  • 1. Data: 2011-09-14 12:38:21
    Temat: UPS do C.O.
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka
    godzin.
    Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który
    pracowałby powyżej 4 godzin?

  • 2. Data: 2011-09-14 13:24:26
    Temat: Re: UPS do C.O.
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-09-14 14:38, Krzysiek pisze:
    > W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka
    > godzin.
    > Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który
    > pracowałby powyżej 4 godzin?

    http://ever.eu/pl/selector.php?language=pl

    UPS musi dawać sinusoidę na wyjściu, bo mogą być problemy z zasilaniem
    silników.

  • 3. Data: 2011-09-14 16:56:26
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    W dniu 2011-09-14 15:24, Robson pisze:

    > http://ever.eu/pl/selector.php?language=pl
    >
    > UPS musi dawać sinusoidę na wyjściu, bo mogą być problemy z zasilaniem
    > silników.

    ceny od 2500 zł. trochę za drogo.
    Jakie stosujecie zabezpieczenie przed brakiem prądu i ile Was to kosztowało?

  • 4. Data: 2011-09-14 17:00:10
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Jakie stosujecie zabezpieczenie przed brakiem prądu i ile Was to
    > kosztowało?

    Najtaniej wyjdzie kupic jakis solidny uzywany ups z allegro i do niego aku
    samochodowe. Jaki konkretnie to Ci nie powiem - temat walkowany wielokrotnie
    zdaje się na pl.misc.elektronika i na elektrodzie.

    pozdr

  • 5. Data: 2011-09-14 17:29:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kamtzu wrote:
> [...]
    > niego aku samochodowe. Jaki konkretnie to Ci nie powiem - temat
    > walkowany wielokrotnie zdaje się na pl.misc.elektronika i na

    Można kupić dość tanio solidne APC smarty serwerowe które nie tylko
    podtrzymują ale także potrafią stabilizować napięcie, przy spadku.

  • 6. Data: 2011-09-14 17:58:23
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka godzin.
    > Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który pracowałby
    > powyżej 4 godzin?

    Cztery godziny przerwy w zasilaniu nie powinno zbytnio obniżyć temperaturę w
    dobrze zaizolowanym domu. Jako najtańsze rozwiązanie ogrzewania alternatywnego
    polecam zwykły kominek. Jeśli nie masz możliwości zainstalowania kominka i nadal
    chcesz mieć zasilanie na 4 godziny 'awaryjne' to zastanów się nad generatorem
    prądu (będzie taniej niż UPS o podanych przez Ciebie parametrach)

  • 7. Data: 2011-09-14 18:06:25
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Cztery godziny przerwy w zasilaniu nie powinno zbytnio obniżyć
    > temperaturę w dobrze zaizolowanym domu. Jako najtańsze rozwiązanie

    Pewnie chodzi o jakiś na paliwo stałe typu węgiel.
    Dopuki nie poszła woda w rynny po zaniku zasilania po świeżym rozpaleniu i
    braku operatora, też tak znajomy myślał.
    Obecnie kilka pieców węglowych + prosty sterownik własnej produkcji
    (załaczanie pompy + zdalny monit temperatury i alarm za wysokiej) i Smarty
    APC u znajomych i w rodzinie.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-09-14 18:50:33
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > chcesz mieć zasilanie na 4 godziny 'awaryjne' to zastanów się nad
    > generatorem prądu (będzie taniej niż UPS o podanych przez Ciebie

    ale generator sam nie ruszy w przypadku zaniku zasilania...

  • 9. Data: 2011-09-14 19:18:18
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-09-14 19:00, kamtzu pisze:
> [...]
    > samochodowe. Jaki konkretnie to Ci nie powiem - temat walkowany wielokrotnie
    > zdaje się na pl.misc.elektronika i na elektrodzie.

    Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia
    ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

  • 10. Data: 2011-09-14 19:19:18
    Od: Robson <r...@...pl>

    > ale generator sam nie ruszy w przypadku zaniku zasilania...

    Z powodu?