  • 1. Data: 2009-04-18 07:54:09
    Temat: Przełącznik trójfazowy jak go podłączyć
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    Przypomnijcie mi proszę jeśli mam wyłącznik trójfazowy na którym mam
    zaciski z jednej strony W U R T
    z drugiej V N S to 3 fazy wejścia podpinam gdzie i wyjścia gdzie ?

  • 2. Data: 2009-04-18 07:59:33
    Temat: Re: Przełącznik trójfazowy jak go podłączyć
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kolega <m...@o...pl> wrote:
    > Przypomnijcie mi proszę jeśli mam wyłącznik trójfazowy na którym
    > mam
    > zaciski z jednej strony W U R T
    > z drugiej V N S to 3 fazy wejścia podpinam gdzie i wyjścia gdzie ?

    Wg starej nomenklatury trzy fazy "wejściowe" to: R, S, T, a
    wyjściowe to U, V, W.
    N to neutralny, czyli potoczne "zero" i w tym włączniku najwyraźniej
    nie jest łączone, a pełni jedynie rolę ochronną, w tym momencie
    zamiast neutralnego podpinałbym pod ten zacisk przewód uziemienia
    (jeśli oczywiście masz tam instalację pięcioprzewodową).

    J.

  • 3. Data: 2009-04-18 19:51:18
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    dzieki

  • 4. Data: 2009-04-20 18:46:57
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    to OK

    Ejże gość nie napisał jakie urządzenie podłącza. Może są urządzenia
    jednofazowe, lub trójfazowe o obciążeniu niesymetrycznym. Wtedy przewód N jest
    niezbędny i należy go podłączyć.

    w tym momencie zamiast

    Jeżeli instalacja jest 5 przewodowa, to wskazane by było podłączenie
    wszystkich 5 przewodów.

  • 5. Data: 2009-04-20 19:34:16
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Zbyszek <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Ejże gość nie napisał jakie urządzenie podłącza. Może są
    > urządzenia
    > jednofazowe, lub trójfazowe o obciążeniu niesymetrycznym. Wtedy
    > przewód N jest niezbędny i należy go podłączyć.

    Ja nie napisałem o całkowitym pominięciu N tylko o niepodłączaniu go
    do tego wyłącznika, obok niego N ma przechodzić do celu jak
    najbardziej.

    > Jeżeli instalacja jest 5 przewodowa, to wskazane by było
    > podłączenie
    > wszystkich 5 przewodów.

    Pod cztery zaciski? ;-)

    J.