  • Data: 2018-08-16 09:27:04
    Temat: Re: Szliferka kątowa, jako stołowa
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-16 o 08:47, Jacek pisze:
    > (...)
    > Poza tym do szlifierki kątowej można kupić tarcze do różnych materiałów
    > i obrabiać na przykład ceramikę, a cienkiej tarczy do ceramiki pasującej
    > do szlifierki stołowej nie widziałem.

    Się dopytam:
    Co to znaczy "do ceramiki"?

    Mam nadzieję, że nie masz na myśli bełkotu marketingowego ze
    współczesnych etykiet narzędzi sprzedawanych w jakichś gównianych
    sklepach typu leroy czy castorama.

    To, co pamiętam ze szkoły średniej:
    twarde tarcze (chodzi o spoiwo) do szlifowania miękkich materiałów,
    miękkie tarcze do twardych materiałów - to była wstępna zasada selekcji.
    Później oczywiście rodzaj materiału ściernego, jego gradacja, prędkość,
    ewentualnie chłodziwo - ale to już raczej w szlifierkach maszynowych.

    Znajomi mają (jeszcze) sklep tokarski w Warszawie, swego czasu widziałem
    u nich dużo różnych rodzajów tarcz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam