  • 11. Data: 2017-09-09 05:10:55
    Temat: Re: Tak se dumam o ociepleniach.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesi sie nie myle to cirka jebalt trzeba przez 6 pomnozyc. Jesli mam racje to normy
    maja takie jak za Pilsudzkiego w Polsce budowali domy.

  • 12. Data: 2017-09-09 08:07:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 04:46 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > zaden powod dla ktorego nie powinnismy zarzadac rekompensaty za wojne. I
    > jak dobrowolnie nie beda chcieli zaplacic to nie istnieje zaden powod
    > zeby nie zwrocic sie do ONZ zeby naslal na niemcow komornika. Ostatnio
    > ONZtowscy komornicy wyrwali Irakowi kase za wojne z Kuwejtem, bo placil
    > nieregularnie. Procedura jest prosta. Zwracany sie do niemcow o kase.
    > Jak maja legalny i wystawion w Polsce dokument ze sie zrzeklismy to nie
    > placa. Jak nie maja takiego dokumentu to placa. A ze takiego dokumentu
    > nie ma nigdzie na swiecie, nawet my go nie mamy, to placza i placa.

    Ani w PO ani w PIS nie mieliśmy i nie mamy polityków wielkiego kalibru,
    którzy myślą strategicznie w perspektywie
    kilkunastu-kilkudziesięcioletniej.
    Pomijać wszystko inne - takiej kasy nikt Ci nie da w gotówce na stół.
    Nawet jeśli byśmy ją dostali to w ratach, rozłożonych na dziesięciolecia.
    Szary człowiek na końcu łańcucha pokarmowego dostałby z tego dodatkowe
    5,35 zł do emerytury. Reszta by została efektywnie przejedzona w
    specjalnie powołanych na tą okoliczność nowych
    agencjach/urzędach/ministerstwach - bo schemat zawsze jest ten sam: każda
    nowa partia rządząca potrzebuje coraz to więcej miejsc przy korytach dla
    swoich.
    Tymczasem obecnie Niemcy są naszym głównym partnerem handlowym,
    sprzedajemy im prawie 30% całego eksportu. Myślisz, że dalej tak będzie
    jak dostaną od nas po du..pie?

    Inna sprawa jest taka: żeby wygrać taki gruby temat powinniśmy budować
    koalicję z innymi poszkodowanymi narodami (aby wywierać odpowiednią presję
    na Niemców i mieć siłę przebicia na forum międzynarodowym). Tymczasem my
    walimy wszystkich dookoła w łeb i dziwimy się czemu nas nie lubią.
    Co chwila w mediach pojawiają się coraz to bzdurniejsze wypowiedzi naszych
    "polityków", które tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że to banda
    amatorów i dyletantów, którzy nie powinni negocjować żadnych ważniejszych
    umów bo nie mają o negocjacjach żadnego pojęcia.

    TG

  • 13. Data: 2017-09-09 13:54:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja by chciec to tylko przejesc to na kazdego Polaka przypada 50 zlotych rocznie przez
    ponad tysiac lat. A jak pozyczyc na rozsadny procent to robi sie butelka niewypitka.
    Eksport do niemiec to nakies 50 mld euro. Mozna podzielic 6 bilionow dolarow przez 50
    miliardow euro i znowu wyjdzie ile czasu mozemy nic nie sksportowac do niemiec i
    braki w budzecie pokrywac z nawisu inflacyjnego. Latwo rowniez policzyc na ile
    wystarczy pieniedzy jak by budzet nic nie zebral i zarobil. Jesli sie dobrowolnie
    zgodza to moga negocjowac warunki. Na przyklad na ile lat rozlozyc. Nie powinnismy
    miec litosci bo oni nie mieli. Kwote robi czesc odszkodowania za ludzi ktorych
    zabili. Straty materialne zostaly troche wyrownane przez zmiane granic po wojnie. Za
    straty materalne zostalo im z 10% tego co za ludzi. I dlatego ze prawie cale
    odszkodowanie jest za ludzi to musza je nam zaplacic.

  • 14. Data: 2017-09-09 22:57:46
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 9 września 2017 05:10:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jesi sie nie myle to cirka jebalt trzeba przez 6 pomnozyc. Jesli mam racje to normy
    maja takie jak za Pilsudzkiego w Polsce budowali domy.

    Tak, kalkulator podaje ze przelicznik to jakies 5,6.

    Dlatego chcialem np. Zeby (chyba Maniek) mi podal jakies przewodnosci bo on jakies
    tam ozc mial i szybko liczyl...

  • 15. Data: 2017-09-10 21:54:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 8 września 2017 19:31:51 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > cegła lita 30cm + 10 cm styro

    Mur z cegły ceramicznej pełnej lambda 0,77 30cm + styropian lambda 0,04 10cm
    U=0,327 W/m2K

    > porotherm 30-40cm + 10cm styro

    porotherm lambda 0,19 40cm + styropian lambda 0,04 10cm
    U=0,209 W/m2K

    > ytong 30-40cm + 10 cm styro

    ytong PP4/0,6 lambda 0,15 40cm + styropian lambda 0,04 10cm
    U=0,187 W/m2K

    L.

  • 16. Data: 2017-09-11 08:12:49
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 10 września 2017 21:54:07 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > U=0,209 W/m2K

    > ytong PP4/0,6 lambda 0,15 40cm + styropian lambda 0,04 10cm

    Dziekuje.