  • Data: 2010-10-23 20:12:46
    Temat: Re: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Paź, 21:50, Kazimierz Debski <k...@o...eu> wrote:

    > Już kiedyś za ten program się zabrałem ale szczegóły mnie przerosły i
    > odpuściłem, raczej z braku czasu. Idzie zima - może wrócę.

    Ja zrobilem sobie wersje prosta.
    Czyli definicja przegrod zewnetrznych:
    -sciana
    -sciana ocieplona
    -strop
    -strop ocieplony.

    Policzylem gabaryty (jak dom ma np 10x15m i wysokosc 4m to przegrod
    mialem (10+4)x15 i 10x15 stropu.

    I dla 4 wariantow zrobilem wyliczenia. Czyli ile kwh trzeba jak nie ma
    ocieplenia jak ocieplone sa sciany i ile jak ocieplilem strop.

    Calosc pracy to jakies 40 minut. ale ja to robilem w starszej wersji,
    te nowsze moga byc jakies pomotane...

    Jak masz cegle i gazobeton to rzeczywiscie roznica nie bedzie duza ale
    jesli zrobione bedzie solidnie to w dlugim okresie moze sie oplacac.
    Energia bedzie drozec.