  • 1. Data: 2011-10-13 21:20:54
    Temat: Dmucha z kanału wentylacyjnego
    Od: "Hector" <m...@v...pl>

    Witam!!
    Co to może być????
    Dmucha z kału wentylacyjnego w kuchni, kiedy otworzę okno, powietrze jest
    wciągane przez kanał wentylacyjny, kiedy zamknę natychmiast się cofa.
    Dzieje się to tylko wtedy kiedy wentylator przy piecu chodzi. Kiedy
    wentylator jest wyłączony, powietrze jest wyciągane na zewnątrz. Wcześniej
    sie to nie działo. Komin to gotowy zestaw leier, a układ mniej więcej tak
    wygląda 808, gdzie 8 to dwa wentyle, a 0 to dymny.
    Dzieje się to tylko w kuchni, natomiast w pozostałych kanałach
    wentylacyjnych cały czas jest cug.
    pzdr Maciej

  • 2. Data: 2011-10-13 21:24:46
    Temat: Re: Dmucha z kanału wentylacyjnego
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Paź, 23:20, "Hector" <m...@v...pl> wrote:
    > Witam!!
    > Co to mo e by ????
    > Dmucha z ka u wentylacyjnego w kuchni, kiedy otworz okno, powietrze jest
    > wci gane przez kana wentylacyjny, kiedy zamkn natychmiast si cofa.
    > Dzieje si to tylko wtedy kiedy wentylator przy piecu chodzi. Kiedy
    > wentylator jest wy czony, powietrze jest wyci gane na zewn trz. Wcze niej
    > sie to nie dzia o. Komin to gotowy zestaw leier, a uk ad mniej wi cej tak
    > wygl da 808, gdzie 8 to dwa wentyle, a 0 to dymny.
    > Dzieje si to tylko w kuchni, natomiast w pozosta ych kana ach
    > wentylacyjnych ca y czas jest cug.

    Masz nawiewniki w oknach w kuchni ? Jak nie masz to jak niby ma byc
    inaczej - odpalasz okap ktory pewnie ciagnie te 400-600m3/h, tyle samo
    musi naplynac do srodka z zewnatrz. A ze wszystko szczelne to leci tam
    gdzie jest najmniejszy opor - kanalem wentylacyjnym. Ot uroki
    posiadania wentylacji grawitacyjnej ;) Musisz podziurawic uszczelki,
    wstawic nawiewnik albo w inny sposob "uszkodzic" szczelnosc tego okna.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-10-13 21:34:42
    Od: "Hector" <m...@v...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    posiadania wentylacji grawitacyjnej ;) Musisz podziurawic uszczelki,
    wstawic nawiewnik albo w inny sposob "uszkodzic" szczelnosc tego okna.

    Nawiewników nie mam, okapu też nie....
    Natomiast np. w kotłowni też nie ma skąd pobierać powietrza, a cug jest jak
    smok.
    pzdr

  • 4. Data: 2011-10-14 06:11:59
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Natomiast np. w kotłowni też nie ma skąd pobierać powietrza, a cug jest
    > jak smok.
    > pzdr
    Czyli jednak ma miejsce z którego pobiera, bo inaczej nie byłoby ciągu.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Przy piecu na paliwo stałe lub innym pobierającym powietrze z
    pomieszczenia należy w kotłowni wykonać otwory nawietrzające i do o dość
    dużym prześwicie (powierzchnia czynna uzależniona bezpośrednio od mocy
    pieca).

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6541
    (20111013) __________

  • 5. Data: 2011-10-14 06:23:23
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Hector" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Nawiewników nie mam, okapu też nie....
    > Natomiast np. w kotłowni też nie ma skąd pobierać powietrza, a cug jest

    Ale tam jest obieg powietrza pewno wymusozny wentylatorem to raz, a dwa
    różnica temp.
    w piecu jest taka że cug będzie.
    U moich rodziców jest podobnie, ocieplili i uszczelnili sobie dom.
    Wentylacja konwekcyjna, ale nikt nie pomyślał że żeby kratką coś odleciało
    to musi najpierw przylecieć.
    Jak włączą okap w kuchni to na piętrze smród z komina leci do pokoju bo się
    cofa, a że obok wentylki jest dymowy - smród gotowy.
    Ludzie szukają dziur w domach żeby nigdzie nie wiało, ale własnie stąd jest
    ssanie do wywiewu.
    Ja bym sobie zrobił bilans. Karteczka i rysunek wylotów i dolotów.

    Rafał

  • 6. Data: 2011-10-14 16:42:20
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Hector" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast np. w kotłowni też nie ma skąd pobierać powietrza, a cug jest
    > jak smok.

    To nie wchodź tam bez skafandra, bo próznia, to taka trochę niezdrowa
    jest...

    J.

  • 7. Data: 2011-10-14 17:48:03
    Od: "Hector" <m...@v...pl>

    > To nie wchodź tam bez skafandra, bo próznia, to taka trochę niezdrowa
    > jest...
    >
    > J.

    Chodziło mi o to, że okno i drzwi zamknięte, a dopływ przez ścianę jeszcze
    nieczynny. A próżnia wcale nie jest niezdrowa :)

    Ale najbardziej w tym wszystkim boli mnie to co ma wspólnego wiatrak w piecu
    do zmiany kierunku powietrza w kuchni. No nie moge tego zrozumieć.

  • 8. Data: 2011-10-15 08:30:43
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 14 Paź, 19:48, "Hector" <m...@v...pl> wrote:
    :)

    > Ale najbardziej w tym wszystkim boli mnie to co ma wsp lnego wiatrak w piecu
    > do zmiany kierunku powietrza w kuchni. No nie moge tego zrozumie .

    Masz pewnie jakieś przejście między kuchnią a kotłownią. Może to być
    kanał wentylacyjny, jakieś przejście kanalizacji, CO czy elektryki.
    Kotłownia bierze powietrze przez kuchnie i robi się ciąg wsteczny.
    Najlepiej gdy włączony wiatrak w piecu polatać z jakąś świeczką
    zapaloną po podejrzanych miejscach i wszystko będzie jasne.
    Musisz zdefiniować którędy ma lecieć powietrze do kotłowni i zrobić
    tak aby tamtędy leciało.
    pozdr