  • 1. Data: 2009-04-17 18:02:02
    Temat: Projektant wnętrz - Pytanie?
    Od: "Czacha " <p...@g...pl>

    Ile może kosztować zaprojektowanie wnętrza w nowym domu, chodzi o
    zaprojektowanie dwóch łazienek i salonu z kominkiem . Domek mieści się w
    okolicach Krakowa. ?
    Czacha

  • 2. Data: 2009-04-17 18:42:43
    Temat: Re: Projektant wnętrz - Pytanie?
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    a ile kosztuje samochód?

    pytanie równie precyzyjne

    - jakie to powierzchnie
    - co chcesz miec w projekcie
    - koncepcja
    - projekt dokladny
    - kolorystyka
    - światło
    - szczegóły techniczne
    - instalacje
    - materiałówka
    - kosztorys
    - nadzór
    - na kiedy potrzebujesz
    - w jakiej formie potrzebujesz projekt
    - szkice odręczne
    - rysunki 2D
    - rysunki 3D
    - renderingi
    - animacje
    - czy są zmiany konstrukcyjne = uprawnienia = drożej

    odpowiedz sobie na parę pytan i zrozumiesz ze moze to wyniesc 10za metr albo
    200 za metr...........

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-04-18 01:04:29
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Czacha " <p...@g...pl> wrote in message
    > Ile może kosztować zaprojektowanie wnętrza w nowym domu, chodzi o

    Już ci mówię. 5 do 10% wartości inwestycji. Sama łazienka może kosztować
    więcej w procentach ale za kompleksowe tak jak napisałem.
    Jak remont 50-100tys to tą dyszkę licz na architekta. Z tym, że wielu ma
    fajne pomysły estetyczne, dopilnuje ci kafelkarza żeby nie narobił syfu ale
    mają słabę pojęcie o reszcie i niejednokrotnie ich projekty kolidują z
    konstrukcją budynku i zdrowym rozsądkiem.
    Np nie daj sobie zrobić halogenów w skosach, bo będzie wiało.
    uważaj gdzie ci robią półki, ozdoby podwieszenia i jak je montują, bo mogą
    zaprojektować tam gdzie leca kable pod sufitem.
    Tak wygląda jakby ci artyści nie zdawali sobie sprawy z wielu rzeczy :-)

  • 4. Data: 2009-04-18 09:36:18
    Od: "Joanna" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Czacha " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ile może kosztować zaprojektowanie wnętrza w nowym domu, chodzi o
    > zaprojektowanie dwóch łazienek i salonu z kominkiem . Domek mieści się w
    > okolicach Krakowa. ?
    > Czacha

    Policz sobie średnio 70-120zł/m2. Taki projekt powinien zawierać układy
    funkcjonalne, koncepcje, mniej lub bardziej realistyczne wizualki, projekt
    wykonawczy i spis materiałów. I drożej wcale nie znaczy lepiej. Przed
    wyborem projektanta obejrzyj sobie jego portfolio (to konieczne), bo
    zorientujesz się, czy jego styl Ci odpowiada. I podpisz umowę na zakres prac
    i terminy realizacji. No i nadzór autorski, bo czasami jest tak, że
    realizacja w niewielkim stopniu przypomina to, co w projekcie.

  • 5. Data: 2009-04-18 09:40:16
    Od: "Joanna" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prac i terminy realizacji. No i nadzór autorski, bo czasami jest tak, że
    > realizacja w niewielkim stopniu przypomina to, co w projekcie.

    A w Krakowie poszukaj sobie Mango Studio, czy Studio Mango, jakoś tak, bo
    dziewczyna jest chyba sympatyczna i ma dość fajne pomysły.

  • 6. Data: 2009-04-19 10:32:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ile może kosztować zaprojektowanie wnętrza w nowym domu, chodzi o
    > zaprojektowanie dwóch łazienek i salonu z kominkiem . Domek mieści się w

    Jakieś 50-150 zł/m2 w zalezności czy z nadzorem czy bez.

  • 7. Data: 2009-04-19 10:48:06
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ile może kosztować zaprojektowanie wnętrza w nowym domu, chodzi o
    > zaprojektowanie dwóch łazienek i salonu z kominkiem . Domek mieści się w
    > okolicach Krakowa. ?

    ceny ogolnie ci juz pare osob podpowiedzialo.
    ja jeszcze radze zwrocic uwage na to ze czasem to co zaprojektuje projektant
    moze kosztowac kosmiczne pieniadze. ogolnie same detale moga kosztowac
    majatek.
    kolega wspolpracowal z jednym z biur przy wykanczaniu wielu mieszkan i
    wspolpraca im sie ukladala dobrze :)
    klienci zadowoleni itd itp, az pani projektant stwierdzila ze ona sobie tez
    cos zaprojektuje dla siebie i zeby jej to zrobili w domu.
    prawie z krzesla spadla jak zobaczyla wycene i sobie zredukowala troche
    projekt :)
    oni zyja w troszke oderwanym od rzeczywistosci swiecie i dla nich ma
    przedewszystkim to wygladac(dobrze czy zle to juz kwestia gustu) ale cenami
    to oni sie malo interesuja :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 8. Data: 2009-04-19 10:57:35
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > oni zyja w troszke oderwanym od rzeczywistosci swiecie i dla nich ma
    > przedewszystkim to wygladac(dobrze czy zle to juz kwestia gustu) ale
    > cenami to oni sie malo interesuja :)

    To widocznie trafiłeś na takich "artystów". To oni sa dla ciebie, a nie
    odwrotnie. Ja zanim podpisałem umowe z architektem wnętrz to sobie
    porozmawiałem spokojnie, wyjaśnilem czego oczekuję, jakim dysponuję budżetem
    i tak dalej. Opowiedzi były satysfakcjonujace, widać było, że babka wie o
    czym mówi.
    A miałem też posrednio do czynienia z takimi "artystami" realizującymi swoje
    wizje za pieniądze klienta i pomiem krótko - od razu dochodziło do
    konfliktów z nimi, bo ich wizje nadawały się tylko do zrobienia zdjęcia do
    magazynu branżowego, a nie do mieszkania.

  • 9. Data: 2009-04-19 11:44:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 03:04:29 +0200, kiki napisał(a):

    > mają słabę pojęcie o reszcie i niejednokrotnie ich projekty kolidują z
    > konstrukcją budynku i zdrowym rozsądkiem.

    Przede wszystkim ze zdrowym rozsądkiem. Obejrzalem wiele projektow wnetrz i
    szczerze powiem, ze moze 1 na 10 architektow potrafi zaprojektowac wnetrze
    tak, zeby przede wszystkim bylo funkcjonalne, a dopiero potem ladne.

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2009-04-19 12:14:53
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Przede wszystkim ze zdrowym rozsądkiem. Obejrzalem wiele projektow wnetrz
    > szczerze powiem, ze moze 1 na 10 architektow potrafi zaprojektowac wnetrze
    > tak, zeby przede wszystkim bylo funkcjonalne, a dopiero potem ladne.

    Wnętrza są projektowane w oparciu o wytyczne właścicieli tychże wnętrz. A
    tacy właściciele potrafią być głusi na argumenty lub wręcz mówią na wejsciu
    z czego ma być wykonane wnętrze, czasem z materiałów kompletnie się do tego
    nie nadających. I na koniec jeszcze potrafią powiedzieć, że za tanio
    wygląda.
    Dla przykładu - okap nad płytą indukcyjną w kuchni wykonany w formie disco
    kuli z kryształków (tu uwaga, baczność jaki full wypas w mniemaniu
    właścicieli) od Swarowskiego. Do tego stosowanie kamieni nie odpornych
    chemicznie w kuchni czy łazienkach i takie inne jeszcze wynalazki.