  • 21. Data: 2022-09-16 12:11:43
    Temat: Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: M M <m...@g...com>

    piątek, 16 września 2022 o 11:50:57 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > Agregat nie jest przystosowany do pracy ciągłej.
    Nie musi - może pracować z mocą przy której ma najlepszą sprawność, tylko tak długo
    by doładować magazyn.

    > Po 24 godzinach pracy silnik może się przegrać i zatrzeć, gdyż nie ma chłodzenia
    wymuszonego prądem powietrza.
    Lepiej chłodzenie cieczą, by ciepła nie marnować a wykorzystać do ogrzewania - jak w
    samochodzie.

  • 22. Data: 2022-09-16 12:41:24
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 16 September 2022 at 12:11:44 UTC+2, M M wrote:
> [...]
    by doładować magazyn.
    > Lepiej chłodzenie cieczą, by ciepła nie marnować a wykorzystać do ogrzewania - jak
    Agregat aby generowal uzyteczna energie nie może pracować w trybie idle, jak samochód
    n a postoju.

    A gdy pracuje pelną mocą to musi mieć wymuszone chlodzenie.
    Chlodzenie cieczą też wymaga chłodzenia chlodnicy wentylatorem,
    a taki uklad jest bardzo niebezpieczny, bo mieszaja się spaliny z powietrzem uzywanym
    do chlodzenia
    \
    Dlatego agregat tylko do pracy outdoor
    a zimą, podczas deszczu jest to niewykonalne,
    gdyż agregat ma warunki pracy:
    temperatura dodatnia,
    suche powietrze

    No i to sakramenckie buczenie, wibracje, infradźwieki

    Z tego powodu nikt nie używa agregatu kto ma przyczepę kempingową
    bo albo sie nie wyśpi, albo zatruje spalinami, albo agregat się spali nocą

    Agregatów dużej mocy używaja budowlańcy do tymczasowych remontow
    ale w calej okolicy wszystko buczy i się trzęsie.

    Agregat to fake i wielkie goofno
    i zakaz uzywania na terenach zamieszkanych

    Kto wydal kasę ten stracił zycie

  • 23. Data: 2022-09-16 14:08:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 15.09.2022 o 20:52, r...@k...pl pisze:

    > Wódz mówił też, że mamy węgla na 200 lat.
    > Nie minęło 200 dni...

    w tą stronę zawsze się zgadza
    firmom podrożało już 270% rdr

  • 24. Data: 2022-09-17 08:55:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 15 Sep 2022 19:47:08 +0200, Marcin N

    > Skąd wziąłeś te 2 zł?

    Jak większość -- z tyłka. Zresztą im większa będzie cena w szczycie, tym
    niższa poza szczytem kiedy to każdy normalnie myślący i liczący ładuje EV
    czy grzeje dom prądem. Mnie aktualnie jazda na prądzie kosztuje 1zł/100km
    (z uwzględnieniem paliwa które PHEV niestety, czy chcę czy nie, pali) i
    niezależnie od zmiany ceny będzie kosztować tyle samo. Śmieszy mnie ta
    notoryczna sraczka petrolhedów, pelletowców i innych węglowców straszących
    cenami prądu do napędu EV i grzania domów. Od lat to samo i gucio z ich
    wróżb wychodzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2022-09-17 08:58:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Sep 2022 09:04:21 +0200, Mateusz Bogusz

    > Ja sugeruje nie działać w emocjach i postępować rozważnie. Kupowanie na
    > gwałt teraz PV to nie dość że będzie przepłacenie w tej chwili to
    > realnie należy się zastanowić jak długo ta ewentualna cena prądu się
    > utrzyma.

    Ceny PV się znaczenie nie zmieniły. Cena sprzętu poszła do góry, ale spadły
    koszty montażu bo jednak firm się namnożyło a pracy jest ogólnie mniej co
    pokazuje choćby, mimo większej kwoty dotacji niż poprzednio, czołgający się
    program MP4.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2022-09-17 08:59:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Sep 2022 09:16:14 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Nie mam jeszcze tylko odpowiedzi na pytanie czy warto się w to pchać...

    Offgrid w naszych warunkach klimatycznych się nie opłaca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2022-09-17 14:42:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2022 08:58, Myjk wrote:
> [...]
    > pokazuje choćby, mimo większej kwoty dotacji niż poprzednio, czołgający się

    Znajomy sąsiada namawia go ostatnio na założenie PV. Na "chińczyku" z
    montażem 4200zł brutto za kWp. Na "lepszych" podzespołach 5000zł brutto
    za kWp.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2022-09-17 15:58:27
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 17 September 2022 at 14:43:01 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
    solary kosztują dzisiaj 0,30$/W maksymalnie 0,50$/W
    i ciągle tanieją

    to 1kW to 300$ do 500$, czyli grosze

    używka na kemping, na działkę juz od 100 zl za panel 240W

  • 29. Data: 2022-09-17 22:09:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 08:59 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Fri, 16 Sep 2022 09:16:14 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Offgrid w naszych warunkach klimatycznych się nie opłaca.

    Przy ~1 zł za kWh się nie opłaca, ale przy 3 zł za kWh?

    TG

  • 30. Data: 2022-09-17 23:04:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 września 2022 o 22:09:37 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Przy ~1 zł za kWh się nie opłaca, ale przy 3 zł za kWh?
    >
    > TG
    Offgrid opłaca się tylko w jednej sytuacji. Ktos prowadzi w domu działalność
    gospodarczą. Niewiele jest działalności nie wymagających prądu. Bo nawet jak ślepa
    osoba zajmuje się w swoim mieszkaniu zarobkowo modleniem za innych i zlecenia
    przyjmuje przez telefon to gniazdko z którego ładuje telefon zgodnie z przepisami
    musi być na innym liczniku, z taryfa dla przemysłu, niż reszta mieszkania. I dla osob
    mających firmy w domu i nie zużywających dużo prądu na DG wydzielona nawet dla picu
    instalacja zasilająca tylko DG ma sens.