  • 1. Data: 2009-01-01 14:13:26
    Temat: Re: Straty ciepla
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Ty Kudłaty to dajesz sie naciągac marketingowcom;))
    > Pozdrawiam
    > Krzysiek

    Wszyscy dajem naciągac się marketingowcom do poki nie zdobedzimy
    wiedzy na jakis temat. Gdyby tak nie bylo juz dawno zniknal by ten
    zawod z rynku a jak na razie trzyma sie niezle a w tym roku baedziemy
    ogladac piekny spektakl ich kreatywnosci i zrecznosci w zabieganiu o
    podniesienie sprzedazy. Takie czasy.

    Sluchajcie, tak poza tematem. Ja juz dawno nie pametam takich
    temperatur. Czy jest jeszcze sens liczenia wszystkiego dla tak niskich
    temperatur? Nawet jesli temperatura zejdzie miejscowo to na krotki
    czas i raczej gdzies lokalnie.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-01-01 18:42:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dy wrote:

> [...]
    > temperatur. Czy jest jeszcze sens liczenia wszystkiego dla tak niskich
    > temperatur? Nawet jesli temperatura zejdzie miejscowo to na krotki

    a jak zejdzie do -30 to co wtedy zrobisz z systemem policzonym na -15 i z
    zapasem mocy od biedy do -20?

  • 3. Data: 2009-01-01 18:51:10
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Dy pisze:

> [...]
    > temperatur. Czy jest jeszcze sens liczenia wszystkiego dla tak niskich
    > temperatur? Nawet jesli temperatura zejdzie miejscowo to na krotki

    To jest pytanie z cyklu, czy jest sens podawac zuzycie paliwa w aucie w
    l/100km :o) A czemu nie na godzinę, albo nie na 1000km ?

    Jak zerkniesz np:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Współczynnik_przenikani
    a_ciepła
    to zobaczysz, ze współczynnik opisuje ilość przepuszczanego ciepła przy
    zadaniej powierzchni (1m2)i różnicy tmperatur. Się wszyscy umówili, że
    będzie to -20C (co ma jednak sens bo projektuje się jednak pod pewne
    ekstremalne warunki).
    W rozważaniach nie interesuje na współczynnik opisujący materiał tzw
    przegrody tylko straty ciepła, jeśli weźmiesz jakąś stałą liczbę dla
    tego okna, to i tak przy stałej powierzchni wszystko będzie zależało od
    różnicy temperatur.
    Jak jest w środku np +20C, a na zewnątrz -5C, to różnica jest 25C, a jak
    na zewnątrz -20C to różnica jest 40C, czyli 1,5 raza większa, czyli
    straty też będą 1,5x.
    Jeśli jeszcze koszt wyprodukowania ciepła jest niski to dylemat roletowy
    jest mocno teoretyczny.
    Alternatywniezamiast zastanawiać się na ilością tracego ciepła od
    różnicy temperatur, można sobie wyobrazić, że współczynnik
    przenikalności jest 1,5x mniejszy.

    BR
    Igus'

  • 4. Data: 2009-01-01 19:56:19
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > Alternatywniezamiast zastanawiać się na ilością tracego ciepła od
    > różnicy temperatur, można sobie wyobrazić, że współczynnik

    na poludniu Europy tez przyjmuja taki wspolczynnik? Temparatury od 20
    lat sa coraz wyzsze. Raczej wyglada na to ze mamy w Polsce pory suche
    i deszczowe i sporadycznie jakis krotkotrwaly spadek temperatury i to
    tez maksymalnie do -5.
    Jakis chwilowy spadek temperatury da sie przezyc podlaczajac dorazne
    ogrzewanie elemktryczne. Mieszkalem (i nadal mieszkam ale mam nadzieje
    juz nie dlugo) w blokach a to jest klasyczny przyklad ze budujac takie
    "monstra" nikt chyba nie liczyl sie z niskimi temperaturami. Jakoś
    przezylem. Wiec moze te zapasy mozna by troche skorygowac.
    Niekoniecznie od razy na klimat srodziemnomorski ale moze ciut
    cieplejszy?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 5. Data: 2009-01-01 21:42:28
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Dy wrote:

> [...]
    > lat sa coraz wyzsze. Raczej wyglada na to ze mamy w Polsce pory suche
    > i deszczowe i sporadycznie jakis krotkotrwaly spadek temperatury i to
    No nie wiem, przedwczoraj u mnie w Bielsku-Białej na górce było -12st, a
    w nocy z poniedziałku na wtorek zapowiadaja nawet -20.
    A poza tym idzie ochłodzenie, za parę lat jak stopnieją lody na
    antarktydzie to słodka woda zastopuje prąd golfsztrom(pisowna fonetyczna
    :) i będzie małą epoka lodowcowa , tak ja było od XIV do XVI wieku ne.
    Na środku bałtyku w ziemie na lodzie była duża gospoda :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2009-01-02 12:25:09
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > :) i będzie małą epoka lodowcowa , tak ja było od XIV do XVI wieku ne.
    > Na środku bałtyku w ziemie na lodzie była duża gospoda :)
    no to teraz wiem o co chodzilo tym naszym wodzom,oni nie chca walczyc o
    zmniejszenie CO2 bo nie chca by Bałtyk zamarzł :))

  • 7. Data: 2009-01-03 15:06:04
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 06:13:26 -0800 (PST), Dy <d...@m...com.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >temperatur. Czy jest jeszcze sens liczenia wszystkiego dla tak niskich
    >temperatur? Nawet jesli temperatura zejdzie miejscowo to na krotki

    Ejże, pamiętasz styczeń 2006 - np. w Poznaniu było ok. -25 stopni.

    http://www.imgw.pl/internet/zz/wiedza/zjawiska/mrozy
    2006.html

    --
    Sławomir Szyszło