  • 631. Data: 2021-05-13 10:20:01
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 30.04.2021 o 20:24, Myjk pisze:
    > Fri, 30 Apr 2021 08:18:21 +0200, quent

    > Po raz kolejny, weź doczytaj jak działają szczepionki w świetle szczepiania
    > zbiorowego. Bo cały problem i ta dyskusja (z antyszczepionkowcami) wynika z
    > tego, że tego po prostu nie wiesz, lub nie rozumiesz.

    Na żryj

    Prof. Włodzimierz Gut, wirusolog z Narodowego Instytutu Zdrowia
    Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny, doradca GIS:

    "Szczepionka nie chroni przed zakażeniem, to znaczy przed wniknięciem
    wirusa do organizmu, gdyż przed tym chronią tylko bariery fizyczne.
    Szczepionka chroni przed rozwojem choroby. Pierwsza dawka zaczyna
    chronić po ok. 2 tygodniach przed ciężkim przebiegiem COVID-19 (choć
    nadal jest możliwe zakażenie, tylko o łagodniejszym przebiegu). Dwie
    dawki chronią przed zakażeniem objawowym. Szczepionka nie chroni jednak
    ani przed zakażeniem, ani przed zarażaniem innych"

  • 632. Data: 2021-05-13 10:56:20
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 13.05.2021 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik FEniks x...@p...fm ...

    > Na 989?
    > Według informacji tam uzyskanej nie zajmuja sie drugimi dawkami.

    To niestety głupie jest, że nie da się przełożyć terminu drugiej dawki.
    Rozumiem, że wynika to z organizacji dostaw, bo od razu po przyjęciu
    pierwszej dawki jest rezerwowana dostawa na drugą, ale przecież zdarzają
    się sytuacja losowe, a nawet dużo wcześniej już zaplanowane i nie
    wiadomo, co robić w takiej sytuacji. Najlepiej w takim razie chyba
    załatwiać bezpośrednio w punkcie szczepień, może jakaś luźna dawka im
    zostanie, którą będą mogli podać. Gorzej pewnie z jej zapisaniem potem w
    systemie.

    --
    Ewa

  • 633. Data: 2021-05-13 10:59:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 13 May 2021 10:20:01 +0200, w <s7infh$18jf$1@gioia.aioe.org>, quent
    <x...@x...com> napisał(-a):

> [...]
    > dawki chronią przed zakażeniem objawowym. Szczepionka nie chroni jednak
    > ani przed zakażeniem, ani przed zarażaniem innych"

    No patrz, to jakim cudem szczepionki zlikwidowały wiele chorób typu polio itp.?

  • 634. Data: 2021-05-13 10:59:21
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 13.05.2021 o 00:58, Pete pisze:

    > Czytaj uważniej. "strasznych".

    Trzeba by jeszcze zdefiniować, co to znaczy "straszne".

    > Czyli nie zamknęli każdego obywatela w izolatce na pół roku.
    > No może poza zakazem sprzedaży alkoholu ;)

    A co, Ty byłeś w izolatce przez pół roku? Była choćby  godzina policyjna?

    IMO trochę przesadzasz. W Norwegii restauracje i hotele też były
    zamknięte. I chyba nadal są.

    --

    Ewa

  • 635. Data: 2021-05-13 12:29:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

> [...]
    > łagodniejszym przebiegu). Dwie dawki chronią przed zakażeniem
    > objawowym. Szczepionka nie chroni jednak ani przed zakażeniem, ani

    No ale idzmy dalej - podobno osoby bezobjawowe zarazaja duzo mniej niz
    te o przebiegu objawowym.
    Skoro tak to nawet jak ludzie beda sie dalej zarazac to beda coraz
    mniej roznosci ta chorobe.
    Prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 636. Data: 2021-05-13 12:29:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > W 2020 to chyba szczepionką na grypę albo koklusz.

    > Czytaj uważniej. "strasznych".
    > Czyli nie zamknęli każdego obywatela w izolatce na pół roku.
    > No może poza zakazem sprzedaży alkoholu ;)

    Hmm, to co to znaczy straszne?
    Mozesz porownać nasze obostrzenia vs Norweskie zeby pokazać ta roznice?
    Bo ja juz pisałem, ze w moim odczuciu obecnie w Polsce obostrzen
    praktycznie nie ma. Nawet jak sa na papierze to nikt sie nie stosuje a
    te dla wiekszosci jedynym zauwazalnym efektem sa zamkniete restauracje,
    hotele siłownie i kina. Cała reszta to tylko chwilowe niedogodnosci.

    Mysle ze zadnej tajemnicy tutaj nie ma.
    Przypomne, ze w pazdzierniku ludzie zaczeli umierac na potege a szpital
    tymczasowy np w Poznaniu otwarto 15 grudnia i to na pol gwizdka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 637. Data: 2021-05-13 12:29:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik FEniks x...@p...fm ...

> [...]
    > jakaś luźna dawka im zostanie, którą będą mogli podać. Gorzej
    > pewnie z jej zapisaniem potem w systemie.

    To sa wszystko bzdury bo zamowienia na szczepionki i tak sa składane na
    biezaco i robia to punkty szczepień.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 638. Data: 2021-05-13 14:20:31
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 13.05.2021 o 12:29, Budzik pisze:
    > No ale idzmy dalej - podobno osoby bezobjawowe zarazaja duzo mniej niz
    > te o przebiegu objawowym.

    podobno, być może....

    > Skoro tak

    podobno, być może....

    > to nawet jak ludzie beda sie dalej zarazac to beda coraz
    > mniej roznosci ta chorobe.
    > Prawda?

    jw.

  • 639. Data: 2021-05-13 14:27:54
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 13.05.2021 o 10:59, r...@k...pl pisze:
    > Thu, 13 May 2021 10:20:01 +0200, w <s7infh$18jf$1@gioia.aioe.org>, quent
    > <x...@x...com> napisał(-a):
    > No patrz, to jakim cudem szczepionki zlikwidowały wiele chorób typu polio itp.?

    Mimo szczepień epidemia grypy jest cyklicznie 2x w roku odkąd pamiętam.
    Wirusy mutują i widać niektóre przestają być tak zjadliwe z czasem.
    Szczepionki pewnie też coś pomagają.
    Sprawa wygląda na złożoną.
    Wyślij to pytanie do profesora, którego cytowałem.

  • 640. Data: 2021-05-13 17:39:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 13.05.2021 10:59 you wrote:

    > Trzeba by jeszcze zdefiniować, co to znaczy "straszne".

    No trzeba.

    > A co, Ty byłeś w izolatce przez pół roku? Była choćby  godzina
    > policyjna? IMO trochę przesadzasz. W Norwegii restauracje i hotele
    > też były zamknięte. I chyba nadal są.

    Uwielbiam, jak się ktoś wcina w środku dyskusji nie ogarniając wątku od
    początku i wrzuca tekst z czapy.

    Zatem spróbuj przeczytać od początku, może wtedy zrozumiesz o co mi
    chodzi.

    --
    Pete