  • 1. Data: 2009-04-17 21:15:45
    Temat: Do przemyślenia
    Od: o...@o...pl

    Wg mnie i moich obserwacji dotyczy to Inwestorów oszczędzających na
    Wykonawcach.

    Do przemyślenia!
    Nie ma niczego takiego na świecie,
    Czego by ktoś nie mógł zepsuć lub taniej sprzedać,
    A ludzie, którzy orientują się tylkowedług cen
    Stają sięprawdziwym łupemtakich machinacji.

    To niezbyt madre za dużo zapłacić
    Lecz jeszcze gorzej zapłacić za mało
    Jeżeli płacisz za wiele
    Tracisz pieniadze i to wszystko.
    Jeżeli jednak zapłacisz za mało
    Tracisz czasami wszystko,
    Ponieważ zakupiona rzecz
    Nie może spełnićzamierzonego zadania.

    Podstawowym prawem gospodarności jest
    Uzyskanie dużych wartości za odpowiednie pieniądze.
    Przyjmij jak najtańszą ofertę
    A do ryzyka które jakie podejmujesz
    Trochę musisz doliczyć.

    Jeżeli tak właśnie postąpisz,
    Masz wystarczającą ilość pieniędzy
    By zapłacić za coś lepszego.

    John Rushin (1819-1900)

  • 2. Data: 2009-04-17 21:36:45
    Temat: Re: Do przemyślenia [OT]
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    o...@o...pl pisze:
> [...]
    > Czego by ktoś nie mógł zepsuć lub taniej sprzedać,
    > A ludzie, którzy orientują się tylkowedług cen
    > Stają sięprawdziwym łupemtakich machinacji.

    IMHO odwrotnie ;)

    > To niezbyt madre za dużo zapłacić
    > Lecz jeszcze gorzej zapłacić za mało
    > Jeżeli płacisz za wiele
    > Tracisz pieniadze i to wszystko.

    Jak ktoś ma pieniądze to... jego sprawa

    > Jeżeli jednak zapłacisz za mało
    > Tracisz czasami wszystko,
    > Ponieważ zakupiona rzecz
    > Nie może spełnićzamierzonego zadania.

    Kupujesz drugie, bierzesz Pana Wiesia, zamiast Pana Władka i rachunek
    wychodzi jak wyżej ;)

    > Podstawowym prawem gospodarności jest
    > Uzyskanie dużych wartości za odpowiednie pieniądze.
    > Przyjmij jak najtańszą ofertę
    > A do ryzyka które jakie podejmujesz
    > Trochę musisz doliczyć.

    I tu kompletny błąd, świat trochę poszedł naprzód ;)
    Za stosunkowo niewielką cenę, wartość, nakłady można mieć "średni
    poziom", natomiast dobicie do wysokiego czy najwyższego ponosi
    nieproporcjonalnie większe środki jak przy stanie powyżej, czyli za
    najtańszą ofertę, która jest obarczona największym ryzykiem nifdy nie
    będzie wypasu bo to niemożliwe.

    > Jeżeli tak właśnie postąpisz,
    > Masz wystarczającą ilość pieniędzy
    > By zapłacić za coś lepszego.

    A w ogóle co to ma być, NTG? Budowlany kącik poetycki. Po co o tych
    wpisach do dziennika budowy pisałem w wątku wyżej, czuję się winny ;)

  • 3. Data: 2009-04-18 00:40:11
    Temat: Re: Do przemyślenia
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <o...@o...pl> wrote in message

    > Podstawowym prawem gospodarności jest
    > Uzyskanie dużych wartości za odpowiednie pieniądze.
    > Przyjmij jak najtańszą ofertę
    > A do ryzyka które jakie podejmujesz
    > Trochę musisz doliczyć.

    Ja uważam, ze jest znikome powinowactwo pomiędzy ceną, a jakością usług
    budowlanych.
    Właśnie jestem w trakcie przesłuchiwania wykonawców tynków, ociepleń i
    podbitek. Poziom wiedzy bliski zeru. W ogóle nie rozumieją co się do nich
    mówi. Te szczyty nieocieplone, nie rozumieją co maja mi naprawić! Nie
    wiedzą, że przy dachu deskowanym ma być wentylacja połaci i mówią, że
    murłate trzeba wentylować, a nie ocieplać.
    ceny od dziesiątek złotych za metr do 160zł za metr.

  • 4. Data: 2009-04-18 08:00:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik <o...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Czego by ktoś nie mógł zepsuć lub taniej sprzedać,
    > A ludzie, którzy orientują się tylkowedług cen
    > Stają sięprawdziwym łupemtakich machinacji.

    To ja zgłaszam requesta w temacie utworzenia podgrupy
    pl.misc.budowanie.poezja i proponuję tam...

    J.

  • 5. Data: 2009-04-18 08:55:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wg mnie i moich obserwacji dotyczy to Inwestorów oszczędzających na
    > Wykonawcach.

    ja oszczędzałem na "drogich" biorąc DOBRYCH z umiarkowaną ceną
    np. przyjechał facet mercedesem wyceniach ocieplenie i mnie zatkało...
    przyjechał drugi starym busem i podał cene równą jednej trzeciej ceny tamtego w
    dodatku tamten oprócz mercedesa nic nie mógł pokazać a ten od starego busa
    ocieplał większość domów w mojej wsi i przy pytaniach praktycznych wiedział co i
    jak i dlaczego tak sie robi i nie robił yyyyy aaaaa jak ten z mercedesa - to
    tyle na temat oszczędzania

  • 6. Data: 2009-04-18 12:03:03
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > praktycznych wiedział co i jak i dlaczego tak sie robi i nie robił yyyyy
    > aaaaa jak ten z mercedesa - to tyle na temat oszczędzania

    No ale ten bus i mercedes jednak o czymś świadczy....

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-04-18 12:24:02
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > No ale ten bus i mercedes jednak o czymś świadczy....

    no tak
    popierwsze o tym

    cytat
    "> np. przyjechał facet mercedesem wyceniach ocieplenie i mnie zatkało...
    > przyjechał drugi starym busem i podał cene równą jednej trzeciej ceny "

    po drugie po co robotnik ma przyjechac na budowe jakims super samochodem
    skoro jedzie do roboty ?

    --
    pzdr
    piotrek

  • 8. Data: 2009-04-18 14:12:29
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > po drugie po co robotnik ma przyjechac na budowe jakims super samochodem
    > skoro jedzie do roboty ?

    No robi drogo i dobrze, i go stać?
    Po co jeden facet ma przyjeżdżac busem?

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-04-18 15:08:28
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ja uważam, ze jest znikome powinowactwo pomiędzy ceną, a jakością usług
    > budowlanych.

    Zdecydowanie popieram.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 10. Data: 2009-04-18 18:47:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > No robi drogo i dobrze, i go stać?
    > Po co jeden facet ma przyjeżdżac busem?

    Jak to po co ?
    Wielu jeszcze jak widać pamięta czasy zaborów oraz ukazy carskie m.in.
    "poddany powinien przed urzędnikiem przybrać wygląd lichy a głupkowaty,
    ażeby swym pojmowaniem istoty rzeczy nie peszył szlachetnie urodzonego".

    Podobnie do tej zasady, budowlaniec "powinien przed obliczem swojego
    pracodawcy i zbawiciela, jaśnie pana inwestora, przybrać wygląd lichy, a
    głupkowaty, a błagający o pracę, ażeby swym pojmowaniem istoty rzeczy nie
    peszył go, a wóz, którym przyjechał winien być dziurawy i rozsypujący się,
    aby nie gorszył majętnością" ;D