  • Data: 2019-03-15 12:45:23
    Temat: Re: Sterowanie przepływem w podłogówce
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-15 o 10:33, Marek pisze:

    > No chciałem ale zostałem tutaj skutecznie do tego  zniechęcony,
    > przyznaje jak dotąd sensownym argumentami, przynajmniej dopóki nie
    > doszliśmy do szczegółów regulacji układu. Tutaj rozbieżność polecanych
    Najlepszą regulacją będzie jak ustawisz każde pomieszczenie na optymalną max
    temp a elektrozaworami będziesz zamykał grzanie, jak np piec grzeje 5
    godzin do wyłączenia to np po 3 godz odcinasz gdzie ma być zimniej.

    > sposobów najlepszej  regulacji  jest spora. Od znajomych , którzy sami
    > robili podłogówke, wyregulowali sobie przepływy ręcznie "byle było
    > ciepło" i koniec, do fachowców tutaj którzy wspominają o jakimś
    > projekcie (?), wyliczeniach (??) czy układach "których się już nie
    > dotyka"  opartych na rotametrach.
    Wiesz wszystko można zrobić na "oko" tyle że to kosztuje bo popełnia się
    wtedy pełno błędów, ja sam liczyłem już kilka podłogówek i tak jak myk
    już pisał grzejniki
    też się liczy, bo jak się weźmie za małe to wtedy jest zimno i trzeba
    grzać na full
    a podłogłówka i stopy tego nie lubią, a jak się przedobrzy to się
    przepłaca niepotrzebnie.

    > To jak z tą podlogówką, da się ustawić żądaną temp. czy próby
    > jakiejkolwiek regulacji skończą się   (subiektywnym)  za gorąco lub za
    > zimno?
    Pewnie że się da.

    --
    Pozdr