  • Data: 2017-03-06 20:26:16
    Temat: Re: U Was też Armagedon?
    Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Chłopie, te drzewa służą już 3-4 pokoleniu - niektóre domy były budowane jeszcze
    > przed wojną i drzewa na posesji już były, nim dom stanął. I jakoś nikt nie drży
    > przed "zwałką".

    No przecież mówię, że to doczesne.

    > Mało tego, nie dość, że nie boją się "zwałki", to nie boją się
    > też powodzi, a rzeka i jezioro blisko, i wszędzie płasko, jak to na Mazowszu.
    > Ale cóż, sami sobie zgotowali ten los: całe życie pod groźbą "zwałki" i powodzi.
    > Zstępni budowniczych Nowej Huty ze wsi Mogiła tego nie pojmą...

    Mam dosyć drzew wokoło domu we własnym lesie, coś około hektara, sztuk
    kilkaset. Przecinka co parę lat z leśniczym wystarczy. Przy samym domu
    sadziłam drzewa 30 lat temu, a w tym czasie las połączył się z tymi
    nasadzeniami, więc już je wycinamy - bo teraz przy domu wolę mieć
    przestrzeń i słońce. Wolno mi.
    Ty nigdy domu nie zbudowałeś, więc nie wiesz tylu rzeczy. Np tej, że drzewo
    rosnąc przy samym domu działa jak pompa wodna - ciągnie wilgoć z głębokich
    warstw ziemi i powoduje zawilgocenie fundamentu i ścian. Także osłabia
    fundamenty. Tudzież tracąc igliwie zatyka odpływ wody deszczowej rynnami
    wtórnie zawilgacając dom i rzeczone fundamenta.
    Ale oczywiście Ty obrońco nie jesteś w stanie tego przewidzieć, dopiero
    kiedy będzie za późno.

    --
    XL