eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTeren pod szopkę około 7 m2 - jak zagęścić bez zagęszczarki? › Re: Teren pod szopkę około 7 m2 - jak zagęścić bez zagęszczarki?
  • Data: 2019-02-12 19:10:26
    Temat: Re: Teren pod szopkę około 7 m2 - jak zagęścić bez zagęszczarki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    abomito pisze:

    > Kiedyś pytałem jak budowano na Ukrainie.Tam warstwa humusu miała
    > ponad pół metra grubości. Właśnie tak samo to tłumaczono: wykopywano
    > ziemię, wsypywano żwir, ubiwano i spoko. Drewnianym domom zresztą
    > taki grunt nie przeszkadzał- i tak stawano je na kamieniach...

    W przedwojennym podręczniku budownictwa tak właśnie opisano jedną
    z metod budowy fundamentów -- wykopać rowy, wsypać żwiru czy pisaku
    i utuptać. Żadnych tam zbrojonych ław czy innego murowania. Koło
    mnie nie ma potrzeby kopać rowów by je nazad zasypywać tym samym
    piaskiem, więc domy przed wojną budowano na fundamentach zagłębionych
    na łopatę w dół. Stoją do dzisiaj, nic im nie jest.

    Jarek

    --
    Zamki na piasku
    Gdy pełno w szkle