    Subject: Re: Szalowanie stropu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <n...@n...pl>
    Date: Sun, 15 Apr 2018 14:43:34 +0200

    W dniu 13.04.2018 o 10:38, Adam Sz. pisze:

    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_view=core.D
    ownloadItem&g2_itemId=959&g2_serialNumber=1

    > Zazbrojenie + zaszałowanie stropu 170m2 cieśla + zbrojarz skasowali mnie
    > 3,5k. Szałunki jeden cieśla zrobił w 3 dni, potem 3 dni zbroili.
    >
    > Dołóż 3,5k na deski i masz za 7k na gotowo zaszałowany i zazbrojony strop
    > (no nie liczę oczywiście stali). Nie rób tego sam - to praca dla kogoś
    > kto ma duże doświadczenie. A fachowcowi praca się w rękach pali.
    >
    > Deski i steple odsprzedasz za 1/2 - 3/4 ceny (zależy ile odpadów będzie) -
    > to jest mocno chodliwy towar :)
    >
    > Szałowanie samemu stropu (jeżeli nie robiłeś tego nigdy wcześniej) to
> [...]
    Adam,
    sam mi zdjęcia stropu dawałeś (i koledzy) - jak się na pytałem na grupie
    o szalowanie.

    @Twardy
    Sam szalowałem, zbroiłem, zrobiłem szalunek na schody zabiegowe 3stopnie
    zabiegu, nie jest to wcale trudne, tylko trzeba wiedzieć w jakiej
    kolejności to robić, czym i gdzie co przybić. No, schody musiałem
    rozrysować na CAD i zrobić sobie "model" wycinając w kawałku styroduru
    kształt, inaczej łatwo się pomylić i może wyjśc beton "dziwnie" - mnie
    wyszło dobrze, ale raz myślałem już że jednak spieprzyłem.

    Dzisiaj zrobiłbym to o wiele, wiele szybciej i lepiej (mniej napracował).
    Chociaż cena tego stropu (100m2) wyszła mi koszmarnie duża (15 tys? +
    niepoliczalne koszty), ale to nie przez sam pomysł monolitu, tylko przez
    osobę która miała mi trochę pomagać.

    Przydała mi się bardzo piła szablasta z długim i drobnym brzeszczotem
    bosch-a, prawie wszystko nią robiłem przy szalunku + mała cyrkulatka do
    dłuższych podcięć po kątem, aha no i poziomica laser dookólna do
    zaznaczeń na ścianach poziomu.
    Szalunek schodów (bez oparć na bocznych ścianach-tych nie ma) chyba w
    100% robiłem na czarnych wkrętach (mówią że potrafią trzasnąć, a gwóźdź
    wygnie).
    Deskowanie do wylania (przed zbrojeniem oczywiście) przykryłem
    czarną,grubą folią budowlaną (nie jest to duży koszt), tylko ludzie
    widząc folię mieli obawy czy się nie przylepi, ale u mnie jest sufit
    powieszany (wentylacja mechaniczna) to i wszelkie nierówności, wyoblenia
    od desek mi "zwisały".
    U mnie były deski mokre (miesiąc deszczu) i jedną wreszcie "wywaliło", a
    potem miesiąc patelni i b.duże szpary. Jak będą zapierały o ścianę -
    może odłamać mur. Od chudziaka do dołu stropu mam 313cm. Strop 14, w
    niektórych miejscach 17cm (ekipa do wylewki obiecywała "jak pod laser" a
    wyszło; jak zwykle, zwłaszcza że część była na kacu, a osoba pomagająca
    mi znowu "pomogła" - spieprzyć).
    Deski (2.5m2, do 7m długie) kupiłem na tartaku - po 550 "do ręki", na
    składzie mieli (a właściwie był taki okres że wszędzie nie było deski
    fizycznie) - po 800 br. Kantówki 5x10 po 5zł/mb - na składzie.
    Stemplowałem w układzie 0,7 x 0,7m (czasem 0,8x0,8), stemple kupowałem
    3m długie (313cm wys. podszalowania, stempel+kantówka = na styk).

    Jakby co - pytaj.