  • 81. Data: 2022-12-23 17:22:05
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 23 grudnia 2022 o 16:00:23 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Są rzeczy na niebie i ziemi, o jakich fizjologom się nie śniło. Widziałem
    > kiedyś taką śmieszną awarię (w zagmatwanej i zaniedbanej instalacji za
    > komuny), kiedy to z małej dziurki w przerdzewiałej kształtce woda sikała
    > cieniutką strużką w górę i moczyła ścianę obok. A na podłodze nic.
    > Takie rzeczy próbują tu co bardziej cierpliwi tłumaczyć.

    Rozumiem, ale takie awarie to nie awarie ;) Jeśli ściana trochę zamoknie to pikuś...
    Realnym problemem jest potop w mieszkaniu, gdy woda wylewa się na parkiety, panele...

    BTW z dziwnych za komuny (w bloku) tez kilka było ;)
    np. sąsiadka z dołu przybiegła do rodziców, że jej całą łazienkę zalaliśmy i wylewa
    się na przedpokój... Mama popatrzyła, mówi jej, że u nas sucho, nie uwierzyła ;)
    Obie kilka minut spędziły w łazience i okazało się, że z góry cieknie po rurze
    robiącej za grzejnik, taka ~80mm, przez podłogę przechodzi w rurze osłonowej, więc
    nas ominęło, a widać było wodę po przyłożeniu palca - robiła się "fala" ;)
    Drugie, co pamiętam, to wybiegającą mamę z łazienki i tekst "nie wchodźcie tam, bo z
    sufitu kapie woda z prądem" ;)
    Okazało się, że znów na górze coś wyciekło i dzięki stopowi z płyt kanałowych trafiło
    na otwór mocowania lampy i po zapalonej żarówce kapała woda, nagrzewając się od
    żarówki ;)

  • 82. Data: 2022-12-23 17:46:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > Rozumiem, ale takie awarie to nie awarie ;) Jeśli ściana trochę
    > zamoknie to pikuś...

    Bardzo zwięzły opis tzw. "polskiej duszy". Coś przerdzewiało, ścianę
    zmoczyło, ale do kaszy woda się nie nalała. Kolanko pewnie robiła
    druga zmiana w hucie, w piątek przed Wigilią. Inne na pewno są dobre.

    > Realnym problemem jest potop w mieszkaniu, gdy woda wylewa się
    > na parkiety, panele...

    Tak, przy tym podejściu problem staje się realny.

    Jarek

    --
    Śmiało, zmieścisz się.

  • 83. Data: 2022-12-23 18:53:10
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 23 December 2022 at 17:46:49 UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > druga zmiana w hucie, w piątek przed Wigilią. Inne na pewno są dobre.
    > Tak, przy tym podejściu problem staje się realny.

    Kupiłem już dla znajomego plyn uszczelniający chlodnice w samochodzie
    i rozważaliśmy uszczelnienie tym stalowej rury c .o., bo wykrapla.

    Ale to nie rura c.o. a wodociągowa, ciśnieniowa i nie ma zamknietego obiegu wody, ani
    podgrzać się jej nie da.

    I bardzo dobrze, do gdyby tam wlał uszczalniacz do chłodnic, to by go wypił z herbatą
    czy umył się uszczelniającą wodą

    Zatem na próbę pójdzie taśma naprawcza z siatką z włókna szklanego, po zamknięciu
    doplywu wody, aby docisnąć taśmą rurę na okrętkę na sicher, bez bąbel;kowania wody
    pod taśmą.

    Może zadziała.

    A jak nie to są skręcane uszczalniacze, 2 połówki półokrągłe, na 4 śruby z gumą w
    środku, ale az 80 zł

    Prawdopodobnie rury ze szwem, czyli spawane i puszczają

    Do gazu takich nie wolno, a do zimnej wody zainstalowano i zaczęło się przerdzewianie
    szwu

  • 84. Data: 2022-12-23 20:01:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.12.2022 o 23:26, Janusz pisze:

    > Są gotowe czujniki na Hall-u
    > https://pl.aliexpress.com/item/33005318602.html
    > gdzie wystarczy go spiąć z arduino i kilka linijek programu napisać żeby
    > mieć pomiar przepływu, a jak się to napisze na jakimś ESP to można to
    > mieć po wi-fi.

    ten na ali ma zakres od 1 litr w górę, ale na polskich stronach www, ten
    sam czujnik, ma już zakres od 2 litrów w górę. jak pęknie wężyk -
    zadziała. jak się rozszczelni - może nie zadziałać. w godzinię wykapie
    120 litrów - odpada
    W kotłach 2f - to samo. jak zacznie kapać powoli - nie zobaczy
    przepływu. pytanie tylko jaki jest próg zadziałania.... i cena. Na tą
    chwilę przerobiony, stary wodomierz najlepszy
    ToMasz

  • 85. Data: 2022-12-23 21:31:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 grudnia 2022 o 20:01:24 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > przepływu. pytanie tylko jaki jest próg zadziałania.... i cena. Na tą
    > chwilę przerobiony, stary wodomierz najlepszy
    Sorki że akurat tutaj napisze ale odnosi się to do wielu. Czy żeście ochujeli z tymi
    wężykami co pękają? Poprawnie zamontowane mają dużą trwałość i wytrzymałość. A jak
    już komuś bije na dekiel że mu pęknie to co za problem założyć wężyki z karbowanej
    rurki kwasoodpornej. Można kupić obrobione można kupić na metry i do tego dokupić
    końcówki żeby samemu zmontować.

  • 86. Data: 2022-12-23 22:05:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 23 December 2022 at 21:31:11 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    karbowanej rurki kwasoodpornej. Można kupić obrobione można kupić na metry i do tego
    Drogi bracie,
    wężyki pękają w Polsce często bo wystepują gwaltowne uderzenia cisnienia.

    Rocznie w calej Polsce, pewnie kilkaset wężyków zaczyna przeciekać.

    I taniej wymieniać co 5 lat, bo kosztują niewiele, niż ryzykować, opuszczając
    mieszkanie, dom, bez zakręcenia wody.

    W Hameryce obowiązuje obecnie agenda,
    że aku w samochodzie nalezy wymieniac co 3 lata, dobry, niedobry i zawsze kupowac
    najtanszy, bo wszystkie produkuje jedna jedyna fabryka i tylko zmienia naklejki i
    ceny.

    Wczoraj rozmawiam ze znajoma i padł jej aku bo był mrózi mówi, że to prosta sprawa,
    wymontuje i zaniesie do domu, bo ma prostownik.

    Ale nie kazdy ma prostownik, nie każdy wozi kable rozruchowe.

    Podobnie z węzykiem.

    Należy kupować 2 sztuki,
    jeden na wymianę, 2. na zapas,
    bo w nocy sklepy zamkniete
    a spłukiwanie wiadrem niewygodne.

    No i klucz do wężyka powinien być dodawany gratis w komplecie, aby nie szukac
    francuza.

  • 87. Data: 2022-12-23 22:12:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-23 o 20:01, ToMasz pisze:

> [...]
    > przepływu. pytanie tylko jaki jest próg zadziałania.... i cena. Na tą
    > chwilę przerobiony, stary wodomierz najlepszy
    Wodomierz też ma minimalny prób przepływu i kapania też nie wykryje.

    --
    Janusz

  • 88. Data: 2022-12-23 22:25:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 23 grudnia 2022 o 17:46:49 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Bardzo zwięzły opis tzw. "polskiej duszy". Coś przerdzewiało, ścianę
    > zmoczyło, ale do kaszy woda się nie nalała.

    no, tak nie do końca:
    Jak dla mnie zabezpieczenie ma zapobiegać powstaniu realnych strat, problemów. Raczej
    nie powinno być droższe od tego, co zabezpiecza ;)
    Zamoczona ściana to "pikuś", wyschnie za kilka dni (lub nawet godzin), jak będzie
    jakiś ślad, to pomalowanie kosztuje poniżej 100PLN i ~godzinę pracy...
    Realnym problemem (jak wspomniałem) jest zalanie reszty budynku. Np. u mnie w domu
    oznacza to wymianę paneli (nie są wodoodporne), co jeszcze jest do przeżycia,
    ale na 99.99% masakryczny problem z suszeniem, bo mam pod wylewkami twardą wełnę, a
    woda się tam błyskawicznie wleje przez dylatację od ścian...
    W sumie to nawet porządne ubezpieczenie nie rozwiązuje problemu, bo jeśli nawet
    pokryje koszty remontu, to na jego czas trzeba gdzieś się wynieść, najlepiej wraz z
    całym wyposażeniem, meblami itp... :(

  • 89. Data: 2022-12-23 22:41:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 grudnia 2022 o 22:25:56 UTC+1 WS napisał(a):

> [...]
    pokryje koszty remontu, to na jego czas trzeba gdzieś się wynieść, najlepiej wraz z
    Jakie masz zabezpieczenie?

  • 90. Data: 2022-12-23 22:47:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Wodomierz też ma minimalny prób przepływu i kapania też nie wykryje.

    W branży motoryzacyjnej stosuje się przepływomierze do paliwa
    (te z tłoczkiem) które nie mają minimalnego przpływu. Mają za to
    określony (dość swobodnie) przepływ maksymalny, który może okazać się
    zbyt mały dla instalacji wodociągowej. Ale to da się przekonstruować.
    Poza tym dla miłośnika arduino nie będzie niczym trudnym zrobienie
    softu do zaworów włączających bajpas przy wykryciu dużego przepływu.
    Myślę, że dla ochrony junkersa, który pamięta Bieruta, warto coś
    takiego zrobić.

    --
    Jarek