
    Temat: żywica wylewana w miarę bezpieczna dla alergika - jaka? ... przy wylewaniu też bezpieczna ;) na posadzkę
    Od: "kameleon's" <l...@g...pl>

    Chciałbym prosić o doradzenie, jaki rodzaj żywicy jest bezpieczniejszy od
    innych na posadzkę. Ponoć masa cząsteczkowa ma znaczenie, im większa, tym
    słabsze alergie :)... Podłoga będzie lekko obciążona - fotel z rolkami i
    biurko na 6-8 kółkach NAGUMOWANYCH (10 też jest możliwe).
    Problem: chcę mieć podłogę niealergizującą :)
    - obejrzałem płytki w białymstoku - jeszcze nie wyprodukowali takich, jakie
    bym chciał (extra duże a przy tym ładne ) Owszem są ładne płytki ale ciemne
    (boski granit itp ).. i jedynie 60x60.
    - idealna mi się wydaje podłoga z żywicy.... lubię nowe i powiedzili mi, że
    do mnie akurat to pasuje hehehe... Chciałoby się położyć toto osobiście, bo
    w sumie nie widzę trudności.. wietrzenie na max plus jakaś maska p-gaz ...
    albo powietrze z importu heheheh... Zastanawiam się nad stopniem zagrożenia
    1) przy kładzeniu 2) po utwardzeniu po 2 miesiącach i dalej.... Chciałbym
    prosić o wskazanie, jaki rodzaj żywicy jest bezpieczniejszy od innych. Ponoć
    masa cząsteczkowa ma znaczenie, im większa, tym słabsze alergie :)...
    Mam taki pokój od zachodu i wkurza mnie poziom naturalnego oświetlenia..
    chcę mieć żarliwie białą posadzkę ze zdobieniami :) .. no i lubię nowe
    :)... żywica zdaje się idealna...

  • 2. Data: 2011-10-14 19:50:30
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jak chcesz mieć podłogę nie wywołującą alergii to idź w kierunku
    materiałów mineralnych a nie organicznych. Żywice niestety są
    organiczne. Ponadto bez specjalnych dodatków będą się elektryzować, co
    nie jest zdrowe ani dla ludzi ani dla urządzeń elektronicznych.
    Cena posadzki żywicznej spokojnie może przewyższyć koszt płytek z górnej
    półki. Co Ci przeszkadza fuga co 60 cm?
    Jacek