  • 21. Data: 2012-12-05 15:18:26
    Temat: Re: Teren zagrożony podtopieniem
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    wiadomości news:50bf4d5e$1@news.home.net.pl...
    > Średnia temperatura się podnosi - cholera wie, jaki to będzie miało
    > wpływ na powodzie...

    Nie wiadomo co będzie. Jedni prognozują ocieplenie klimatu, inni nadchodzącą
    kolejną erę lodowcową.

  • 22. Data: 2012-12-05 15:38:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Gdzies pisałem o 50cm?
    > W Sandomierzu po dachy domy pozalewane ze dwa lata temu były.

    Przypominam, że piszesz w odnodze wątku która zaczęła się od mojego:
    "To, że raz na 50 lat w ogródku będzie 50cm wody przez tydzień to żaden
    problem."

    Autor wątku pisał o terenie gdzie występują podtopienia a nie powodzie to po
    pierwsze. Po drugie wysokość do jakiej może dojść woda można łatwo wyznaczyć
    patrząc na ukształtowanie terenu. Np. mam znajomego który ma dom nad
    jeziorem które jest zbiornikiem retencyjnym, więc poziom wody może się wahać
    nawet o kilka metrów. Zanim rozpoczął budowę geodeta wyznaczył poziom górnej
    krawędzi wałów które znajdują się wokół jeziora i o tej wysokości słupy
    wymurował jako fundament. I śpi spokojnie jest fizycznie niemożliwym by woda
    go zalała - prędzej przeleje się na drugą stronę wałów. Analogicznie w
    przypadku każdej rzeki można wyznaczyć wysokość naturalnych przeszkód na
    których może się oprzeć woda i tym samym wyznaczyć maksymalny poziom wody
    nawet w przypadku ekstremalnej powodzi.

    Wystarczy dom postawić 50cm wyżej i po kłopocie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2012-12-06 09:09:10
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-04 23:07, Lisciasty pisze:
    > Jest sobie teren w okolicy Wrocławia, nawet ładny. Są tamój działki.
    > To nie jest teren "zalewowy", ale "zagrożony podtopieniem" czy jakoś
    > tak, generalnie ani w '37 ani w '97 nie było tam wody. Jednakowoż
    > słyszałem, że w warunkach zabudowy stoi punkt, że poziom 0 domu musi
    > być metr nad gruntem.
    >
    > Teraz moje wątpliwości:
    > - czy taki teren jest wart uwagi?
    > - czy da się to pożenić z płytą fundamentową, a jeżeli tak to jak?
    > - czy lepiej dać sobie spokój i szukać czegoś 10 m wyżej? ;)
    >
    > Ten teren jest 5m wyżej niż poziom Odry.

> [...]

    Jeżeli to gmina Długołęka to mogę trochę poopowiadać :)

    --
    Macios
    Kiełczów

  • 24. Data: 2012-12-06 10:16:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 6 Gru, 09:09, Macios <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeżeli to gmina Długołęka to mogę trochę poopowiadać :)

    Akurat Czernica, ale o Długołęce też chętnie usłyszę, nawijaj Waść :]

    L.

  • 25. Data: 2012-12-06 15:03:32
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    > Jaki problem da poziom zero metr ponad poziom gruntu? Nawieziesz nieco
    > ziemi (wiem, e nie wolno) i b dzie dobrze. Normalnie i tak poziom zero nie
    > daje si na r wno z gruntem. Ja zdecydowa em, e poziom zero b dzie 60cm
    > powy ej poziomu drogi (gruntowej). To by o ok. 70-75 cm powy ej poziomu
    > wczesnego gruntu na mojej dzia ce.

    około 5 lat temu dostąłem rade od znajomego co zaoszczedził na działce a
    piękny dom postawił, w własnie takim miejscu, niestety podtopiło ok 2 lata
    temu, powiedział kup nawet 2x droższą działkę ale w dobrej lokalizacji

    Posłuchałem i mu bardzi dziękuję po dziś dzień, z wielu powodów min, ze mnie
    nie zalewa i blisko do pracy, sklepów przedszkola szkoły itp.

    tak tez tobie radzę zrobić, nawet jak masz 100k dać więcej za działkę, w
    skali budowy domu z wykończeniem działka to moze 1/5ceny wartości
    nieruchomości w tym nie ma co oszczędzać , ale to moje zdanie

  • 26. Data: 2012-12-06 16:42:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 6 Gru, 15:03, "AT" <T...@w...plw> wrote:
    > tak tez tobie radz zrobi , nawet jak masz 100k da wi cej za dzia k , w
    > skali budowy domu z wyko czeniem dzia ka to moze 1/5ceny warto ci
    > nieruchomo ci w tym nie ma co oszcz dza , ale to moje zdanie

    Toteż dlatego pytam o radę ;)
    Obadam teren i pogadam z babciami, może mi się co rozjaśni...

    L.

  • 27. Data: 2012-12-06 19:32:40
    Od: Kaz Deb <k...@g...pl>

    > Ten teren jest 5m wyżej niż poziom Odry.

    Jeśli ten teren jest 5 m powyżej Odry to tam prawie na pewno była woda w
    '97.
    Jak mnie pamięć nie myli to woda we Wrocławiu sięgała 7 metrów.

    Kiedyś mieszkałem w Kędzierzynie-Koźlu. Był nawet moment (około 2004
    roku), że zamierzałem tam postawić dom.
    Zauważyłem ofertę sprzedaży działki za 50% ceny obowiązującej w tym
    rejonie miasta.
    Już ze zdjęcia poznałem, gdzie ta działka leży. Ale że bliżej miałem do
    pośrednika niż do działki to poszedłem najpierw pogadać udając, że nic
    nie wiem. Postawiłem pytanie, dlaczego tak tanio, czy z powodu powodzi?.
    Pośrednik powiedział, że według miejscowych ten teren nie był zalany,
    tylko tam jest inny problem. Ale nie może mi powiedzieć jaki to problem
    bo od razu bym wiedział, gdzie to jest. Zaproponował podpisanie umowy i
    wtedy mnie tam zaprowadzi. Podziękowałem.

    Prawda jest/była następująca:
    Woda pojawiła się tam około 6 rano. Kolega wracał z pracy obok tej
    działki około 7 rano po pas w wodzie. Jaki był poziom maksymalny to nikt
    nie wie, bo nikt nie ryzykował.
    Problem o którym wspominał pośrednik to sąsiedztwo linii kolejowej na
    nasypie. Między torami a działką jest może 20 metrów.

    Kazek

  • 28. Data: 2012-12-06 20:33:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 6 Gru, 19:32, Kaz Deb <k...@g...pl> wrote:

    > Je li ten teren jest 5 m powy ej Odry to tam prawie na pewno by a woda w '97.
    > Jak mnie pami nie myli to woda we Wroc awiu si ga a 7 metr w.

    "W gminie Czernica w 97 roku zalane były Łany, praktycznie pływały
    całe, oraz kawałek Gajkowa.
    Dobrzykowice rzeczywiście nie były zalane ale poziom wód gruntowych
    się bardzo podniósł
    i piwnice pływały. Z resztą na tym obszarze woda jest tak wysoko że
    budowanie piwnic to nieporozumienie."

    Te Łany są tuż przy zakolu Odry... Tak czy siak, trzeba pogadać z
    tambylcami :>

    L.

  • 29. Data: 2012-12-06 21:29:16
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-05 13:58, Lisciasty pisze:

    > Działki są w miarę szerokie (około 25m) więc fizycznie pewnie by się
    > dało, pytanie czy można sobie ot tak podnieść... Muszę się tam
    > przejechać i obejrzeć teren, może pogadać z kimś w gminie ale pewnie
    > jak się spytam to powiedzą że nie wolno :>

    Jaka gmina, jeśli można?

    Pozdry,
    MW

  • 30. Data: 2012-12-06 21:32:03
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-06 09:09, Macios pisze:

    > Jeżeli to gmina Długołęka to mogę trochę poopowiadać :)

    Dawaj, dawaj... sam jestem zainteresowany :)

    Pozdry,
    MW