  • 11. Data: 2009-04-19 22:00:01
    Temat: Re: Sudnia wiercona
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    gasper <n...@m...pl> wrote:

    > ale do zgłoszenia też musisz góre papierów mieć

    Jaką górę???? Szkic sytuacyjny i opis techniczny studni, to jest
    wszystko, czego potrzeba. Dwie kartki raptem, a na upartego na
    jednej można zmieścić.

    J.

  • 12. Data: 2009-04-19 22:02:38
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Tu masz łopatologię:
    > http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/przed-budow
    a/kiedy-pozwolenie_-a-kiedy-zgloszenie_,6320_3363.ht

    > A tu źródło bezdyskusyjne:
    >
    > Dz.U. 1994 nr 89 poz. 414 - Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo
    > budowlane z późniejszymi zmianami.
    > Art.29. Ust.2: "Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót
    > budowlanych polegających na: [....] par.10: wykonywaniu ujęć wód
    > śródlądowych powierzchniowych o wydajności poniżej 50 m3/h oraz obudowy
    > ujęć wód podziemnych".
    >
    > I wszystko w temacie.

    No to widze, że w naszym starostwie Pan odpowiedzialny za "budownictwo" jets
    figurantem i nie zna się na niczym.
    Co gorsze to on podpisuje się na wszystkich wychodzacych papierach... to
    trzeba mieć mocne nerwy....

    --
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-04-20 11:38:51
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Ale zaraz to nie oznacza że studnia do wód podskórnych tak, ale głębinowa
    wiercona już nie?
    Co to są wody śródlądowe powierzchniowe?

    MS

  • 14. Data: 2009-04-20 12:22:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Co to są wody śródlądowe powierzchniowe?

    jeziora, rzeki.... itp

  • 15. Data: 2009-04-20 14:27:29
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > jeziora, rzeki.... itp

    Czyli przytoczony zapis prawny ma się nijak do tematu, gdzie tu pisze że do
    studni głębionej nie trzeba pozwolenia?

    MS

  • 16. Data: 2009-04-20 22:01:33
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maciej S. <m...@c...pl> wrote:

    > Czyli przytoczony zapis prawny ma się nijak do tematu, gdzie tu
    > pisze
    > że do studni głębionej nie trzeba pozwolenia?

    Tutaj dyskusja w temacie z forum Muratora:
    http://forum.muratordom.pl/zgloszenie-wykonania-stud
    ni-po-co,t150607.htm

    Szczerze mówiąc nie chce mi się kopać w przepisach i ustawach i
    szukać definicji, wiem natomiast z dość pewnego źródła, jakim jest
    po pierwsze własne doświadczenie (wykopana legalnie studnia i druga
    od lat pracująca na dziłce u rodziców, obie tylko zgłaszane), po
    drugie członek bliskiej rodziny pracujący w UG, w wydziale d/s
    nieruchomości, że: studnia na potrzeby domnowe nie wymaga PnB, amen.

    J.

  • 17. Data: 2009-04-23 07:39:28
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ktoś Cię okłamał. Studnie wielkości i wydajności potrzebnej na
    > własny uzytek (nie pamiętam wielkości granicznych, ale nie ma problemu,
    > żeby się w nich zmieścić)

    Mnie sie cos kojarzy glebokosc: do 30 m. Powyzej - pozwolenie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 18. Data: 2009-04-23 09:47:42
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Mnie sie cos kojarzy glebokosc: do 30 m. Powyzej - pozwolenie.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton
    Mnie tez. W mojej rodzinnej wsi jest wodociag, studnia ma glebokosc 30 m ale
    (podobno) ekipa wiertnicza troche sie zagapila i z rozpedu wywiercila duuuzo
    glebiej. Wiec musieli dno troche zasypac "spola", by zadoscuczynic Urzedowi
    Geologicznemu czy innej instytucji chcacej naszego dobra.
    Wody z niej jest na tyle duzo, ze zaopatruje pol wsi a poniewaz studnia jest
    na zalesionym wzniesieniu to nawet pompy nie trzeba tylko reduktor cisnienia
    bo by kurki w kuchni pourywala. Tak, ze uwazajmy na tych, ktorzy chca naszego
    dobra i nie dajmy go sobie odbierac.
    Tornad

  • 19. Data: 2009-04-23 12:50:46
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Tak, ze uwazajmy na tych, ktorzy chca naszego
    > dobra i nie dajmy go sobie odbierac.

    Polowa mojej aktywnosci na to idzie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 20. Data: 2009-04-23 13:39:48
    Od: mk <d...@t...pl>

    Najlepszym sposobem jest "presscontrol", które startuje pompę w momencie
    odkręcenia kranu.
    Widziałem badziewne w kibelmarketach albo Grundfosa ( u mnie w skrzynce)
    Pdr. M.