  • 11. Data: 2022-10-31 11:31:30
    Temat: Re: Jeden z tematów zboczył na grzanie wody.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 października 2022 o 07:32:05 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > mają akumulatory. Za chwilę domowe magazyny energii zdrożeją,chociaż
    > tanie już nie są, bo żeby podłączyć się do zewnętrznej sieci trzeba
    > będzie mieć różne certyfikaty itp.
    > nie zdrożeją, bo Polska to nie pępek świata. W UK już od kilku lat
    > montują ongrid z bateriami. sens tego widzę średni - w razie blackoutu
    > nie masz prądu, a do sieci sprzedajesz po ok 20% (mniej więcej za 5kWh
    > oddanych do sieci dostajesz 1kWh do odebrania), do tego taryfy
    > dwukierunkowe są droższe (a może już nie są, bo teraz są rządowe limity,
    > ale były) niż standardowe. Jakbym miał wybierać, to offgrid i

    Pobożne życzenia z tym żeby gotować tyle wody ile akurat potrzeba a nie dwu litrowy
    czajnik na szklankę herbaty. W innym temacie są propozycje żeby żetony na prysznic w
    domu rozdawać, o gotowaniu wody w czajniku tez było. Wychodzi że jak nie da się żeby
    ludzie przystosowali się do otaczającego świata to należy przebudować świat do
    głupoty ludzi. W przypadku wody na herbatę należy kupić mały czajnik. Ja kupiłem, ale
    nie dlatego że u mnie gotuje się zawsze 2 litry na kubek herbaty a dlatego że z
    akumulatora 180 Ah. Jak pociągnę 650W to w łagodniejszych warunkach będzie pracował
    niż jak bym 1,5kW ciągnął.

  • 12. Data: 2022-10-31 11:55:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 31 October 2022 at 11:31:31 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    akumulatora 180 Ah. Jak pociągnę 650W to w łagodniejszych warunkach będzie pracował
    Rozumiem, że światło wyłaczyli za nieplacenie rachunków
    i teraz trzeba grzać wode do mycia termoforem zawieszonym w poludniowym oknie.

    Życie off-grid ma same zalety.

    Wcześnie chodzi się spac, bo żadnego interneta, telewizora, muzyka
    i wstaje się rano z kurami, skoro świat i żyje dlużej o 10-20 lat

    Polecam każdemu wyjazd na obóz pod namioty i życie bez światła (jedynie latarki)
    i gotowanie na kuchni polowej, grzanie wody w bojlerze, opalanym gałęziami.

  • 13. Data: 2022-10-31 20:27:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 października 2022 o 11:55:21 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > i gotowanie na kuchni polowej, grzanie wody w bojlerze, opalanym gałęziami.
    Robią wam w wariatkowie takie zajęcia ze pod namiotami na salach śpicie?

  • 14. Data: 2022-10-31 20:36:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Pewien statystyk utopił się w jeziorze o średniej głębokości 2mm. Do tego nie
    wszystko jest dla wszystkich.

    Myślałem, że to co wyżej napisałem, zrozumiesz bo to w sumie farsa była
    :) Poniżej masz inne wyliczenie. Przeczytaj dokładnie.

    Zenuś ale ty liczyć nie umisz :) Żeby naładować akumulator "delikatnie"
    potrzeba 10h czyli jedno użycie dziennie/jeden cykl.

    Jaki sens jest wypierdalania 4tys zł, żeby skumulować energię 2kWh czyli
    2x70gr co daje 1,4zł na dzień?

    Gdybyś ZA DARMO ładował te akumulatory, to w przeliczeniu na miesiąc
    masz 42zł zysku czyli rocznie 500zł licząc DARMOWE ładowanie, czego nie
    masz, bo płacisz za ładowanie.

    Skoro MAX czas życia tego akumulatora to 4 lata, to bilans jest prosty.
    Wydajesz 4tys zł i zyskujesz 2000zł (4 lata po 500zł). Jesteś
    POPIERDOLONY :]

    Generalnie koniec tematu bo w szkole, w panią od matematyki rzucałeś
    kamieniami i nie nauczyła cię liczyć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2022-10-31 20:53:08
    Od: a a <m...@g...com>

    Straszny gópek z ciebie.
    Powiedziałem kolegom o tym pomyśle z akumulatorami i 2 taryfami
    i przez godzinę się trzymali za brzuchy od śmiechu

    Idź na jakiś kurs elektryki dla bezrobotnych i naum się
    bo to wstyd aby grać takiego niekumatego gamonia, nieuka,
    z którego wszyscy się śmieją

  • 16. Data: 2022-10-31 23:45:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 października 2022 o 20:37:29 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > POPIERDOLONY :]
    >
    > Generalnie koniec tematu bo w szkole, w panią od matematyki rzucałeś
    Dla mnie to ty głupi jesteś i nawet mieszkania nie masz tylko na działkach żyjesz jak
    jakiś talib albo zbieracz złomu.

  • 17. Data: 2022-10-31 23:55:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 października 2022 o 20:53:10 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Idź na jakiś kurs elektryki dla bezrobotnych i naum się
    > bo to wstyd aby grać takiego niekumatego gamonia, nieuka,
    Ty nie masz kolegów. To są pacjenci psychiatryka tacy jak ty. Czy w dalszym ciągu
    podzieleni jesteście na grupy i jedna robi projekt klimatyzatora a druga projekt
    latającej cysterny do odbierania paliwa z samolotów co będą pasowały? Podesłane
    kartony i kredki przydają się przy projektach?

  • 18. Data: 2022-11-01 00:48:35
    Od: a a <m...@g...com>

    siostra oddzialowa mówi, że jak się interesujecie akumami, to da wam klocki lego i
    będziecie z nich budowali akumy, bo tak będzie bezpiecznie,
    a przetwornicę zrobi wam z pudełka od czekoladek i podłączy sznurówkami.

    Zatem nie rezygnuj z projektu, bo może mieć znaczenie terapeutyczne.

    Siostra oddzialowa skarży się, że n ie może was namówić do udziału w projekcie:

    Jak nie zasrać w nocy łóżka

    i dlatego na noc będzie zakladala wam folię na materace.

    Zatem do następnych odwiedzin

    pa pa pa
    Teletubisie pozdrawiają i mocno ściskają w pasie.

  • 19. Data: 2022-11-01 01:35:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 1 listopada 2022 o 00:48:37 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Zatem do następnych odwiedzin
    >
    > pa pa pa
    > Teletubisie pozdrawiają i mocno ściskają w pasie.
    Ziewwww debilu.

  • 20. Data: 2022-11-01 06:41:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Opomiarowalem czajnik elektryczny. Pod groźba klątwy poprosiłem żeby nie używać
    przez kilka dni mojego czajnika. Gotowałem w nim wodę na herbatę tylko dla siebie
    zgodnie ze szwabskimi wytycznymi. Czyli tyle co w kubek się zmieści i jeszcze łyk.
    Średnia z kilku dni to pół kilowatogodziny dziennie na jedną osobę przy sposobie
    gotowania jak by to Ebenezer Scrooge robił. Przejście na oszczedne używanie czajnika
    z akumulatorów ładowanych w taniej taryfie przy jednej osobie w gospodarstwie da ok
    150 złotych oszczędności rocznie. To zapewne przy czterech osobach które za każdym
    razem nalewają do czajnika aż się z dziubka ulewa roczna oszczędność bez utraty
    komfortu może wynosić z 800-1000 złotych. Komplet akumulatorów zamortyzuje się w
    takim przypadku przez trzy lata. I przez kolejne 12 lat przez całą dobę gotowanie
    wody w czajniku elektrycznym na herbatę będzie kosztowało 10% więcej niż co w taryfie
    taniej. Oprócz czajnika w domu jest więcej urządzeń na prąd. Lodówka, oświetlenie,
    telewizor, radio itd.

    0.5 kWh pozwala podgrzać 5 litrów wody o 90 st. Serio pijesz aż 5 litrów
    dziennie? Nie uwzględniłem żadnych strat.

    --
    MN