    From: Dy <d...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Straty ciepla
    Date: Thu, 1 Jan 2009 11:56:19 -0800 (PST)

    > Jak zerkniesz np:http://pl.wikipedia.org/wiki/Współczynnik_przenik
    ania_ciepła
    > tozadaniej powierzchni (1m2)i różnicy tmperatur. Się wszyscy umówili, że
    > będzie to -20C (co ma jednak sens bo projektuje się jednak pod pewne
    > ekstremalne warunki).
    > W rozważaniach nie interesuje na współczynnik opisujący materiał tzw
    > przegrody tylko straty ciepła, jeśli weźmiesz jakąś stałą liczbę dla
    > tego okna, to i tak przy stałej powierzchni wszystko będzie zależało od
    > różnicy temperatur.
> [...]

    na poludniu Europy tez przyjmuja taki wspolczynnik? Temparatury od 20
    lat sa coraz wyzsze. Raczej wyglada na to ze mamy w Polsce pory suche
    i deszczowe i sporadycznie jakis krotkotrwaly spadek temperatury i to
    tez maksymalnie do -5.
    Jakis chwilowy spadek temperatury da sie przezyc podlaczajac dorazne
    ogrzewanie elemktryczne. Mieszkalem (i nadal mieszkam ale mam nadzieje
    juz nie dlugo) w blokach a to jest klasyczny przyklad ze budujac takie
    "monstra" nikt chyba nie liczyl sie z niskimi temperaturami. Jakoś
    przezylem. Wiec moze te zapasy mozna by troche skorygowac.
    Niekoniecznie od razy na klimat srodziemnomorski ale moze ciut
    cieplejszy?

    Pozdrawiam
    Dy