  • Data: 2009-09-13 10:09:41
    Temat: Re: Uciążliwy sąsiad - pomocy!
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mowczar pisze:

    > Kominek jest w projekcie niemal każdego domu jednorodzinnego. Kominki
    > zostały pobłogosławione przy pozwoleniu na budowę w starostwie
    > powiatowym. Poza tym kominek nie jest głównym źródłem ciepła i raczej
    > pełni rolę oprócz dogrzewania od czasu do czasu, ozdobną i
    > reprezentacyjną salonu. Każdy kto notoryczne palił w kominku wie czym
    > się to kończy - malowaniem sufitów i ścian.
    > Sądzę że Rada Miejska uchwalając plan a w nim ów punkt o paliwach
    > stałych, nieprecyzyjnie się wyraziła. Sądzę że w domyśle było że do
    > celów ogrzewczych jako główne źródło ciepła nie wolno stosować paliw
> [...]
    Zachowujesz się z tym paleniem paliwami stałymi jakby palił tam węglem
    brunatnym z domieszkami odpadów radioaktywnych.

    hasło "paliwa stałe" jest durne i wyklucza przez to czyste drewno którym
    sie pali od wielu lat nie tylko w kominkach ale i w budynkach dając
    bezbarwny i niemal niearomatyczny dym tak jak z gazu. I podobne
    produkty. Zatwierdzający plan zagospodarowania wyrazili się nieprecyzyjnie.
    Swoja droga sąsiada może guzik obchodzić czy będzie musiał malować
    sufity czy nie, to nie twój interes. Pójdziesz z nim na udry to zrobi
    cię tak na szaro że powie że nie ma stałego ogrzewania tylko ma dwa
    kominki. a w kominku MUSI palić paliwem stałym - takim właśnie jak
    drewno. I co wtedy mu zrobisz? Ma dwa kominki. Nawet jak zmusisz go do
    posiadania Ogrzewania na gazowe to wstawi sobie mały kocioł ze złomu na
    propan-butan i powiedz ze to za mało więc musi dogrzewać. Plan nie mówi
    nic o tym jak często jest "od czasu do czasu" i co to znaczy okazyjnie.

    pociesz się ze ja mieszkam w miejscu gdzie WSZYSCY dookoła palą węglem
    kamiennym. To jest dopiero przerąbane - bo kopca nawet latem. Dlaczego?
    Przecież wPZP jest napisane że nie wolno ogrzewać budynków węglem
    kamiennym i brunatnym ja również olejem opałowym.

    Zapis jest a wszyscy palą węglem wokół - dlaczego? bo prawo nie działa
    wstecz, w PZP będziesz miał informacje ze zarządzenia planu wchodzą od
    daty jego sporządzenia.
    Poza tym jak wyobrażasz sobie ze np moja sąsiadka co pali węglem w swoim
    domu (ma jakieś 35m2 do ogrzania), otrzymującą sie z emerytury, w
    nieocieplonym 30cm styropianu budynkiem? Koszt założenia instalacji CO
    na gaz i doprowadzeni gazu (5m z ulicy) to ponad 15 000zł bo sie pytałem
    właśnie dla niej. Prądem grzać to pójdzie z torbami po pierwszym
    miesiącu - budynek nieocieplony.

    Swoja droga, kupiłeś działkę nie sprawdzając jakich masz sąsiadów?