eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTesla ogłosiła nowe dachówki fotowoltaiczne. Mają jeszcze większą wydajność › Re: Tesla ogłosiła nowe dachówki fotowoltaiczne. Mają jeszcze większą wydajność
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 8 Dec 2021 02:45:00 -0800 (PST)
    Subject: Re: Tesla ogłosiła nowe dachówki fotowoltaiczne. Mają jeszcze większą
    wydajność
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 07:44:24 UTC+1, M M wrote:
> [...]
    i postawić stac je bazowe na ziemi, wieże i one mają zasięg do 100 km i łącze jest
    szybkie, bo stacje bazowe można podłączyć światłowodami do backbone, czyli do sieci
    szkieletowej i to będzie tanie, szybkie 4G ,
    > Ale oni w tej Ameryce nie mają dotacji unijnych dla Orange na te światłowody ;)
    > A dla statków na oceanach też postawić maszty 4G? To może być całkiem praktyczne
    zastosowanie tego systemu. Internet i telefon satelitarny był już wcześniej, ale
    bardzo wolny i bardzo drogi.
    Co do statków to racja
    ale one nie pływają byle gdzie, tylko szlakami i jeden za drugim, czyli tez je można
    połączyć z internetem masztami na statkach, bo odległości między tankowcami,
    kontenerowcami na morzu to mniej niż 100 km

    A internet satelitarny to duże lagi, bo odległośc do satelity to nie 100 km,
    a :
    340km - 1200 km i odległośc trzeba pomnożyć x 2, bo feed trzeba majpierw wysłac w
    kosmos, a potem odebrac w innej lokalizacji.

    Nad oceanami nie ma stacji bazowych, czyli będzie hopowanie pakietów przez
    kilka satelitów, czyli lagi się zwielokrotnią.

    Reklamują się , że internet będzie szybki i bez opóźnień, ale to ściema dla
    mieszkających na wsiach.

    Poza tym spacex bankrutuje, czyli braknie kasy na operatora i za 5 lat satelity mogą
    się zamieni ć w latające smieci kosmiczne.

    Problemem jest też komunikacja w kosmosie, bo satelita musi synchronizowac
    jednpocześnie 3 anteny.
    1. do komunikacji z ziemią
    2. do komunikacji z kolejnym satelitą
    3. do komunikacji z poprzednim satelitą

    i na tym padnie system, bo jest to za trudne dla operatora, aby to działało
    jednoczesnie dla tysięcy satelitków starlinka

    No i trzeba jeszcze wybudować setki, jeżeli nie tysiące stacji naziemnych, uzyskac
    certyfikację, zgody w każdym kraju na świecie, a to kosztuje 100 razy więcej niż
    latające satelitki z zasilaniem solarnym.

    Poza tym te satelitki będą jednak żarły energie solarną na 3 nadajniki/odbiorniki, a
    są bardzo małe i solary sa bardzo male i tu będzie problem z limitowaniem mocy, gdy
    będzie brak kontaktu ze słoncem.

    Po 5 latach padną baterie litowe od promieniowania kosmicznego i zaczna sie
    wyłączenia i zbieranie śmieci z irbity w celu utylizacji.

    ===
    Called the "Very-Low Earth Orbit (VLEO) constellation",[28] it would comprise 7,518
    satellites and would orbit at just 340 km (210 mi) altitude,[29] while the smaller,
    originally planned group of 4,425 satellites would operate in the Ka- and Ku-bands
    and orbit at 1,200 km (750 mi) altitude.[28][29]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Starlink

    strona się reklamuje, że jak mieszkasz na wsi, to jest to rozwiązanie dla ciebie
    ale to błąd, bo wieś jest na lądzie a nie na morzu i wystarczy 10 stacjio bazowych
    aby zapewnic internet naziemny mobilny na odległośc 1000 km

    a nawet wiejska hameryka to nie są dziesiątki kilometrów niezamieszkanych wiosek, ale
    tylko tysiące , a w międzyczasie są miasta i tam jest internet szkieletowy, do
    którego wystarczy podłączyć stacje bazowe z hopowaniem,

    i lagi będą na odległości 1000 km max. ( 10 stacji bazowych) a nie 340km x 10 x 2 =
    6800 km w kosmosie.

    I tutaj padnie idea Melona
    ale musimy jeszcze poczekac 3 lata aż ogłosi ban kructwo