eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTablica rozdzielnia do garażu › Re: Tablica rozdzielnia do garażu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!border1.nntp.ams1.giganews
    .com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-s
    po-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 4 Jan 2022 00:01:39 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.4.1
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <sqh38r$srg$2$Cav@news.chmurka.net>
    <61cc33bd$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cc9d95$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cdf4ed$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cedbd4$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <61cf0045$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <61d0594d$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <61d22e59$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <61d31609$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    In-Reply-To: <e...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 220103-4, 3.1.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 35
    Message-ID: <61d38059$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.97.160
    X-Trace: 1641250906 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 536 5.173.97.160:36950
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:580202
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03.01.2022 o 17:26, WS pisze:
    > poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 16:28:14 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    >
    >>> USA nie wymaga żadnych przeglądów i żyją.
    >>>
    >> I dlatego mają 2,5 razy więcej ofiar śmiertelnych niż w Europie.
    >>
    >> Kręcisz jak najęty.
    >> Jednak jak pokazują statystyki - tam, gdzie prawo jest liberalne lub
    >> wręcz w ogóle nie jest egzekwowane to statystyki są o wiele gorsze.
    >>
    >> Natomiast tam, gdzie to prawo jest zaostrzone i egzekwowane, tam
    >> statystyki są o wiele lepsze.
    > Wg mnie to jest dużo bardziej skomplikowane:

    Oczywiście, że jest bardziej skomplikowane i na całość składa się wiele
    czynników. Ale statystyki są jakie są

    > Przeglądy to w sumie pic na wodę, mały wpływ na bezpieczeństwo - raczej rzadko
    słyszymy o wypadku z powodu niesprawności pojazdu, za to co jakiś czas mamy "newsy"
    na temat zatrzymanych przez "krokodylki" pojazdów w stanie agonalnym... autobusy,
    TIRy... ;)

    Akurat tu się nie zgodzę. Byłem świadkiem wypadku w którym oderwało się
    koło ze starego gruchota. Gość koziołkował autem, przyhaczając kilka
    innych. Sam o mało się w niego nie wpakowałem. Gość jeździł bez
    przeglądu przez kilka lat, a auto było w opłakanym stanie.

    > Główna przyczyna wypadków to olewanie przepisów i zdrowego rozsądku :( na to pomaga
    tylko bat w postaci wysokich mandatów, kosztów ubezpieczenia (wzrost za wypadkowość,
    punkty...) i skuteczność w namierzaniu przez policje... Przechodziły to już chyba
    wszystkie kraje zachodu... nie jest tak, że akurat Polacy są wyjątkiem... w Holandii
    np. kasa z mandatów za prędkość szła w całości na policję i dalsze ściganie... nie
    mieli co z nią robić, kupowali porsche jako radiowozy... ;) ;)
    > Jak na początku lat ~90tych pracowałem z pół roku we Francji, to jeździli jak my
    dzisiaj... limit alko mieli 0.8promila i jakoś to działało, dopiero drastyczne
    zwiększenie kar spowodowało zmniejszenie się ilości wypadków i ofiar.
    > Ale można przegiąć w drugą stronę (USA), tam policja "wszystko" wyłapuje ;) nic nie
    wolno - nawet szybka zmiana pasów na wielopasmowej drodze jest uznawana za
    "niebezpieczna jazdę". W efekcie oduczyli się jeździć ;) np. native sp. z którą
    miałem ostatnio angielski twierdzi, że w PL nie jeździ samochodem, bo się boi, u nas
    nie da się ;) np. na skrzyżowaniu gdy skręca w prawo to piesi maja zielone - jak żyć?
    ;) U nich wszystko staje, zielone maja piesi... a u nas "kolizyjnie"...

    Teraz potwierdzasz dokładnie to co ja napisałem, że główną przyczyną
    wysokich statystyk śmiertelnych jest brak wymagań i przepisów oraz brak
    egzekwowania prawa. Dotyczy to zarówno komunikacji, lotnictwa jak i
    budowy instalacji elektrycznych. Jeżeli są wprowadzone dobre przepisy i
    są powszechnie egzekwowane to statystyki śmiertelnych wypadków są niskie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1