  • 1. Data: 2022-10-30 23:03:32
    Temat: Jeden z tematów zboczył na grzanie wody.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opomiarowalem czajnik elektryczny. Pod groźba klątwy poprosiłem żeby nie używać przez
    kilka dni mojego czajnika. Gotowałem w nim wodę na herbatę tylko dla siebie zgodnie
    ze szwabskimi wytycznymi. Czyli tyle co w kubek się zmieści i jeszcze łyk. Średnia z
    kilku dni to pół kilowatogodziny dziennie na jedną osobę przy sposobie gotowania jak
    by to Ebenezer Scrooge robił. Przejście na oszczedne używanie czajnika z akumulatorów
    ładowanych w taniej taryfie przy jednej osobie w gospodarstwie da ok 150 złotych
    oszczędności rocznie. To zapewne przy czterech osobach które za każdym razem nalewają
    do czajnika aż się z dziubka ulewa roczna oszczędność bez utraty komfortu może
    wynosić z 800-1000 złotych. Komplet akumulatorów zamortyzuje się w takim przypadku
    przez trzy lata. I przez kolejne 12 lat przez całą dobę gotowanie wody w czajniku
    elektrycznym na herbatę będzie kosztowało 10% więcej niż co w taryfie taniej. Oprócz
    czajnika w domu jest więcej urządzeń na prąd. Lodówka, oświetlenie, telewizor, radio
    itd.

  • 2. Data: 2022-10-30 23:15:11
    Temat: Re: Jeden z tematów zboczył na grzanie wody.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > roczna oszczędność bez utraty komfortu może wynosić z 800-1000 złotych.

    Z tego co piszesz, skoro średnio ROCZNIE za cały prąd w domu, obecnie
    Kowalski w Łodzi płaci 1800zł a na samym czajniku zaoszczędzi 1000zł +
    telewizory, pralki, mikrofalówki, odkurzacze, to wyjdzie na ZERO :)
    Oczywiście łącznie z ładowaniem tych akumulatorów, znaczy pomimo że
    będzie je ładował to oszczędzi 1800zł czyli tyle ile płaci obecnie i nic
    nie zapłaci :D a może nawet Energetyka mu sypnie trochę kasy?

    Pochuj zatem kupować akumulator z 4000 zł? :D:D:D:D

    Prosta matematyka cie pokonuje :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2022-10-30 23:18:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 30 October 2022 at 23:03:34 UTC+1, 4...@g...com wrote:
> [...]
    taryfie przy jednej osobie w gospodarstwie da ok 150 złotych oszczędności rocznie.

    Zenek, przestań wreszcie pić, bo nie każdy musi nosić akumulator na głowie

    Skończ ten belkot.
    Nie wolno w kuchni używać urządzenia niezabezpieczonego różnicówką i bez certyfikatu

    A akumulator z przetwornicą, ladowarka, nie ma ani certyfikatu B ani nie jest
    zabezpieczony różnicówką
    i dlatego jest zakaz takich eksperymentów w kuchni domowej.

    Nie ma uprawnien elektrycznych SEP, zatem zaprzestań oferować niebezpieczne
    rozwiązania dla domu, grożące porażeniem prądem, bo się nie wyplacisz na
    odszkodowania.

    Są grzałki samochodowe na 12V i taką sobie kup i gotuj wodę w szklance grzalką
    zasilana z aku 12V
    a aku laduj solarem dającym 15V, wtedy ryzyko porażenia prądem zostanie zredukowane.

  • 4. Data: 2022-10-30 23:22:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 30 October 2022 at 23:15:47 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > nie zapłaci :D a może nawet Energetyka mu sypnie trochę kasy?
    >
    > Pochuj zatem kupować akumulator z 4000 zł? :D:D:D:D

    Jak nie wiesz o co chodzi, to chodzi zapewne o wyrwanie kasy na badziewne, nikomu
    niepotrzebne akumulatory, których nie wolno używac w domu, bo to jednak litówki,
    fosforanowe, ale litówki, czyli nie wolno ich używać w domu.

    Pewnie kupil 5 od Chinczyka po 50 zł i chce sprzedac po 200 zł, niekumatym Bolkom

    A już szczyt wszystkiego to jego promocja taryfy weekendowej.
    Czyli on planuje gotować wode i pic herbatę tylko w soboty i niedziele ( bo taka jest
    taryfa weekendowej, dwustrefowa)

  • 5. Data: 2022-10-31 00:17:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 października 2022 o 23:15:47 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > nie zapłaci :D a może nawet Energetyka mu sypnie trochę kasy?
    >
    > Pochuj zatem kupować akumulator z 4000 zł? :D:D:D:D

    Pewien statystyk utopił się w jeziorze o średniej głębokości 2mm. Do tego nie
    wszystko jest dla wszystkich. Brat z żoną mieszka w bloku z lat osiemdziesiątych. Za
    prąd płaci ok 45 złotych na miesiąc. Gotują tylko na gazie. Wodę na herbatę też.
    Ogrzewanie ma z rudy, ciepłą wodę też. Dla niego i 50% gospodarstw domowych w Polsce
    posiadanie akumulatora nie ma sensu. Ale dla części z pozostałych może mieć sens.
    Należę do grupy której zasilanie z akumulatorów się przyda. Zwłaszcza że już w tej
    chwili część systemu działa bezobsługowo. Jeszcze drobne rzeczy zostały do zrobienia
    i dokupienie akumulatorów. Poczekaj jeszcze trochę. W jednym z artykułów napisali że
    sieci odmawiają w zależności od rejonu podłączania nowych użytkowników solarów. Ilość
    odmów wynosi od 60 do 80%. Ale podłączają wszystkich co mają akumulatory. Za chwilę
    domowe magazyny energii zdrożeją,chociaż tanie już nie są, bo żeby podłączyć się do
    zewnętrznej sieci trzeba będzie mieć różne certyfikaty itp. Ja mogę sobie pod
    wydzielone i odłączone od sieci obwody podłączyć co mi się podoba bo nikt tego
    sprawdzał nie będzie.

  • 6. Data: 2022-10-31 07:32:02
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 30.10.2022 23:17, Zenek Kapelinder wrote:

    > Pewien statystyk utopił się w jeziorze o średniej głębokości 2mm.

    jakby nie patrzeć, jeżeli zaczniemy rozsądnie gotować wodę w czajniku,
    to akumulatory zwrócą się znacznie szybciej gdy kupimy ich zero ;)

    Należę do grupy której zasilanie z akumulatorów się przyda. Zwłaszcza że
    już w tej chwili część systemu działa bezobsługowo.

    ja przeliczyłem to na swoich założeniach. Okres zwrotu wyszedł mi 5 lat,
    co już zaczyna mieć sens, zacząłem się nawet nad solarami zastanawiać,
    bo może i to teraz sens będzie miało, ale jeszcze nie liczyłem

[...]

    nie zdrożeją, bo Polska to nie pępek świata. W UK już od kilku lat
    montują ongrid z bateriami. sens tego widzę średni - w razie blackoutu
    nie masz prądu, a do sieci sprzedajesz po ok 20% (mniej więcej za 5kWh
    oddanych do sieci dostajesz 1kWh do odebrania), do tego taryfy
    dwukierunkowe są droższe (a może już nie są, bo teraz są rządowe limity,
    ale były) niż standardowe. Jakbym miał wybierać, to offgrid i
    doładowywanie baterii w II taryfie

    Lukasz

  • 7. Data: 2022-10-31 07:35:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 31.10.2022 06:32, ddddddddddddd wrote:

    > jakby nie patrzeć, jeżeli zaczniemy rozsądnie gotować wodę w czajniku,
    > to akumulatory zwrócą się znacznie szybciej gdy kupimy ich zero ;)

    z drugiej strony ciekawe czy agregat na gaz nie miałby sensu (a wtedy
    odciąć się całkowicie od prądu), tylko to pewnie drogie i głośne, no i
    musiałoby się w kilka lat zwrócić, bo niedługo mogą wymyślić, że tylko
    prąd jest eko (w zasadzie to już jest, więc tylko czekać na zakazy).

    Lukasz

  • 8. Data: 2022-10-31 10:23:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 31 October 2022 at 07:35:33 UTC+1, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > musiałoby się w kilka lat zwrócić, bo niedługo mogą wymyślić, że tylko
    > prąd jest eko (w zasadzie to już jest, więc tylko czekać na zakazy).

    prąd kopie, gaz nie kopie
    \
    twój wybór
    oświetlenie gazowe w domu

    czy elektryczne ?

    Gaz zawiera rakotwórczy benzen
    a prąd kopia
    i rocznie ginie 100.000 na świecie, w wyniku porażenia prądem

    Niech on się zatrudni w akumulatorowni, to będzie mial aku za frico

  • 9. Data: 2022-10-31 11:11:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 października 2022 o 07:35:33 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > musiałoby się w kilka lat zwrócić, bo niedługo mogą wymyślić, że tylko
    > prąd jest eko (w zasadzie to już jest, więc tylko czekać na zakazy).

    W agregacie z silnikiem spalinowym przystosowanym do gazu niecałe 20% to prąd reszta
    ciepło. Jak się ktoś nauczy odbierać ciepło i przekierowywac je na ogrzewanie
    pomieszczeń a nie od razu atmosfery to ok. Ale coś mi się widzi że jak gazu użyć
    tylko do robienia ciepła to sprawność będzie wyższa.

  • 10. Data: 2022-10-31 11:28:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 31 October 2022 at 11:11:39 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    pomieszczeń a nie od razu atmosfery to ok. Ale coś mi się widzi że jak gazu użyć
    tylko do robienia ciepła to sprawność będzie wyższa.
    ciepło, ciepło

    jak się ładuje aku za wysokim napięciem i prądem to też mogą działać jako grzejniki,
    bo się nadmierne ciepło wydziela i robią się gorące