  • 1. Data: 2011-10-14 09:12:51
    Temat: Wełna ECOSE
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Witam

    Czy ktoś ma jakieś użytkowo-montażowe zdanie na temat tej wełny?
    Pomijam ekologiczność bo to może być populistyczna piana.
    Cena jest korzystna współczynnik deko mniejszy bo 0,044 ale wydaje mi się że
    ma się to do popularnej 0,039
    tak jak wybudowanie wieżowca 200m lub a 203m wysokiego.
    W archiwum nie znalazłem nic a to w sumie nie nowość ostatnich dni - dziwne.

    Rafał

  • 2. Data: 2011-10-14 09:32:37
    Temat: Re: Wełna ECOSE
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Cena jest korzystna współczynnik deko mniejszy bo 0,044 ale wydaje mi się
    > że ma się to do popularnej 0,039

    ja taka kupiłem na sciany wewnętrzne (kanadyjczyk),, sam na razie nie
    robiłem ale rolkę wziął kolega na ocieplenie skosów. Nie miał żadnych
    negatywnych montażowych uwag. Współczynnik słaby -trzeba to wziąc pod uwagę.

    b.

  • 3. Data: 2011-10-14 10:03:31
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > robiłem ale rolkę wziął kolega na ocieplenie skosów. Nie miał żadnych
    > negatywnych montażowych uwag. Współczynnik słaby -trzeba to wziąc pod

    Now łąśnie pisałem że różnica w barierze cieplnej, ale jak dobrze liczę to
    przy
    wełnie 0,44 ECOSE i warstwie 25cm w poddaszu wychodzi mi przenikalność 0,176
    a przy standardzie ,039 i tej samej grubości raptem 0,156 to co to za
    różnica???
    Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.

    Rafał

  • 4. Data: 2011-10-14 10:20:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Paź, 12:03, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

> [...]
    > a przy standardzie ,039 i tej samej grubości raptem 0,156 to co to za

    Jakies 13% :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-10-14 10:22:24
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > wełnie 0,44 ECOSE i warstwie 25cm w poddaszu wychodzi mi przenikalność
    > 0,176
    > a przy standardzie ,039 i tej samej grubości raptem 0,156 to co to za
    > różnica???

    przy dachu 200m2 różnica jest ponizej 100zł w sezonie grzewczym. Niby nic...

    b.

  • 6. Data: 2011-10-14 10:37:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:j791dk$rio$1@inews.gazeta.pl...

    > przy dachu 200m2 różnica jest ponizej 100zł w sezonie grzewczym. Niby nic...

    A roznica w cenie? Z tego co widze 15cm np. domrocka (0,039) kosztuje
    11,5, a ecose - 8,7. Czyli 2,8 pln / m2 przy 15cm. Przy 25cm -> 4,6
    pln. Przy 200m2 = 920 pln. Jak kto woli, ja bym wybral ta ecose jakbym
    mial do ocieplenia np. plaski strop. Wydalbym tyle samo kasy co na
    takiego domrocka ale mialbym np. jedna warstwe wiecej (i te parenascie
    cm grubiej) - moim zdaniem byloby duzo cieplej. Ale u mnie na poddaszu
    kiedy liczylem kazdy centymetr (bo mam b. niska scianke kolankowa i
    same skosy) to nie bylo nawet co liczyc i wzialem toprocka 0,035 :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-10-14 11:16:39
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]

    kiedy liczylem kazdy centymetr (bo mam b. niska scianke kolankowa i
    same skosy) to nie bylo nawet co liczyc i wzialem toprocka 0,035 :)

    Ano właśnie jedyne na co trzeba tu uważać to wysokość bo z każdym cm
    ocieplenia zbliżam się głową do sufitu.

    A do poprzedniego postu Adama - owszem 13% matematycznie, ale chodzi o
    użytek
    przy takim ociepleniu to różnica jest niewielka.
    Idąc tą drogą to różnica między 0,10 a 0,05 to AŻ 50%, ale jaki pożytek ???

    Rafał

  • 8. Data: 2011-10-14 12:07:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Paź, 13:16, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

> [...]
    > przy takim ociepleniu to różnica jest niewielka.
    > Idąc tą drogą to różnica między 0,10 a 0,05 to AŻ 50%, ale jaki pożytek ???

    Niestety fizyki nie przeskoczysz i straty ida liniowo do grubosci
    ocieplenia, czy tam wspolczynnika U. Masz U = 0,1 to idzie np 1000
    pln / sezon, masz U=0,05 to pojdzie 500 pln / sezon. Takze napisalem
    wprost - 13% - tyle wiecej bedzie Cie kosztowalo cieplo ktore ucieknie
    przez gorsza welne w dachu :)

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-10-14 12:30:50
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    f.googlegroups.com...
> [...]

    pln / sezon, masz U=0,05 to pojdzie 500 pln / sezon. Takze napisalem
    wprost - 13% - tyle wiecej bedzie Cie kosztowalo cieplo ktore ucieknie

    W sumie aż tak fizyki nie znam i zakłądam że to prawda w praktyce również,
    ale
    różnica maleje i z każdym procentem w dół chudnie różnica w kjasie i wpewnym
    momencie zaczyna się zabawa w numerki
    w fizyce a kończy praktyczność.
    Wielokrotnie na grupie widać dyskusje (często zażarte) o 3 miesjce po
    przecinku, które praktycznego sensu nie mają.
    Podsumowując warto dokładać na grubości generalnie natomiast nie spuszczać
    się na numerki ponad miarę.

    Rafał

  • 10. Data: 2011-10-14 13:27:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >pln / sezon, masz U=0,05 to pojdzie 500 pln / sezon. Takze napisalem
    >wprost - 13% - tyle wiecej bedzie Cie kosztowalo cieplo ktore ucieknie

    Jak już jesteś tak precyzyjny to napisz że te 13% więcej to dotyczy ciepła
    które będzie uciekało dachem. Napisz może też mniej lub bardziej dokładnie
    ile procentowo z całości ucieka dachem. I wtedy okaże się być może ze te 13%
    z powodu "gorszej" wełny to w przeliczeniu na złotówki równowartość kilku
    piw lub flaszki marnej wódki.