  • 21. Data: 2011-09-28 20:04:00
    Temat: Re: UPS do C.O.
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    news:j4qulr$mmp$1@news.onet.pl...

    > Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia
    > ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

    Uzasadnij takie wywody !!
    Jeszcze powiesz może że inne reakcje chemiczne zachodzą ?

    Gejzero.

  • 22. Data: 2011-09-29 06:02:37
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-17 18:26, Ktos pisze:
    > Wyszukaj w pewnym serwisie aukcyjnym na A has?a:
    > przetwornica sinus.
    >
    > Za oko?o 400 pln znajdziesz w miar? dobrze wygl?daj?c? przetwornic? o mocy
    > 300W.
    > Zapewnia ?adowanie tego aku i prze??czenie przy zaniku 230V.
    > Do tego du?y akumulator (mo?e by? samochodowy np.40-65Ah) i po sprawie na
    > kilka lat....

    Zadam może banalne pytanie - jak ta przetwornica zapewnia ładowanie
    akumulatora?

  • 23. Data: 2011-09-29 20:29:08
    Od: barcys <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 14:38, Krzysiek pisze:
    > W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka
    > godzin.
    > Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który
    > pracowałby powyżej 4 godzin?

    Ale kombinujecie
    http://allegro.pl/orvaldi-ups-lcd-czysty-sinus-300w-
    aku-55ah-i1826140202.html
    Bartek

  • 24. Data: 2011-10-04 11:02:32
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 22:04:00 +0200, Gejzero SQ3OGX napisał(a):

    > Uzasadnij takie wywody !!
    Wystarczy zajrzeć do ich instrukcji. Typowe napięcie float do pracy
    buforowej aku VRLA to 13,4-13,6V (powinno być korygowane temperaturowo).
    Napięcie to jest niższe od pracy zalewajek, bo występuje wewnętrzny cykl
    tlenowy (tlen z elektrody dodatniej dyfunduje do ujemnej i ją
    rozładowuje).

    > Jeszcze powiesz może że inne reakcje chemiczne zachodzą ?
    W zalewajkach praktycznie nie występuje cykl tlenowy.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski