  • 1. Data: 2009-01-02 10:09:27
    Temat: Skladowanie drewna do kominka
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Witam,

    W jaki sposob najlepiej skladowac drewno kominkowe kolo domu?
    Mam okolo 2 kubikow pocietego i porabanego drewna, niestety nie mam
    sensownego zadaszonego miejsca zeby sobie spokojnie moglo podsychac. Na
    razie wstawilem je do garazu-blaszaka, udalo sie zmiescic na jednej
    tylnej scianie. Obawiam sie jednak, ze w blaszaku moze byc zbyt duza
    wilgotnosci (np. w czasie deszczu na sciankach i dachu skrapla sie woda)
    i drewno nie bedzie podsychac jak nalezy.
    Kominek nie sluzy do ogrzewania, jest raczej dekoracyjny. Wiec szybko
    tego zapasu raczej nie spale (chyba).
    W razie czego mam pare palet, moge postarac sie 'cos' z nich zbic ;-)
    Co radzicie?

  • 2. Data: 2009-01-02 10:16:40
    Temat: Re: Skladowanie drewna do kominka
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Mikolaj Rydzewski pisze:
    > Witam,
    >
    > W jaki sposob najlepiej skladowac drewno kominkowe kolo domu?
    [...]
    > Co radzicie?

    Ułożyć drewno na paletach w stóg. Od góry przykryć np. folią budowlaną,
    a folię czymś obciążyć tak by jej wiatr nie porwał.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 3. Data: 2009-01-02 14:26:57
    Od: tombaz <b...@g...com>

    On 2 Sty, 11:09, Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> wrote:
> [...]
    > tego zapasu raczej nie spale (chyba).
    > W razie czego mam pare palet, moge postarac sie 'cos' z nich zbic ;-)
    Ulozyc przy ścianie w 1, lub 2 rzedach. Ostatnią warstwe przykryć
    folia. Sciana powinna byc od strony zawietrznej, aby padajacy deszcz
    nie zawilgotnil szczap.

  • 4. Data: 2009-01-05 12:18:22
    Od: mk <d...@t...pl>

    tombaz pisze:
    Sciana powinna byc od strony zawietrznej

    czyli która będzie ta zawietrzna (N,E,S czy W)?
    Pdr.M.

  • 5. Data: 2009-01-05 13:42:51
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    mk wrote:
    > czyli która będzie ta zawietrzna (N,E,S czy W)?

    Zawietrzna to jest ta, na ktora nie wieje wiatr. Wiec nie pozostaje nic
    innego jak przenosic drewienka przed deszczem ;-)

    Z reguly u nas bedzie to E.

  • 6. Data: 2009-01-06 11:28:54
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    2 m3 to bardzo malo nawet jesli chodzi o kwestie dekoracyjne kominka.

    mar

  • 7. Data: 2009-01-06 13:38:24
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Smerf wrote:
    > 2 m3 to bardzo malo nawet jesli chodzi o kwestie dekoracyjne kominka.

    Ale skladowac gdzies i tak trzeba.

    Troche za pozno pomyslelismy o uzupelnieniu zapasow i cos trzeba bylo
    szybko dokupic.
    Teraz bede mial okazje przekonac sie jakie mamy faktyczne zuzycie
    drewna, wiec na wiosne bede mogl pomyslec o czyms innym, takze o czyms
    sensownym do skladowania.

  • 8. Data: 2009-01-06 14:16:15
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 6 Sty, 14:38, Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> wrote:

> [...]
    > Teraz bede mial okazje przekonac sie jakie mamy faktyczne zuzycie
    > drewna, wiec na wiosne bede mogl pomyslec o czyms innym, takze o czyms

    Jezeli własna chałupa i działka to warto przemysleć budowę domku
    ogrodowego z ruską pieczką, sauną, wędzarnią, grillem i drewutnią. A w
    pieczce miejsce na pieczenie chleba oraz ta wędzarnia w kominie. Na
    pieczce legowisko - leczy choroby... Doskonałe też zadaszone miejsce
    na posiady gdy chlupie z góry...
    Jedną twarzą łykać z flaszy...

  • 9. Data: 2009-01-06 14:52:40
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Mikolaj Rydzewski pisze:

> [...]
    > Teraz bede mial okazje przekonac sie jakie mamy faktyczne zuzycie
    > drewna, wiec na wiosne bede mogl pomyslec o czyms innym, takze o czyms

    Jeśli teraz kupiłeś z myślą tylko o tej zimie to imo nie najlepsze
    rozwiązanie. Mogłeś już kupić więcej zakładając, że będzie to
    zasadniczo drewno już na przyszły sezon. Jeżeli to drewno nie jest
    odpowiednio wysuszone to raczej nie będziesz miał też porównania jakie
    jest Twoje zapotrzebowanie.

  • 10. Data: 2009-01-06 15:04:23
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    hephalump wrote:
> [...]
    > zasadniczo drewno już na przyszły sezon. Jeżeli to drewno nie jest
    > odpowiednio wysuszone to raczej nie będziesz miał też porównania jakie

    Niestety uczymy sie na swoich bledach.
    Pocieszam sie tym, ze szukajac na spokojnie znajde jakas lepsza cenowo
    oferte. No i juz bede mial gdzie je trzymac.