  • 1. Data: 2011-04-21 21:16:30
    Temat: Trójkątne wsporniki - którym bokiem do ściany?
    Od: Greg <o...@o...pl>

    Witam,

    wolę się upewnić, nim zamontuję... którym bokiem do półki, a którym do
    ściany? Do półki powinien pójść dłuższy, a krótszy na ścianę, aby
    najlepiej przenosić obciążenie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-22 07:26:43
    Temat: Re: Trójkątne wsporniki - którym bokiem do ściany?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-04-2011 o 23:16:30 Greg <o...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > wolę się upewnić, nim zamontuję... którym bokiem do półki, a którym do
    > ściany? Do półki powinien pójść dłuższy, a krótszy na ścianę, aby
    > najlepiej przenosić obciążenie?
    Jak ma najlepiej przenosić obciążenie to odwrotnie, długim do ściany,
    dłuższe ramie=mniejsza siła na kołek.
    A do krótszego przykręcić półkę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-04-22 17:38:17
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2011-04-22 09:26, janusz_kk1 pisze:

    > Jak ma najlepiej przenosić obciążenie to odwrotnie, długim
    > do ściany, dłuższe ramie=mniejsza siła na kołek.
    > A do krótszego przykręcić półkę.

    Tak właśnie myślałem, ale gdzie oglądałem tak montowane półki to było
    odwrotnie i zdębiałem. Dzięki.

    A może ktoś się jeszcze orientuje ile pi razy drzwi uniesie półka
    1000x200 zamontowana na dwóch wspornikach 200x150?

  • 4. Data: 2011-04-22 19:51:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-04-2011 o 19:38:17 Greg <o...@o...pl> napisał(a):

    > Tak właśnie myślałem, ale gdzie oglądałem tak montowane półki to było
    > odwrotnie i zdębiałem. Dzięki.
    Bo tak ładniej wygląda :)

    > A może ktoś się jeszcze orientuje ile pi razy drzwi uniesie półka
    > 1000x200 zamontowana na dwóch wspornikach 200x150?
    A co chcesz na nia dać? myslę że 20k powinna utrzymać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-04-22 20:04:52
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2011-04-22 21:51, janusz_kk1 pisze:

    > A co chcesz na nia dać? myslę że 20k powinna utrzymać.

    Coś mało mi się wydaje... 10kg na wspornik? W sumie to też zależy od
    kotwienia.
    W sumie drobiazgi, aczkolwiek kilka książek też się pojawi.