  • 11. Data: 2009-01-03 20:19:42
    Temat: Re: Trwałość domów gotowych
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gjnk80$1dh$1@news3.onet...

    > Głównym zarzutem do tej technologii jest wilgoć. W głowach mamy wszyscy że
    > cegła to kamień, a kamień w wodzie leży i nic mu. A tu jest drewno, a w
    > sumie to sklejka, i jest wełna i wełna pije. A jak się napije, to będzie
    > gnić, wszystko śmierdzieć, grzyb się zalęgnie i zje dom cały a inwestycja
    > życia legnie w gruzach,

    Ale jakich tam gruzach, prochnie co najwyzej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-01-03 20:23:21
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > Od zewnatrz:
    > tynk (akrylowy zazwyczaj)
    > siatka na kleju
    > styropian ryflowany 10 - 15 cm na kolkach do plyty
    > wiatroizolacja paroprzepuszczalna
    > OSB-3 12 mm z otworami (wszystkie krawedzie i otwory musza byc
    > zabezpieczone
    > przed wilgocia)
    > welna 16 cm miedzy slupkami 6x16 cm (slupki max co 60 cm, poprzeczki co
    > 100 cm)
    > paroizolacja (folia)
    > OSB-3 12 mm
    > Plyta GK (opcjonalnie plyta GK - geowloknina - plyta GK)

    jeśli już dajesz z zewnątrz tynk i styropian, to chyba taniej jest jako
    konstrukcję dać beton komórkowy, a nie szkielet z wełną, odpada problem
    wentylowania wełny i konieczność przestrzegania reżimu technologicznego, jak
    ot chociażby upierdliwe dopasowanie otworów w OSB do ryfli (ryflów) w
    styropianie (bo inaczej cała robota o kant d..py), a jak się ktoś decyduje
    na szkielet, to myślę, że warto to wykorzystać i zrobić elewację drewnianą
    BTW ja mam dom z bala (pseudobala jak niektórzy mówią :-) prostokątnego,o
    grubości 12 cm, ocieplone to jest 20 cm wełną od środka, zostawiłem pomiędzy
    szczelinę 2,5 cm nabijając pionowe łaty, na nie dałem membranę Tyvek
    Housewrap, na to blaszane profile 10 cm poziomo i druga warstwa pionowo, w
    to dwie warstwy wełny isover akupłyta,
    natomiast szczelina jest połączona w jeden ciąg ze szczeliną w dachu, jeżeli
    jakaś wilgoć tam się zbierze to ma ujście przez kalenicę, nie robiłem
    żadnych otworów w dole ściany, za kilka lat zrobię "wcinkę" przez g/k i
    zobaczę, czy wszystko ok (mam nadzieję, że tak :-))

    --
    pozdrawiam
    robert