  • 21. Data: 2022-11-04 23:14:57
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 listopada 2022 o 19:31:14 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:4429ba08-ec2e-4bac...@googlegroups.com>
    > klient był zbyt biedny.
    > polski parobek niewolnik
    > nadal kraj zbyt biedny.
    > --
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    > dlaczego nie ratują budujących domy
    Wytłumacz i objaśnij bo chyba sam nie wiesz co napisałeś.
    Pytanie. Dlaczego do tej pory nikt nie kupił tych mieszkań. Odpowiedź że klient był
    zbyt biedny. W języku polskim jest podmiot domyślny. To co napisałeś oznacza że
    Hindusi są zbyt biedni żeby kupować w Polsce całe bloki i osiedla. Stoi to w
    sprzeczności z twoim twierdzeniem że będą kupowali żeby nic nie robić a zarabiać.
    Potem napisałeś że polski niewolnik miałby w tych skupionych przez hindusów co nie
    mają pieniędzy na zakup mieszkać. To już się w żaden sposób nie spina z niczym bo
    niewolnik jest biedny i nie będzie płacił. To napiszesz że go wyrzuca. Ale wtedy też
    nie będą zarabiali. Weź usystematyzuj swoją odpowiedź bo nic z niej nie wynika z
    wyjątkiem tego że się pojawiła. Jak wojsko maszeruje to dobiera prędkość marszu do
    najsłabszego. Bo jak by za szybko szło to tych najsłabszych musieli by zostawić ale
    wtedy osłabiły by się oddziały. Albo musieli by ich nieść. Napisz to co napisałeś o
    mieszkaniach w ostatniej odpowiedzi żeby ci głupsi od ciebie zrozumieli.

  • 22. Data: 2022-11-05 19:06:14
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 04.11.2022 22:14, Zenek Kapelinder wrote:

    > Wytłumacz i objaśnij bo chyba sam nie wiesz co napisałeś.
    > Pytanie. Dlaczego do tej pory nikt nie kupił tych mieszkań. Odpowiedź że klient
    był zbyt biedny

    - bardziej opłacało się kupować w innych krajach, np. UK
    - jak złotówka straci więcej (a skoro FED ma zamiar podnosić stopy, to
    Polska musiałaby podnosić je znacznie więcej) to ceny w PL mogą stać się
    bardziej atrakcyjne
    - stara szkoła inwestowania przestaje działać, bo wcześniej akcje i
    obligacje były odwrotnie skorelowane. Teraz banki centralne skupują
    obligacje po niskim koszcie, więc wstrzymanie dodruku oznacza bessę
    zarówno na akcjach jak i obligacjach. Można trzymać albo gotówkę która
    straci minimum kilkanaście procent rocznie, albo kupować aktywa na
    wyprzedażach. Wyprzedaże będą wszędzie, ale dla zarabiających w
    stabilniejszych walutach te na polskich nieruchomościach mogą stać się
    ciekawe. Być może na tyle ciekawe, że warto będzie walczyć z polskim
    systemem urzędniczym.

  • 23. Data: 2022-11-05 19:48:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 listopada 2022 o 19:06:18 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > stabilniejszych walutach te na polskich nieruchomościach mogą stać się
    > ciekawe. Być może na tyle ciekawe, że warto będzie walczyć z polskim
    Bez względu na to co napisałeś nieruchomości w Polsce niedługo osiągną ceny niezwykle
    atrakcyjne dla kupujących. Zapewne domyślasz się że napiszę że stanie się tak za
    sprawą powojennego wyżu demograficznego który właśnie zaczyna umierac. To już się
    dzieje. Te prawie dwa miliony pustych nieruchomości jest po starych ludziach którzy
    umarli. Jedne sa w doskonałym stanie inne w bardzo złym a większość wymaga
    niewielkiego remontu. Nie zmieniaj tematu że gdzieś indziej coś bardziej albo mniej.
    Chuj to kogo w Polsce obchodzi że hindus kupuje nieruchomości w Anglii. Jak
    popatrzysz na prognozy demograficzne dla Anglii i Polski to jeśli masz współczynnik
    inteligencji większy niż 95 to zauważysz dlaczego w Anglii kupi a w Polsce jak będą
    darmo rozdawali to nie wezmie.

  • 24. Data: 2022-11-06 00:34:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:a0cda1d9-8afb-4dfa-a416-3c64477bf575n@googlegr
    oups.com>
    user Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Wytłumacz i objaśnij bo chyba sam nie wiesz co napisałeś.

    Ale ty popierdolony jesteś. Ciągle pokazujesz, że jeszcze bardziej niż
    się wydaje na pierwszy rzut oka.

    > Pytanie. Dlaczego do tej pory nikt nie kupił tych mieszkań.

    Bo ceny wynajmu były zbyt niskie ale od kiedy ostatnio wzrosły
    przyciągają "inwestorów" czytaj pasożytów z całego świata.

    > Odpowiedź że klient był zbyt biedny. W języku polskim jest podmiot
    > domyślny. To co napisałeś oznacza że Hindusi są zbyt biedni żeby
    > kupować w Polsce całe bloki i osiedla.

    Klient takiego Hindusa czyli lokator. Tenant. Debilu.

  • 25. Data: 2022-11-06 00:43:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:38a7806d-1de5-4397-a6e2-7fea3523e038n@googlegr
    oups.com>
    user Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Bez względu na to co napisałeś nieruchomości w Polsce niedługo
    > osiągną ceny niezwykle atrakcyjne dla kupujących.

    chuja prawda, mrzonka kogutka

    Nigdy tak nie będzie, że jak da się na czymś zarobić to nie pojawi się
    chętny. Nic nie stanieje, tylko zamiast posiadania mieszkania ludzie z
    musu będą wynajmować przez całe życie.

  • 26. Data: 2022-11-06 01:22:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 listopada 2022 o 00:43:01 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [...]
    > --
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    Ale na nieruchomościach nie da się już zarobić. Cena dnia poprzedniego zawsze będzie
    wyższa od ceny dnia następnego. I tak do końca stulecia albo i jeszcze trochę bedzie.
    Dwa, trzy razy w tygodniu artykuły o zapaści na rynku mieszkaniowym. Deweloperzy
    żeby pozbyć się tego co jeszcze mają dają spore zniżki. W artykułach piszą nawet o
    dziesiecio procentowych. Znaczy się że ci co jak był zrobiony sztuczny tłok kupili
    mieszkania już są w plecy po kilkadziesiąt tysięcy. Nic na to nie da się poradzić.
    Demografia to przyroda a z kataklizmami w przyrodzie wygrać się nie da.

  • 27. Data: 2022-11-06 01:53:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 listopada 2022 o 00:34:01 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [...]
    > --
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    Ruch taki że jakiś fundusz kupił 500 mieszkań w Warszawie. Warszawa jest według
    prognoz jedynym dużym miastem w którym nie będzie ubywało ludzi. Przynajmniej tak
    interpretują dane demograficzne. Z drugiej strony w Warszawie tak jak w całej Polsce
    odsetek starych ludzi jest taki sam. Czyli jak umierają to zostają po nich puste
    mieszkania. Ludzi którzy w niedługim czasie umrą jest kilkanaście milionów. Może po
    nich zostać mieszkań nie mniej niż połowa tych co umierają. To może być 5-7 milionów
    mieszkań. Powiedzmy że 6 milionów plus te dwa co są da 8 milionów mieszkań. To połowa
    wszystkich mieszkań a raczej nieruchomości mieszkalnych w Polsce. Jesteś w stanie
    wyobrazić sobie że połowa mieszkań w Polsce będzie pusta i ceny mieszkań będą rosły?

  • 28. Data: 2022-11-06 16:30:07
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 06.11.2022 00:22, Zenek Kapelinder wrote:
    >Dwa, trzy razy w tygodniu artykuły o zapaści na rynku mieszkaniowym.
    czyli czas na zakupy zbliża się. Takie artykuły są od zawsze -
    wieszczyły koniec nieruchomości, krypto, giełdy. Często są wyznacznikiem
    dobrego dnia na zakupy.

    Lukasz

  • 29. Data: 2022-11-06 19:02:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 listopada 2022 o 16:30:10 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):
    > czyli czas na zakupy zbliża się. Takie artykuły są od zawsze -
    > wieszczyły koniec nieruchomości, krypto, giełdy. Często są wyznacznikiem
> [...]
    Czy na pewno już czas na zakupy? Dopiero początek spadku cen. Teraz można się samemu
    wyruchać bez gumki tak jak się wyruchali co na górce kupowali. Na wykresach różnych
    widać że górka była 5 do 8 miesięcy temu. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak
    ludzie klną. Poczekali by pół roku i zaoszczędzili kilkadziesiąt tysięcy. A najlepsze
    jest to że zapłacili za mieszkania które dostaną za półtora roku. Zaraz, zaraz. Jak
    to szło? A już wiem. Bo na nieruchomościach nikt nie stracił. Ci co mają na sprzedaż
    i mają jeszcze olej w głowach zaczynają sprzedawać. Dane demograficzne tajne nie są.
    Znowu ci co chcą kupić sprawdzają ceny i widzą że trend jest spadkowy. Jak uznają że
    warto poczekać to sprzedającym kamień przywiązany do jaj się powiększy.

  • 30. Data: 2022-11-07 07:34:22
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 06.11.2022 18:02, Zenek Kapelinder wrote:

    > Czy na pewno już czas na zakupy? Dopiero początek spadku cen.

    oczywiście że jeszcze nie, nieruchomości to nie chleb, cena nie zmieni
    się z dnia na dzień - ale zgaduję, że już częściej mogą pojawiać się okazje

[...]

    Jak kupują dla siebie to jest to zupełnie bez znaczenia. Jak na wynajem
    to pewnie potrafią kalkulować koszty.
    Ja swój dom w UK kupowałem gdy wszyscy mówili że spadną, bo brexit. Moje
    pierwsze oprocentowanie hipoteki było mega wysokie jak na tamte czasy -
    3.5% (podczas gdy inni mieli poniżej 2%). 4 lata później mój dom jest
    warty ponad 50% więcej, ale to bez znaczenia, bo go nie sprzedaję. Bez
    znaczenia jest też to, że za rok czy dwa może być warty tylko 30% więcej.

    Lukasz