  • 1. Data: 2009-04-17 16:46:39
    Temat: Zaczynanie budowy jeszcze raz...
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie dobrzy ludzie :-).
    Po zimowej przerwie pojawiam się znowu.
    Mam teraz przed sobą mały dylemat... bo na chwilę zgłupiałem :-).

    Mam już wszystko załatwione - projekt budynku, zagospodarowania działki,
    projekty przyłączy, i inne takie tam... pozwolenie na budowę -
    uprawomocniło się w listopadzie ub. r.

    Wstępnie pouzgadniałem wykonawców - mam do podprowadzenia wodę ze sto
    metrów i kanalizę - tyleż samo, Prąd ma mi zrobić ZE - umowę spisałem
    już jesienią i mówili, że jak warunki pogodowe pozwolą na wiosnę, to
    wjadą z robotą i mi podprowadzą - zrobią skrzynkę na mojej działce -
    porządne zasilanie, bo planują stamtąd rozbudowywać dalej sieć.

    Do fundamentów mam też dogadanego fachurę, a potem do stanu surowego
    otwartego drugiego...

    Teraz moje pytanie... może trochę trywialne..., ale mieszkam ponad 250
    km od miejsca mojego przyszłego domu i... muszę załatwiać część
    korespondencyjnie, a część za jednym zamachem ;-), jak jestem w terenie.
    Powiedzcie mi jak mam zacząć formalności urzędnicze...?

    Potrzebuję...
    zrobić zgłoszenie w nadzorze budowlanym na siedem dni przed rozpoczęciem
    prac... Czy muszę to zrobić osobiście, czy mogę wysłać pismo...? Jakie
    ma to być pismo...?

    Potrzebuję kierbuda do wpisów w dzienniku budowy - dz. budowy mam już
    ostemplowany w urzędzie. Czy nazwisko kierbuda podaję w zgłoszeniu do
    nadzoru...? czy mogę go donieść później...?

    Potrzebuję geodety, do wyznaczenia budynku... To już praca budowlana...?
    zatem po oficjalnym rozpoczęciu prac.

    Humus zdjąć przed wytyczeniem budynku, czy po...? Myślę, że lepiej
    przed. Czy takie drobne prace jak zdjęcie humusu wpisuje się do dz.
    budowy...? czy robi to koniecznie kierbud, czy może inwestor, czyli
    ja...? co ja mogę sobie wpisywać do dz. budowy, a co kierbud...?

    I jeszcze jedno... czy postawienie drewnianego kibla na działce też jest
    pracą budowlaną i czy trzeba toto wpisywać do dz. bud...?

    Dylematów będę miał więcej i... z pewnością się zgłoszę :-D. Planuję też
    na bieżąco archiwizować postępy prac i na jakimś serwerku chętnie
    udostępnię na bieżąco - często-gęsto w celu oceny :-))).

    Aha... w tym roku chcę zrobić to, do czego mam ugadanych fachowców -
    chcę do jesieni zadaszyć chałupkę... wykończeniówkę planuję przełożyć na
    przyszły rok. Parę miesięcy dla murów raczej pomoże :-), niż zaszkodzi.
    Obeschną przynajniej.

    pozdrawiam i liczę na wsparcie :-)

    robercik-us

  • 2. Data: 2009-04-17 20:23:33
    Temat: Re: Zaczynanie budowy jeszcze raz...
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    robercik-us pisze:

    > Do fundamentów mam też dogadanego fachurę, a potem do stanu surowego
    > otwartego drugiego...
    O ! Dziwne trochę ... a czemu tak ? Z ciekawości pytam ...

> [...]
    > zrobić zgłoszenie w nadzorze budowlanym na siedem dni przed rozpoczęciem
    > prac... Czy muszę to zrobić osobiście, czy mogę wysłać pismo...? Jakie
    Ja to zalałatwiałem przez kierbuda.

    > Potrzebuję kierbuda do wpisów w dzienniku budowy - dz. budowy mam już
    > ostemplowany w urzędzie. Czy nazwisko kierbuda podaję w zgłoszeniu do
    > nadzoru...? czy mogę go donieść później...?
    Podajesz, tzn za moich czasów tak było i kierbud się musiał wykazać
    stosownymi kwitami i aktualną przynależnością do izby ...

    > Potrzebuję geodety, do wyznaczenia budynku... To już praca budowlana...?
    > zatem po oficjalnym rozpoczęciu prac.
    Inaczej ... wpis w dzienniku zrobiony przez geodetę musi być po
> [...]

    > budowy...? czy robi to koniecznie kierbud, czy może inwestor, czyli
    > ja...? co ja mogę sobie wpisywać do dz. budowy, a co kierbud...?
    Możesz wpisywać wszystko sam, może kierbud, ew prace wymagające innych
    kierbud'ów wpisują inni kierbudowie :o)
    Masz pozwolenie tylko na dom, czy też na coś innego ?
    Ja przy odbiorze musiałem mieć kierbudów od prądu i od
    wodociągo-kanalizy osobnych bo i ich uprawnienia były inne niż kierbuda
    stricte budowlanego.

    > I jeszcze jedno... czy postawienie drewnianego kibla na działce też jest
    > pracą budowlaną i czy trzeba toto wpisywać do dz. bud...?
    Nie wymaga ... "obiekt o pow mniej niz 25m2, na stałe NIE związany z
    gruntem ...", chyba, że kibelek nieco większy ...

> [...]
    > chcę do jesieni zadaszyć chałupkę... wykończeniówkę planuję przełożyć na
    > przyszły rok. Parę miesięcy dla murów raczej pomoże :-), niż zaszkodzi.
    Fundamenty, mury i dach to robota na ok 4 m-ce, czyli do sierpnia
    spokojnie zrobią.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2009-04-17 20:38:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Igus' pisze:

    > O ! Dziwne trochę ... a czemu tak ? Z ciekawości pytam ...

    Bo ten drugi ma inną robotę wcześniej :-), a jak fundamenty już zaleją,
    to też dobrze, żeby postały jakiś czas... no nie...? :-)

    [..]
    > Fundamenty, mury i dach to robota na ok 4 m-ce, czyli do sierpnia
    > spokojnie zrobią.

    Nie śpieszy się aż tak bardzo... :-DDD bank mnie jakoś nie pili, a
    mieszkać też mam na razie gdzie...
    Pomału zbudujemy, byle budować konsekwentnie :-))).

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-04-17 20:43:23
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Igus' pisze:

    > O ! Dziwne trochę ... a czemu tak ? Z ciekawości pytam ...

    > Ja to zalałatwiałem przez kierbuda.

    Możesz wysłać podpisane przez ciebie + dokumenty od kier. bud. art. 41
    ust. 4 Pb, może przynieść znajomy, albo pełnomocnik jak nie będziesz
    mógł się podpisać pod zawiadomieniem o rozpoczęciu robót. Z reguły
    nadzory mają swoje formularze można też z jakiejś strony pociągnąć -
    pod warunkiem, że nie zawierają błędów ;)

    > Podajesz, tzn za moich czasów tak było i kierbud się musiał wykazać
    > stosownymi kwitami i aktualną przynależnością do izby ...

    art. 41 i 42 Pb

    > Inaczej ... wpis w dzienniku zrobiony przez geodetę musi być po
    > oficjalnym rozpoczęciu prac.

    A nie inaczej - wytyczenie geodezyjne obiektu w terenie jest
    traktowane jako rozpoczęcie budowy art. 41 ust. 1 i 2 Pb

    > Możesz wpisywać wszystko sam, może kierbud, ew prace wymagające innych
    > kierbud'ów wpisują inni kierbudowie :o)

    I wpisze sobie, wykonano deskowanie stropu, zbrojenie, odebrałem,
    betonowanie. A może wytyczono geodezyjnie obiekt i się podpisze? No
    chyba, że będzie kierbudem u siebie (czyt. ma upr. bud.) i jest geodetą.

    > Masz pozwolenie tylko na dom, czy też na coś innego ?
    > Ja przy odbiorze musiałem mieć kierbudów od prądu i od
    > wodociągo-kanalizy osobnych bo i ich uprawnienia były inne niż kierbuda
    > stricte budowlanego.

    art. 42 ust. 4 i to przy rozpoczęciu budowy, albo przed tymi innymi
    robotami bud. powinien zgłosić do nadzoru, ale to rzadkość, np. przy
    mieszkalnym jednorodzinnym

    > Nie wymaga ... "obiekt o pow mniej niz 25m2, na stałe NIE związany z
    > gruntem ...", chyba, że kibelek nieco większy ...

    Zaplecze budowy, możesz nawet 10 postawić, kontener/y też ale przy
    zakończeniu budowy znikają.

  • 5. Data: 2009-04-17 21:00:02
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    detektyw pisze:
> [...]
    > betonowanie. A może wytyczono geodezyjnie obiekt i się podpisze? No
    > chyba, że będzie kierbudem u siebie (czyt. ma upr. bud.) i jest geodetą.

    Wpisać może wszystko, jest wszak inwestorem i wolno, a nawet należy (ja
    pisałem np o wykonaniu przykanalika do szamba).
    Jedynie co to nie może potwierdzać, że coś jest wykonane zgodnie z
    projektem itp. czyli tak jak piszesz, nie może potwierdzić, że budynek
    wytyczono zgodnie z mapą (bo geodetą nie jest), ale pisać to może tyle,
    że musi mieć stępelek i podpis geodety (geodeta zdaje się , że podpisuje
    się w specjalnym miejscu w dzienniku, parę lat temu było i nie pamiętam
    dokładnie).
    Zmian względem projektu nie może wpisywać itp ...
    Generalnie od tego jest kierbud, aby w dzienniku się wpisywał.

    BR
    Igs'

  • 6. Data: 2009-04-17 21:17:23
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Igus' pisze:

    > Wpisać może wszystko, jest wszak inwestorem i wolno, a nawet należy (ja
    > pisałem np o wykonaniu przykanalika do szamba).

    Jak jesteś "instalatorem" to tak. IMHO tylko: dzisiaj byłem na
    budowie, coś dłubią przy stropie - bo jak nie ma uprawnień to skąd wie
    czy zakończono jakieś roboty i czy są dobrze zrobione - tak w świetle
    przepisów. Nawet gdy jest mgr inż. budownictwa to nie "istnieje" w
    dzienniku budowy - wpisy nie mają znaczenia - jak nie ma upr. bud.
    (cały czas jako inwestor).
    Wykonawcy powinni się wpisać a potwierdzić prawidłowość wykonania
    robót powinna osoba z uprawnieniami + załączenie do dziennika
    odpowiednich protokołów odbioru czy prób, badań ;)

> [...]
    > że musi mieć stępelek i podpis geodety (geodeta zdaje się , że podpisuje
    > się w specjalnym miejscu w dzienniku, parę lat temu było i nie pamiętam

    Zależy jaki dziennik budowy wytrzaśnie, może też geodeta się wpisać
    gdzie kierbud wytyczono itd., a później sprawdziłem zgodność założenia
    fund. - zgodnie/niezgodnie ;)

    > Zmian względem projektu nie może wpisywać itp ...
    > Generalnie od tego jest kierbud, aby w dzienniku się wpisywał.

    Wieczór, godz. 18.15 dnia ...., niebo lekko zachmurzone - przebłyski
    księżyca, stwierdzam że wylewanie posadzek w poziomie kondygnacji
    pietra zakończono.
    Taki wpis kiedyś widziałem zrobiony przez kierbuda, tak go naszło... ;)

  • 7. Data: 2009-04-17 21:21:41
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    detektyw pisze:

> [...]
    > przepisów. Nawet gdy jest mgr inż. budownictwa to nie "istnieje" w
    > dzienniku budowy - wpisy nie mają znaczenia - jak nie ma upr. bud. (cały

    Wróć, mają znaczenie ale dla prokuratora, jak się coś nie daj Boże...
    chociaż to też różnie. Gdyby napisał, że kominiarz wystawił protokół a
    urządzenia nie były włączone do kanałów - to ma znaczenie ;)