  • 11. Data: 2012-12-05 13:47:21
    Temat: Re: Teren zagrożony podtopieniem
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > Są tereny w górach gdzie takie podtopienia występują co kilka lat i
    > jeszcze od nikogo z właścicieli nie słyszałem aby był to problem. Owszem
    > jeden się kiedyś poskarżył, że miał przed domem stertę porąbanego
    > drzewa, a jak przyszła woda to był poza domem i gdy wrócił po dwóch
    > dniach to drewna nie było.

    A może to było tak jak w tym kawale... "Baco, potrzebujecie drewna?" :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2012-12-05 13:58:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Gru, 10:33, "Budy " <b...@r...pl> wrote:
    > lisciasty, a podniesc grunt o ten metr to sie tam da?

    Działki są w miarę szerokie (około 25m) więc fizycznie pewnie by się
    dało, pytanie czy można sobie ot tak podnieść... Muszę się tam
    przejechać i obejrzeć teren, może pogadać z kimś w gminie ale pewnie
    jak się spytam to powiedzą że nie wolno :>

    L.

  • 13. Data: 2012-12-05 14:01:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Gru, 10:52, "brunet.wp" <b...@b...pl> wrote:
    > A domy tam jakie stoj ? Nowe, stare? Co m wi mieszka cy? Warto
    > porozmawia .

    Cała wieś stoi, a nowe działki gmina sprzedaje na obrzeżach. Muszę
    pomacać gołym okiem temat.

    > Je li tam nie by o wody ani w 1997 ani w ci gu ostatnich kilku lat, a cena
    > dzia ki jest atrakcyjna, no i dzia ka jest atrakcyjna (media, dobre
    > po o enie, itd.) to ja bym zdecydowanie nie odpuszcza natychmiast, tylko
    > *rozwa y * jej kupno. Tylko eby w jaki grz ski grunt, torfowisko nie
    > trafi , bo wtedy znacznie wzrosn koszty budowy.

    Grunt jest ponoć dobry, tyle że woda dość wysoko ale to nawet dobrze
    dla ciepłej pompy ;)

    A tak właściwie dlaczego nie wolno?

    L.

  • 14. Data: 2012-12-05 14:05:37
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
    On 5 Gru, 10:33, "Budy " <b...@r...pl> wrote:
> [...]

    >przejechać i obejrzeć teren, może pogadać z kimś w gminie ale pewnie
    >jak się spytam to powiedzą że nie wolno :>

    jak w projekcie zagospodarowania terenu bedziesz mial nowe rzędne to bedzie
    full legal, czemu mialoby sie nie dac...

    b.

  • 15. Data: 2012-12-05 14:22:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 23:07:31 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Jest sobie teren w okolicy Wrocławia, nawet ładny. Są tamój działki.
    >
    > To nie jest teren "zalewowy", ale "zagrożony podtopieniem" czy jakoś
    >
    > tak, generalnie ani w '37 ani w '97 nie było tam wody.

    A jak w 2013 wprowadzisz będzie?

  • 16. Data: 2012-12-05 14:34:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2012 11:00, brunet.wp pisze:

    > Będzie to problem, ale wystąpi raz na 50 lat, albo i rzadziej. Albo nigdy.

    Średnia temperatura się podnosi - cholera wie, jaki to będzie miało
    wpływ na powodzie...

  • 17. Data: 2012-12-05 14:59:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2012 11:00:15 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
    > B�dzie to problem, ale wyst�pi raz na 50 lat, albo i rzadziej. Albo nigdy.

    Gorzej jak wystapi miesiąc po wprowadzeniu się do nowego domu.
    Wtedy lament że Państwo musi zapomoge dac bo powódz dom zalała.

  • 18. Data: 2012-12-05 15:04:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Gorzej jak wystapi miesiąc po wprowadzeniu się do nowego domu.
    > Wtedy lament że Państwo musi zapomoge dac bo powódz dom zalała.

    W jaki sposób 50cm wody może zalać dom na 100cm słupach?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2012-12-05 15:14:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2012 15:04:00 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > W jaki spos�b 50cm wody mo�e zala� dom na 100cm s�upach?
    Gdzies pisałem o 50cm?
    W Sandomierzu po dachy domy pozalewane ze dwa lata temu były.

  • 20. Data: 2012-12-05 15:16:06
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Cała wieś stoi, a nowe działki gmina sprzedaje na obrzeżach. Muszę
    > pomacać gołym okiem temat.

    Skoro domy stoją, to nie jest najgorzej. A jakaś melioracja jest? Sprawna?

    >Grunt jest ponoć dobry, tyle że woda dość wysoko ale to nawet dobrze
    >dla ciepłej pompy ;)

    Jeśli woda wysoko, to nie jest dobrze. Pytanie tylko jak wysoko i czy wysoko
    okresowo czy zawsze.

    Samemu sprawdź jaki tam grunt. Szpadel w dłonie i wiele Ci się wyjaśni. Może
    jest tam grunt małoprzepuszczalny wodę czyli glina? Jeśli tak jest
    faktycznie to nie jest źle. Na glinie da się budować, wiem po sobie :)

    Najważniejsze jednak to wywiad. Pogadaj z kimś kto kopał studnię, będzie
    wiedział wiele o gruncie.

    Co dokładnie rośnie na działce? Po roślinach też wiele się dowiesz :)

    > A tak właściwie dlaczego nie wolno?

    Aby nie zmieniać stosunków wodnych. Moim zdaniem kontrowersyjny przepis,
    czasami po prostu trzeba trochę podnieść grunt, szczególnie jeśli wszyscy
    sąsiedzi wookoło podnieśli. W przeciwnym razie nie dałoby się mieszkać.