  • 1. Data: 2009-04-17 05:38:53
    Temat: zgoda na wejscie na dzialke w celu podlaczenia wody
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Witajcie!

    Jest taka sytuacja:

    / /
    / moja dzialka /
    / /
    __/_ ___________ /_____wodociag____
    / /
    /_____________/

    Droga
    ______________

    Działka sasiada

    Miedzy granica mojej dzialki a wodociagiem jest 10 m. wczoraj przyszedl
    sasiad ze bedzie sie budowal na swojej dzialce i poprosil o zezwolenie na
    podlaczenie sie do wody z mojej dzialki.
    Oczywiscie zoobowiazuje sie na pismie do doprowadzenia dzialki do stanu
    sprzed kopania. Teraz moja dzialka jest jeszcze nie ogrodzona (stan surowy
    myslimy o ogrodzeniu w maju) nie ma tez zadnych roslinek ozdobnych ani nic
    w ten desen. Moje pytanie jest nastepujace jak wy to zalatwialiscie o ile
    zalatwialiscie ?? Lub jakbyscie to zalatwili z sasiadem biorac pod uwage ze
    chcecie miec dobre stosunki z nim ?

    Pozdrawiam
    Rafal N.

  • 2. Data: 2009-04-17 05:52:31
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "RN" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie!
    >
    > Jest taka sytuacja:
    >
    > / /
    > / moja dzialka /
    > / /
    > / /
    > __/_ ___________ /_____wodociag____
    > / /
    > /_____________/
    >
    > Droga
    > ______________
    >
    > Działka sasiada

    U mnie było bardzo podobnie, tyle, że odwrotnie :-)
    Sąsiad pozwolił przekopać się przez swoje pole,
    ja mu pozwoliłem podłączyć się (w przyszłości)
    do "mojego słupa".

    Generalnie nie ma z takimi rzeczami problemu (wśród "normalnych" ludzi).
    Za chwilę może się okazać, że przez działkę sąsiada idzie np. przytkany dren
    i u niego trzeba będzie kopać na środku trawnika.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-04-17 06:47:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zalatwialiscie o ile zalatwialiscie ?? Lub jakbyscie to zalatwili z
    > sasiadem biorac pod uwage ze chcecie miec dobre stosunki z nim ?

    Zgodzić się. I dobrze będzie abys ustanowił służebność dla sąsiada.
    Dla Ciebie zaden problem a sasiad będzie spał spokojniej.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-04-17 07:11:48
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

> [...]
    > sasiad ze bedzie sie budowal na swojej dzialce i poprosil o zezwolenie na
    > podlaczenie sie do wody z mojej dzialki.

    Tylko się zgodzić :)

    Pomyśl ewentualnie czy nie lepiej poprowadzić przyłącze przy granicy
    działki, jak sobie czymś rurę zabudujesz a strzeli to bedzie problem. Poza
    tym może trzeba będzie pokręcić zasuwą, przynajmniej w czasie budowy
    sąsiada.

    Zgodę i tak musisz dać na piśmie - ja bynajmniej żadnej służebności na moje
    przyłącze prądowe od sąsiada nie chciałem (5m kabla w ziemi), wystarczy że
    się podpisał i wszystko naniesiono na mapy.

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.

  • 5. Data: 2009-04-17 07:43:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moje przyłącze prądowe od sąsiada nie chciałem (5m kabla w ziemi),
    > wystarczy że się podpisał i wszystko naniesiono na mapy.

    Służebność jest pewniejsza. Teraz z sąsiadem zyjesz ok a za kilka lat to się
    może zmienić. Np gospodarzyć zacznie wredna synowa sasiada/zmieni się sasiad
    itp.
    A ludzie bywaja rózni. Niby to 5 metrów a problemy moga byc. Mało
    prawdopodobne ale jednak;)))
    Nie wiem jak to jest dokładnie- może wystarczy pisemna zgoda bez słuzebnosci
    w KW.
    Tu np Boombastic niech się wypowie on jest w tych sprawach zorientowany.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-17 07:55:36
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    > Zgodzić się. I dobrze będzie abys ustanowił służebność dla sąsiada.
    > Dla Ciebie zaden problem a sasiad będzie spał spokojniej.

    Co to jest ta służebność ??

    Sorki jesli to jest debilne pytanie

    Pozdrawiam
    Rafal N

  • 7. Data: 2009-04-17 10:07:54
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Co to jest ta służebność ??

    To jest notarialne upowaznienie dla kogos,
    ze moze korzystac z czegos.

    Na przyklad, jezeli kupujesz dzialke, a droga do niej
    jest prywatna droga wlasciciela sprzedawanej dzialki,
    to on powinien na twoja rzecz ustanowic sluzebnosc
    na przejazd, przejscie, przeganianie zwierzat
    i tym podobne, zebys mial prawnie zagwarantowane korzystanie
    z tej drogi.

    Kiedy u mnie wlasciciel 4 dzialek, ktore uwodnil z jednego przy;lacza
    zazal te dzialki sprzedawac, to notarialnie ustanowil dla kupujacych
    sluzebnposc wodociagu (tzn. moga oni z niego korzystac,
    a on nie moze ich odciac), ale sam sobie ustanowil sluzebnosc
    na wlazenie na jedna z dzialek, gdzie jest glowny licznik.
    sluzebnosc polegala na tym, ze moze tam wlazic w cewlu odczytania
    licznika, a nowi wlasciciele nie moga mu tego zabronic.

    > Sorki jesli to jest debilne pytanie

    Nie ma debilnych pytan :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-04-17 13:59:31
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > słuzebnosci w KW.
    > Tu np Boombastic niech się wypowie on jest w tych sprawach zorientowany.

    Dobrze piszesz. Nie ma to jak dobrze opisana służebność wpisana do księgi
    wieczystej, bo potem sąsiadowi może się odwidzić, sprzeda nieruchomość i
    wiele innych przyczyn.
    Takie służebności są dosyć proste w opisie. Przykładowo może to brzmieć tak:
    Ustanowiona nieodpłatnie i na czas nieoznaczony na działce nr X, objętej KW
    XXX, służebność gruntowa na rzecz każdoczesnego właściciela dz. nr Y,
    objętej niniejszą KW, polegająca na prawie przeprowadzenia przez nią
    mediów - wodociągu, gazu, kanalizacji, zasilania energetycznego i
    telekomunikacyjnego. Tutaj mogą się pojawić opisy przebiegu mediów, np.
    pasem o szerokości 3,0 m wzdłuż północnej granicy działki i tak dalej.

    Dodatkowo spotkałem także zapisy regulujące sam proces kładzenia instalacji
    i jej serwisu. W tresci służebności było określenie maksymalnego czasu
    rozkopania i przywrócenia do stanu sprzed inwestycji łącznie z okreśłonym
    dopuszczalnym pasem inwestycji. A wszystko po to by ekipa kładąca media nie
    łaziła po ogrodzie przez kilka miesięcy rozwalając co wpadnie w łapy.

  • 9. Data: 2009-04-17 17:49:20
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    wiadomości news:49e88b4f$0$29400$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > objętej niniejszą KW, polegająca na prawie przeprowadzenia przez nią
    > mediów - wodociągu, gazu, kanalizacji, zasilania energetycznego i

    Masz rację. Trzeba tylko dodać, że wpis służebności jest kosztowny.
    Notariusze liczą ją od 40% wartości nieruchomości obciążanej. Zatem jeśli
    sąsiad ma np. dom z działką za 500 000 to akto notarialny dla służebności
    będzie kosztował około 2000zł

  • 10. Data: 2009-04-17 19:12:35
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

> [...]
    >
    > Zgodzić się. I dobrze będzie abys ustanowił służebność dla sąsiada.
    > Dla Ciebie zaden problem a sasiad będzie spał spokojniej.

    Mam podobną sytację. I do tego moja studzienka wodomierzowa znajduje się na
    działce sąsiada ok. 250 m od domu. Jak by się nie zgodził nie budował bym
    domu. I jeszcze wyraził zgodę na prąd. Trzeba być w zgodzie z sąsiadami.
    Jurek