  • 11. Data: 2011-09-14 20:16:47
    Temat: Re: UPS do C.O.
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    news:j4qulr$mmp$1@news.onet.pl...

    > Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia
    > ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

    Dobrze, że mój w samochodzie o tym nie wie

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2011-09-14 22:20:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 14:38:21 +0200, Krzysiek napisał(a):

    > W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka
    > godzin.
    > Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który
    > pracowałby powyżej 4 godzin?

    http://www.tatarek.com.pl/index.php?kat=z

    Mamy kłopot z awariami sieci od lat, kilka razy w roku. Od ponad 8 lat (bo
    juz nie pamiętam dokładnie) stosujemy niewielki zasilacz awaryjny tej firmy
    do pompy od kolektora słonecznego - jest świetny, włącza się w momencie
    zaniku napięcia w sieci, pracuje ok 8 lat bezawaryjnie, przydał się
    kilkadziesiąt razy, "trzyma" ok. 8 h - ale ta nasza pompka nie jest bardzo
    prądożerna. Poczytaj na ich stronie, napisz do nich, na pewno coś się
    znajdzie. Polecam tę firmę.

    PS. Nie moja 333-)
    --
    XL

  • 13. Data: 2011-09-14 22:23:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    http://www.tatarek.com.pl/index.php?site=nietypowe
    --
    XL

  • 14. Data: 2011-09-14 22:30:10
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Z powodu?

    z powodu, że autorowi wątku 2500 zł na lepszego upsa jest zbyt dużą kwotą,
    mniemam więc, że agregat a właściwie cały system zasilania awaryjnego
    uruchamiany i odcinany automatycznie, niewprowadzający zakłóceń fazowych do
    sieci, bezpieczny pod kątem wyrzutni spalin itp nie będzie tańszy niż 2500

  • 15. Data: 2011-09-15 06:00:07
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-14 19:58, Mirek pisze:

    > Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Cztery godziny przerwy w zasilaniu nie powinno zbytnio obniżyć
    > temperaturę w dobrze zaizolowanym domu. Jako najtańsze rozwiązanie
    > ogrzewania alternatywnego polecam zwykły kominek.[...]

    Ogrzewam piecem węglowym. W domu zawsze ktoś jest, ale jeśli na piecu
    będę miał wysoką temperaturę i do tego pompka przestanie działać to woda
    może się szybko zagotować.

  • 16. Data: 2011-09-15 16:25:41
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    > Ogrzewam piecem węglowym. W domu zawsze ktoś jest, ale jeśli na piecu będę
    > miał wysoką temperaturę i do tego pompka przestanie działać to woda może się
    > szybko zagotować.

    Fakt, mea culpa, nie pomyślałem o tym. Chyba jednak zasilacz awaryjny CO bedzie
    najlepszy w Twoim przypadku. Jakieś 20 lat temu w domu moich rodziców był piec
    węglowy z układem konwekcyjno-grawitacyjnym rozprowadzenia ciepłej wody (zarówno
    do grzejników jak i do wężownicy w bojlerze ciepłej wody) - może to jakiś pomysł
    na braki prądu?

  • 17. Data: 2011-09-15 19:36:43
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozprowadzenia ciepłej wody (zarówno do grzejników jak i do wężownicy w
    > bojlerze ciepłej wody) - może to jakiś pomysł na braki prądu?

    Tylko jakie przekroje rurek były kiedyś a co jest teraz.
    Małej średnicy miedź wymusza pompkę.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2011-09-15 22:36:20
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, że mój w samochodzie o tym nie wie

    > --

    > Irokez

    Ale masz głupi akumulator. Tylko mu nie mów że nie lubi bo uwierzy.

  • 19. Data: 2011-09-16 01:49:48
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko jakie przekroje rurek były kiedyś a co jest teraz.
> [...]

    To jest tylko kwestią tego jaką się chce mieć instalację CO. Nie ma żadnych
    przeszkód by nadal wykonywac instalacje grawitacyjne. Odpadnie wtedy kilka
    bajerów typu ogrzewania podłogowe i grzejniki płytowe ale klasyczne
    ogrzewanie przecież nadal można zrobić. Można też zrobić odpowiednio duży
    akumulator ciepła lub duże sprzęgło hydrauliczne z możliwością pracy
    grawitacyjnej a instalacje odbiorcze będą na pompach. Przy braku prądu
    akumulator lub sprzęgło zgromadzi energię z kotła a potem odda do
    instalacji.

  • 20. Data: 2011-09-17 16:26:06
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Wyszukaj w pewnym serwisie aukcyjnym na A hasła:
    przetwornica sinus.

    Za około 400 pln znajdziesz w miarę dobrze wyglądającą przetwornicę o mocy
    300W.
    Zapewnia ładowanie tego aku i przełączenie przy zaniku 230V.
    Do tego duży akumulator (może być samochodowy np.40-65Ah) i po sprawie na
    kilka lat....