  • 21. Data: 2010-06-17 10:54:10
    Temat: Re: Tynkowanie
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Kto Ci to podłączał? Elektryk? Czy kolega?
    > Skoro nie potrafisz rozróżnić połączenia równoległego od szeregowego, to
    > lepiej nie grzeb w instalacji. Jak podłączał Ci to jakiś znajomy bez
    > wiedzy i uprawnień to weź jakiegoś elektryka żeby posprawdzał. Ktoś i
    > tak będzie się musiał podpisać pod tą instalacją, ważne aby ta osoba
    > sprawdziła i wiedziała co podpisuje.

    "Lubie" jak ktos gada zwlaszcza nie na temat.
    1. Nie potrafie rozroznic bo sie nie znam z tego samego powodu nigdzie
    nie grzebie
    2. Zadalem pytanie nie dlatego ze grzebie ale dlatego ze chce wiedziec
    3. To ze podlaczal to elektryk (z uprawnieniami) nie znaczy, ze nie
    moge pytac.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 22. Data: 2010-06-17 11:00:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ale chyba puszki nie liczyli jako "punkt"
    >
    > Krzysiek

    Zaakceptowalem koszt jako calosci, to gosciu sobie to jakos
    poprzeliczal na punkty. Kiedy cos mu dokladalem on tylko dokladal mi
    do ceny i to wyliczal sobie z punktu. Czy puszki liczyl czy nie
    musialbym sobie sam policzyc. Do goscia nie mama zastrzezen.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 23. Data: 2010-06-18 08:19:25
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 17.06.2010 10:20, Kadar wrote:

    > mam wszystko robione na skretke.

    Zaden wspolczesny inspektor nadzoru by tego nie przyjal.
    A juz tymbardziej na zachodzie.
    Mimo ze _poprawnie_ zrobiona skretka dziala dziesieciolecia.
    O ile jej nie trzeba rozlaczac.

    S.

  • 24. Data: 2010-06-18 08:25:37
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 17.06.2010 09:29, Jackare wrote:
> [...]
    > wykonane połączenia w puszkach (dobrze tzn nie na kostkach i raczej nie
    > na wago tylko na zaciskach powierzchniowych) wytrzymają dziesiątki lat.
    > W przypadku awarii wymienia się stosunkowo krótki odcinek pomiędzy
    > puszkami a nie szarpie kilometr kabla lub sztukuje w ścianie.
    > Instalacje puszkowe lepiej ciągnąć górą pomieszczeń, instalcje
    > bezpuszkowe - podłogą. Każda z metod ma swoje wady, zalety i wymagania.
    > Partactwem wykonawcy i działaniem na szkodę inwestora jest mieszanie
    > metod na zasadzie "jak mi akurat wygodniej"

    Mozesz pokazac te 'zaciski powierzchniowe'? Bo nie spotkalem sie z
    niczym co mialo by taka nazwe.

    Wago 'Wago' jest bardzo dobre, jezeli jest stosowane zgodnie z
    instrukcja producenta. Stosuje sie je nawet w rozdzielniach.
    Zla opinia tych zlaczek bierze sie ze stosowania chinskich zamiennikow
    'typu wago' i braku znajomosci technologii ich stosowania.
    Zlacze Wago jest bimetaliczne, zaciska sie przy wzroscie temp. zlacza.
    Samo polaczenie ma znacznie wieksza wytrzymalosc pradowa niz zastosowany
    przewod. Ja robilem nawet test, Dwa przewody jeden 1.5mm2 drugi 2,5mm2 w
    zlaczce 3 torowej. Gdy izolacja przewodow zaczyna sie topic zlaczka
    dalej trzyma, jak juz nie ma zupelnie izolacji na przewodach dopiero
    zaczyna sie ruszac ten plastik na wago. Ale polaczenie dalej istnieje.
    To jest barzdo dobra technologia.
    S.

  • 25. Data: 2010-06-18 08:41:39
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 18.06.2010 10:25, Sebastian Sawicki wrote:

    > Mozesz pokazac te 'zaciski powierzchniowe'? Bo nie spotkalem sie z
    > niczym co mialo by taka nazwe.

    idzie zapewne o kostki(nie tylko), w których pod śrubką jest taka
    blaszka która dociska przewód, sama śrubka skutecznie potrafi przeciąć
    drut przy zbyt mocnym dokręceniu.

  • 26. Data: 2010-06-18 12:17:45
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > idzie zapewne o kostki(nie tylko), w których pod śrubką jest taka blaszka
    > która dociska przewód, sama śrubka skutecznie potrafi przeciąć drut przy
    > zbyt mocnym dokręceniu.

    oraz o listwy zaciskowe, gdzie śruba dociska dwie płytki pomiędzy którymi
    jest zaciskany przewód. W czasach instalacji aluminiowych tylko tak łączyło
    sie przewody ze względu na właściwości aluminium.
    Tak nadal łączy się przewody w łącznikach i gniazdach, tak nadal łączy się
    przewody w instalacjach przemysłowych i oczywiście są nadal dostępne proste
    listwy zaciskowe z zaciskami o dużej powierzchni styków, natomiast coraz
    trudniej o nowe rozety do puszek (listwy zaciskowe okrągłe)
    --
    Jackare