  • 1. Data: 2009-01-02 14:01:56
    Temat: Re: Trwałość domów gotowych
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gjaklf$ju0$1@news3.onet...
    > Witam,
    >
    > Tzw. "domy gotowe wysokiej jakości" czyli ściany mają warstwy od zewnątrz:
    >
    > - tynk,
    > - styropian,
    > - OSB3 12mm,
    > - szkielet z KVH + wełna
    > - folia
    > - OSB3 12mm
    > - Płyta G-K
    >
    > Ile takie domy, a podobno jest ich ok 20% domów w Niemczech i Austrii,
    > wstrzymują? Czy te 100 lat te domy pociągną? Ktoś coś wie?

    Trudno ocenic jak dlugo wytrzymaja materialy typu OSB, wszystko sa to
    rozwazania teoretyczne gdyz te materialy sa od niedawna na rynku (tzn.
    kilkanascie lat)
    Wiktorianskie domy w stanach budowane na zasadzie kanadyjczykow maja i po
    200 lat sa podjadane przez termity i inne stworzenia ale ciagle stoja.
    Sadze ze przy zachowaniu pewnych podstawowych zasad zabezpieczenia scian i
    materialow z jakich sa robione oraz technologii wykonania 100 lat to pewnik.

    > Pytanie dodatkowe: dlaczego nie używają OSB4 22mm? Czy to by nie wydłużyło
    > dramatycznie żywotności i sztywności np. ścian wewnętrznych?
    W tej firmie sciana zewnetrzna ma 3 X OSB 12 mm
    konstrukcyjnie to i tak przy tym przekroju drewna przerost formy nad
    trescia.
    ja stosuje 2 X 12 mm i to tez tylko ze wzgledu na poprawe sztywnosci warstwy
    wewnetrznej (wieszane szafek itp.)
    a zywotnosc 22 mm czy 12 mm jest taka sama ;-)

    > Pytam w kontekście domów poniżej ? 0,15 W (m2K) i firm typu PD2000.
    Tu znowu w w/w firmie lekka przesada
    od zewnatrz:
    tynk, styropian 15 cm , OSB 12mm, welna 16 cm, OSB 12 mm , plyta GK juz daje
    na poziomie K=0,12
    zwiekaszanie warstw ocieplenia jest ekonomicznie nieoplacalne.
    Z moich wyliczen najbardziej ekonomicznie jest 10 cm styropianu i reszta jak
    wyzej.
    pozdrawiam
    Andrzej

    Andrzej

  • 2. Data: 2009-01-03 12:04:17
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    HANA pisze:
> [...]
    > materialow z jakich sa robione oraz technologii wykonania 100 lat to pewnik.

    Głównym zarzutem do tej technologii jest wilgoć. W głowach mamy wszyscy
    że cegła to kamień, a kamień w wodzie leży i nic mu. A tu jest drewno, a
    w sumie to sklejka, i jest wełna i wełna pije. A jak się napije, to
    będzie gnić, wszystko śmierdzieć, grzyb się zalęgnie i zje dom cały a
    inwestycja życia legnie w gruzach, bo wszyscy mówili nie buduj nie
    buduj, a on budował i stało się zło całe na które zasłużył, dziadów
    swoich i ojców nie słuchając.

    GB

  • 3. Data: 2009-01-03 12:17:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 15:01:56 +0100, HANA napisał(a):

> [...]
    > wewnetrznej (wieszane szafek itp.)
    > a zywotnosc 22 mm czy 12 mm jest taka sama ;-)

    Mozesz napisac jak wyglada przekroj takiej sciany?

    Od zewnatrz:
    - tynk, klej, siatka, klej
    - styro ryflowany 10 lub 15 cm - jak przymocowany do sciany? czy sa jakies
    listwy dystansowe?
    - plyta OSB 12 mm z otworami co 15 cm - jak z jej sztywnoscia? to w koncu
    warstwa zewnetrzna a sama plyta tej grubosci zbyt sztywna nie jest; czemu
    nie stosuje sie 16 mm lub 18 mm na zewnetrzna warstwe?
    - kantowki 10x16, pomiedzy nie welna
    - 2x plyta OSB 12 mm przesuniete wzgledem siebie
    - plyta k/g - na stelażu (drewnianym? metalowym?)? czy bezpośrednio na OSB?

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-01-03 15:05:04
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Mozesz napisac jak wyglada przekroj takiej sciany?

    To co ja stosuje:
    Od zewnatrz:
    tynk (akrylowy zazwyczaj)
    siatka na kleju
    styropian ryflowany 10 - 15 cm na kolkach do plyty
    wiatroizolacja paroprzepuszczalna
    OSB-3 12 mm z otworami (wszystkie krawedzie i otwory musza byc zabezpieczone
    przed wilgocia)
    welna 16 cm miedzy slupkami 6x16 cm (slupki max co 60 cm, poprzeczki co 100
    cm)
    paroizolacja (folia)
    OSB-3 12 mm
    Plyta GK (opcjonalnie plyta GK - geowloknina - plyta GK)
    K= 0,12 do 0,15 w zaleznosci od grubosci styropianu
    Przy domach parterowych bez poddasza mozna zrezygnowac z wewnetrznej plyty
    OSB

    Andrzej

  • 5. Data: 2009-01-03 15:10:16
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > życia legnie w gruzach, bo wszyscy mówili nie buduj nie buduj, a on
    > budował i stało się zło całe na które zasłużył, dziadów swoich i ojców nie

    Kamien jasne ze nie pije....
    ale cegla czy siporeks to juz tak ;-)
    wszystko jest tak dobrze jak dobrze zrobiona jest izolacja pozioma i
    wentylacja
    czy to cegla czy to drewno sklejka welna...

    Andrzej

  • 6. Data: 2009-01-03 15:41:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 16:05:04 +0100, HANA napisał(a):

    > To co ja stosuje:
    > Od zewnatrz:
    (...)
    > K= 0,12 do 0,15 w zaleznosci od grubosci styropianu

    Gdzie mozna wiecej poczytac o tej technologii? Zalezy mi na jakis
    obiektywnych zrodlach i zeby nie byly to rozwazania czysto teoretyczne. Z
    budownictwem drewnianym jest ten problem, ze jest masa fanatyków którzy
    publikują swoje rewelacje.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-01-03 15:48:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Chyba najbardziej wyczerpujace informacje sa na www.szkielet.pl
    co do obiektywnosci sie nie wypowiadam ;-)

    Andrzej

  • 8. Data: 2009-01-03 16:54:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 16:48:25 +0100, HANA napisał(a):

    > Chyba najbardziej wyczerpujace informacje sa na www.szkielet.pl
    > co do obiektywnosci sie nie wypowiadam ;-)

    Wlasnie tego sie obawialem. Obiektywnosc p. Nitki i jemu podobnych jest dla
    mnie mocno dyskusyjna.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-01-03 17:37:37
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Wlasnie tego sie obawialem. Obiektywnosc p. Nitki i jemu podobnych jest
    > dla
    > mnie mocno dyskusyjna.

    robie takie domy od 7 no juz od 8 lat
    jak cos chcesz wiedziec pisz na hana<at>hana.com.pl
    postaram sie pomoc
    Andrzej

  • 10. Data: 2009-01-03 17:48:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 18:37:37 +0100, HANA napisał(a):

    > robie takie domy od 7 no juz od 8 lat
    > jak cos chcesz wiedziec pisz na hana<at>hana.com.pl

    Ok, dzieki :) Skonsultuje sie w odpowiednim czasie.

    --
    best regards,
    scream