  • Data: 2014-11-14 16:39:29
    Temat: Re: Szambo
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:54632bd1$0$18081$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dziś zerknąłem do szamba, w celu sprawdzenia ile mi pozostało czasu do
    > wezwania szambelana. Patrzę i co widzę? Mniut malyna Panie i Panowie, aż
    > grzech wywalać to do rzeki! Czy nie można by tego np rozlać w sadzie, pod
    > drzewami? No bo co tam jest - samo gie, siuski, woda z kąpieli, prania i
    > mycia garów. Chemii niewiele - troszkę Ludwika i Omo. Zatem czy poza
    > względami estetycznymi i pewnie jakimiś unijnymi zakazami stoi cuś na
    > przeszkodzie by mniut ten udostępnić drzewom?
    >
    > Pozdrawiam Johnny

    Myśl, że co by nie rzec o tym "miodzie, malinie" to smród jaki rozejdzie się
    po sadzie będzie niemożliwy :)) u mnie po odjechaniu szambowozu to jeszcze
    przez 1-2 godziny musiało się to rozwiewać.

    Ale przerobili mi to na tzw. ekologiczną oczyszczalnię (sączki ponad metr
    pod ziemią). I to niestety w miejscu działki, która jest najcieplejsza,
    nasłoneczniona,
    osłonięta od wiatru. Już myślałem nasadzić tam czegoś ciepło- i
    słońcolubnego
    (jakieś morele, albo szlachetną winorośl) a tu "zonk" - wskazane jest
    minimum 2-3
    metry dalej. I powiem Ci, że nawet jakby nie było takiego wskazania, to
    miałbym opory
    przed posadzeniem czegoś z bardziej rozległym systemem korzeniowym bliżej
    niż
    5-10m. A Ty rozważasz wylanie wprost na...?
    Ja wiem, że obornik to też gó... ale jakieś "oswojone" już mentalnie, no i
    na pewno
    nieco przefermentowane.

    W każdym bądź razie skoro tyle pisze się o wpływie "terroir" w kontekście
    winnic
    to chyba podlewanie swojego sadu taką mieszanką nie jest dobrym pomysłem.
    ZZ